PDA

View Full Version : slap bass



dread
12 juli 2007, 00:08
wat voor bas is het beste voor slap en...
gwn muziek zoals mark king :)

:soul:

schwalbe
12 juli 2007, 10:19
Budget? nieuw of 2ehands?

dread
12 juli 2007, 13:40
200-300 euro

2de hands

Valentijn
12 juli 2007, 14:55
Ik denk dat je dan beter kan kijken wat er aangeboden word..

Als je wilt slappen moet je er vooral op letten dat de snaren niet te dicht op elkaar staan, en het liefst niet al te dicht op de hals (maar dat is af te stellen)

Een Jazzbass kopie is altijd wel goed....

Robert H
12 juli 2007, 15:58
Met stip op één, je moet er wel van houden: OLP Stingray kopie. Ik blijf het briljante dingen vinden (voor die prijs).

Verder tweedehands: Ibanez Soungears, Yamaha's en andere Japanners (Samick en Cort willen volgens mij ook nog wel).


Probeer afstand te houden van die Keiper en soortgelijke meuk van Marktplaats. Het zou zonde zijn dat je motivatie en talent door zo'n miskoop definitief door het riool wordt gespoeld.

jimihattricks
17 juli 2007, 12:19
zoiets..?

http://www1.gitarrebass.de/magazine/0202/status.jpg

mark king speelt overigens ook op een gepimpte jazz geloof ik..

Dingwall
28 juli 2007, 15:19
Jah, zijn Fender Mark King Signature. 42 van gemaakt, int blauw en met blauwe lampjes. Stond laatst een te koop op Ebay voor 3000. Maar schijnt dikke troep te zijn...

FC Spoiler
28 juli 2007, 16:24
Of deze natuurlijk:

http://www3.alembic.com/img/sigstand.jpg

guitartub
29 juli 2007, 10:34
Leuk dat er voor iemand die tot €300,- uit wil geven voor een (tweedehands) bas er gegooid wordt met merken als Alembic en Fender signature die je volgens mij van je lang zal ze leven niet voor die prijs kunt bemachtigen. Hier heeft een TS niets aan.

TS mss kun je kijken voor een (tweedehands) OLP Tony Levin sig. Die heb ik nieuw aangeschaft voor €410,- en is zeker voor die centen een fantastische bas waar je lang plezier aan kunt beleven. Suc6!

FC Spoiler
29 juli 2007, 11:32
Ik had alleen de eerste post gelezen:

wat voor bas is het beste voor slap en...
gwn muziek zoals mark king :)

:soul:
:satisfie:

vibes2008
17 januari 2008, 11:57
De absolute top slap bas low/mid budget vind ik de Ibanez BTB. Wauw wat een slap! Verder vind ik de beste bas om te slappen een doodgewone Fender Jazz bass.

Tankman
17 januari 2008, 15:08
Volgens mij gaat het bij slappen, althans, bij mij, gewoon om hoe je slapt en wat jij het prettigst vind spelen. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren. Ga eens lekker naar een gitaarwinkel, probeer het uit, en probeer een 2e hands exemplaar te vinden van de basgitaar die het beste bij jou paste.