PDA

View Full Version : Blij Blij Blij



BB-G
11 juli 2007, 23:46
Net terug van de Belgische Ardennen, en wel met een vree lekker en soepel spelend gitaarken. Een Gibson M3!

Er is wel een klein beetje werk aan (electronica en FR; maar dat laat ik mijn pret zeker niet bederven). Foto's volgen als ik ze heb opgeblonken en gerepareerd, maar de actie en feel van dat gitaarken is geweldig.

minoin
12 juli 2007, 02:03
Gefeliciteerd, lijkt me een toffe gitaar!

BB-G
13 juli 2007, 22:07
Nu is de thread met foto's.


http://bbg.unregistered.be/pics/m3-2.JPG

http://bbg.unregistered.be/pics/m3-3.JPG

http://bbg.unregistered.be/pics/m3-4.JPG

http://bbg.unregistered.be/pics/m3-5.JPG

Lexvandoef
14 juli 2007, 00:03
Damn, wat een ugly mofo, maar wel gefeliciteerd :rockon:

Orgasmocaster
14 juli 2007, 00:13
Nu heb je die gitaar al sinds vorig weekend, en je hebt die zakkies nog steeds niet opgegeten?????

Eko
14 juli 2007, 07:34
Gaaf ding, en volgens mij ,al aardig collectable. Veel plezier.

BB-G
14 juli 2007, 09:57
Nu heb je die gitaar al sinds vorig weekend, en je hebt die zakkies nog steeds niet opgegeten?????

Ik heb ze pas van donderdagavond 23u jongeman. Ik denk wel dat ze nog altijd lekker zijn. Die zakjes zijn pas van gisterenavond 19u, ik had toen al gegeten :D

Jorikjet
14 juli 2007, 10:22
ziet er flink jaren 80 uit!

BB-G
19 juli 2007, 00:17
Heb nog even wat bijgekocht:

5m Gitaarkabel met neutrik pluggen (lo capacitance <80pF/m)

http://www.freeqi.be/FAD/graphic%20data/gtrkabeltweed.jpg

2 speakercable's uit puur koper met neutrik pluggen (0,80m en 1,60m)

http://www.freeqi.be/FAD/graphic%20data/1mspeakerkabel.jpg

TC Electronics Vintage Tube Primer

http://www.freeqi.be/FAD/graphic%20data/TubePrimerMain.jpg

(review van de Vintage Tube Primer volgt, 'k kan al wel mededelen da't een zeer veelzijdig pedaaltje is waar da'k nog veel plezier zal aan beleven.)

Teddy
19 juli 2007, 00:24
Jesus wat is dat kreng lelijk zeg, maar dat maakt hem alleen maar tof!

Gefeliciteerd!!
Lucky bastard....

Markmoos
19 juli 2007, 00:38
Damn wat een lelijk ding :P Slagplaatmotiefje en kleur, hals, inlays, brug, damn wat een debiele combinatie ^_^. Die gibson stemknoppen vind ik er ook echt niet op passen :P. Waar is eigenlijk dat switchje tussen de volumeknoppen voor? Een killswitch ofzo?

Quadrifoglio
19 juli 2007, 08:43
Jawel, erg gave MIII. Ik vind ze echt schitterend. Reversed headstock, superdunne hals, 24 frets gewoon perfect

steph
19 juli 2007, 08:50
Hele mooie gitaar, lang niet meer gezien.

BB-G
19 juli 2007, 09:03
Damn wat een lelijk ding :P Slagplaatmotiefje en kleur, hals, inlays, brug, damn wat een debiele combinatie ^_^. Die gibson stemknoppen vind ik er ook echt niet op passen :P. Waar is eigenlijk dat switchje tussen de volumeknoppen voor? Een killswitch ofzo?

Switchje: om te kiezen of je single-coil of humbucker wil spelen en in 1 bepaalde stand is het ook een killswitch.

finetuned
19 juli 2007, 09:45
Ik ken iemand die heeft de natural-versie hiervan, zonder slagplaat. Die gitaar klinkt echt heerlijk!

Als ik het goed heb:
Met die switch ga je van Gibson (2 humbuckers, single coil doet niet meer mee) naar Fender (3 singlecoils). Stand 4 in de gibsonmodus is een extra bassige stand van de neckhumbucker, en stand 5 is daar kill.

Congrats, en tsja, deze versie vind ik ook een stuk minder mooi, maar wel een fijne gitaar (voor op te nemen of zo :P, nee geintje ;))

jimihattricks
19 juli 2007, 09:50
...Foto's volgen als ik ze heb opgeblonken...

noem je dit 'opgeblonken' ?

hoe zag ie er eerst uit dan? :satisfie:

congrats btw!

BB-G
19 juli 2007, 14:34
noem je dit 'opgeblonken' ?

hoe zag ie er eerst uit dan? :satisfie:

congrats btw!


Die is dus inderdaad redelijk opgeblonken geweest maar wegens niet te kunnen wachten redelijk snel terug vettig gemaakt. De FR zou ik eens uit elkaar moeten draaien en volledig terug in een mooi zwart laklaagje steken, maar 'k heb er voorlopig nog geen idee van hoe da'k dat zou moeten doen.
Voor de polierbeurt van de frets en het propermaken van de slagplaat, headstock en body zag die er trouwens nog een pak slechter uit.

artnaz
19 juli 2007, 15:04
Damn! Spuuglelijk! Doe mij maar een BMW M3...:chicken:

Je kabeltjes en Tube Primer vind ik wel cool! :p

Quadrifoglio
19 juli 2007, 15:36
Damn! Spuuglelijk! Doe mij maar een BMW M3...:chicken:

Jij de M3, ik de MIII

Matsvansanten
19 juli 2007, 16:07
Wel een cool ding, vooral die inleg vind ik mooi!

orreltak
19 juli 2007, 16:23
wwet nog wel toen deze op de markt kwam.
was `je van het`.
gefeliciteerd.je komt zo`n gitaar niet elke dag tegen.
die transarant gelakte MIII zonder slagplaat,die is mooi!
MIII isecht zo`n geval van `je vindt `m mooi of spuuglelijk.

BB-G
19 juli 2007, 17:35
die transarant gelakte MIII zonder slagplaat,die is mooi!
MIII isecht zo`n geval van `je vindt `m mooi of spuuglelijk.

Hier moet ik je volledig in gelijk geven, maar de klank van dat ding kan je gewoon niet anders dan goed vinden. (in ieder geval dat had ik toch toen 'k 'm kocht en 'k heb eerlijk gezegd al een heel pak gitaren in m'n pollekes gehad) Bespeelbaarheid van dit gitaar is trouwens ook super. Als je ooit de kans krijgt er eens eentje te bespelen, dan kan ik je 't alleen maar aanraden om 't eens te proberen. Neem gewoon rustig de tijd om alle opties eens af te gaan dan, het zijn er nl. zeer veel en het zijn stuk voor stuk zeer bruikbare en toch diverse klanken.

marc_olly
19 juli 2007, 22:17
eind jaren 80 heb ik in een muziekwinkel 2 van deze exemplaren verkocht.
Behalve dat ik ze persoonlijk geweldig vind om te zien, eindelijk weer eens wat anders, spelen ze echt helemaal super.

Slanke hals en een stevig geluid.

Als ik ooit nog de kans krijg, dan koop ik er meteen 1 !

Congratz en vele plezier er mee

Noid
19 juli 2007, 23:12
Hier moet ik je volledig in gelijk geven, maar de klank van dat ding kan je gewoon niet anders dan goed vinden. (in ieder geval dat had ik toch toen 'k 'm kocht en 'k heb eerlijk gezegd al een heel pak gitaren in m'n pollekes gehad) Bespeelbaarheid van dit gitaar is trouwens ook super. Als je ooit de kans krijgt er eens eentje te bespelen, dan kan ik je 't alleen maar aanraden om 't eens te proberen. Neem gewoon rustig de tijd om alle opties eens af te gaan dan, het zijn er nl. zeer veel en het zijn stuk voor stuk zeer bruikbare en toch diverse klanken.
Klopt, zijn verdomd goede gitaren. En ja, die looks, daar viel men in de jaren 80 ook al over, niets nieuws onder de zon dus. Volgens mij worden ze onderhand ook redelijk schaars en gefeliciteerd met je mooie MIII!!!

BB-G
20 juli 2007, 00:37
eind jaren 80 heb ik in een muziekwinkel 2 van deze exemplaren verkocht.
Behalve dat ik ze persoonlijk geweldig vind om te zien, eindelijk weer eens wat anders, spelen ze echt helemaal super.

Slanke hals en een stevig geluid.

Als ik ooit nog de kans krijg, dan koop ik er meteen 1 !

Congratz en vele plezier er mee

Begin jaren 90 bedoel je, ze zijn maar gemaakt van 90-94 heb ik ergens gelezen.

Oh ja, als er iemand goede informatie heeft over deze gitaartjes, dit is altijd welkom, ik probeer er zo veel mogelijk van te weten te komen.