PDA

View Full Version : Nieuwe Effecten



David1223
11 juli 2007, 23:39
Hallo allemaal!
ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag.
Ik speel al anderhalf jaar elektrische gitaar (ook op les) en ik heb mijn gitaar gekocht in een starterpakket. het is een Ibanez van die GIO-series. Ik speel inmiddels op een Leem Mk-60 versterker.
Ik ben ook al in het bezit van twee behringer pedalen, namelijk de Ultra Chorus (UC100) en de Ultra Distortion (UD100). Ik heb ook nog een Digitech RP50 Pedaal maar die gebruik ik erg weinig.

http://img122.imageshack.us/img122/1130/12345fh5.jpg

Maar nu ben ik op zoek naar toch wat betere effect apparatuur aangezien de behringer pedalen van een niet al te goede kwaliteit zijn. Ik ben wel van plan om nog even verder te spelen op mijn leem versterker en dus geen nieuwe te kopen. Maar eigenlijk weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen.
Ik ben op zoek naar een Distortion die niet al te scherp klinkt en ik wil ook niet in de richting van death metal of hardrock. Mijn budget is tot €100,- (niet al te veel dus) en ik ga zaterdag naar de muziekwinkel om even wat effectpedaaltjes uit te proberen. Ik ben ook nog opzoek naar een mooie reverb voor wat rustige nummers (mij is verteld dat Electro Harmonix Holy Grail een heel goed pedaal is). Kan iemand mij tips geven over welke effecten ik zaterdag zal gaan proberen?

Dankjewel, :lp:

schizo910
11 juli 2007, 23:41
en de vraag is?

the feable
11 juli 2007, 23:47
OK

Kijk eens 2e hands voor iets van fulltone, Proco Rat is hier ook erg geliefd, misschien is een ibanez Tube Screamer ook wel interessant voor je, Anders heeft Boss ook nog een aantal redelijke pedalen! Zoek ook eens op dit forum met de zoekfunctie er zijn al tal van topics over distortion pedalen.

jonesd
12 juli 2007, 08:48
Ik merk dat je versterker blijkbaar geen gitaarversterker is maar een soort van multi-versterker voor keyboards, zang,... Deze versterker lijkt mij dan ook eerder neutraal van klank.