PDA

View Full Version : Nieuwe Effecten



David1223
11 juli 2007, 23:39
Hallo allemaal!
ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag.
Ik speel al anderhalf jaar elektrische gitaar (ook op les) en ik heb mijn gitaar gekocht in een starterpakket. het is een Ibanez van die GIO-series. Ik speel inmiddels op een Leem Mk-60 versterker.
Ik ben ook al in het bezit van twee behringer pedalen, namelijk de Ultra Chorus (UC100) en de Ultra Distortion (UD100). Ik heb ook nog een Digitech RP50 Pedaal maar die gebruik ik erg weinig.

http://img122.imageshack.us/img122/1130/12345fh5.jpg

Maar nu ben ik op zoek naar toch wat betere effect apparatuur aangezien de behringer pedalen van een niet al te goede kwaliteit zijn. Ik ben wel van plan om nog even verder te spelen op mijn leem versterker en dus geen nieuwe te kopen. Maar eigenlijk weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen.
Ik ben op zoek naar een Distortion die niet al te scherp klinkt en ik wil ook niet in de richting van death metal of hardrock. Mijn budget is tot €100,- (niet al te veel dus) en ik ga zaterdag naar de muziekwinkel om even wat effectpedaaltjes uit te proberen. Ik ben ook nog opzoek naar een mooie reverb voor wat rustige nummers (mij is verteld dat Electro Harmonix Holy Grail een heel goed pedaal is). Kan iemand mij tips geven over welke effecten ik zaterdag zal gaan proberen?

Dankjewel, :lp:

schizo910
11 juli 2007, 23:41
en de vraag is?

the feable
11 juli 2007, 23:47
OK

Kijk eens 2e hands voor iets van fulltone, Proco Rat is hier ook erg geliefd, misschien is een ibanez Tube Screamer ook wel interessant voor je, Anders heeft Boss ook nog een aantal redelijke pedalen! Zoek ook eens op dit forum met de zoekfunctie er zijn al tal van topics over distortion pedalen.

jonesd
12 juli 2007, 08:48
Ik merk dat je versterker blijkbaar geen gitaarversterker is maar een soort van multi-versterker voor keyboards, zang,... Deze versterker lijkt mij dan ook eerder neutraal van klank.

In dat geval moet je goed uitkijken wat je koopt. Zeker distortions kunnen heel raar klinken als ze niet over een gitaarversterker gaan.

Wat je zou kunnen proberen is om iets als een zoom g2 of line6 pod te kopen. Deze modellingeffecten zijn net gebaat met de neutrale versterker die jij hebt.

q-elvis-p
12 juli 2007, 10:16
Ik merk dat je versterker blijkbaar geen gitaarversterker is maar een soort van multi-versterker voor keyboards, zang,... Deze versterker lijkt mij dan ook eerder neutraal van klank.

In dat geval moet je goed uitkijken wat je koopt. Zeker distortions kunnen heel raar klinken als ze niet over een gitaarversterker gaan.

Wat je zou kunnen proberen is om iets als een zoom g2 of line6 pod te kopen. Deze modellingeffecten zijn net gebaat met de neutrale versterker die jij hebt.

mee eens.. en anders tweede hands jekyll en hyde pedaaltje!!!!!

sjoerd5
12 juli 2007, 10:20
Dat Digitech ding is nog wel leuk.
Die Behinger zooi = bagger.

David1223
12 juli 2007, 18:26
Ik heb ook nog deze
http://img514.imageshack.us/img514/4387/ibanezgta10ob6.jpg
die zat bij het starterpakket waar ik ook mijn gitaar van heb.

Is het dan toch mischien het geld waard om een nieuwe versterker te kopen?

Bewerkt: Ik heb net mijn behringer pedalen uitgeprobeerd op mijn Ibanez starterversterkertje en dat klinkt inderdaad veel beter dan op mijn Leem versterker. Maar bestaat er dan mischien een manier om mijn gitaar geluid eerst door mijn effecten te laten gaan, dan door mijn Ibanez versterker(tje) en dan nog door mijn Leemversterker? Of blijf je dan het probleem houden van de neutrale klank van mijn Leem versterker?

jaap-regelink
12 juli 2007, 22:05
zou ik doen als ik jou was. liever een betere versterker, dan een rotding met 2 pedaaltjes ervoor. zou ik iets doen van een Marshall MG serie ofzo. niet té duur. 200-nogwat, voor 30 watt. gain kun je ver genoeg opdraaien tot een aardig metal geluid. incl. reverb in de versterker. en Flanger, Delay, en Chorus. alleen je kunt ze niet tegelijk gebruiken. toch is het een hele verbetering denk ik , voor niet al te veel geld.

the sure thing
12 juli 2007, 22:43
+1. Zorg voor een betere amp. De Roland cube series is errug leuk, veelzijdig en betaalbaar.

FruscianteFan
12 juli 2007, 23:12
Ik heb ook nog deze
http://img514.imageshack.us/img514/4387/ibanezgta10ob6.jpg
die zat bij het starterpakket waar ik ook mijn gitaar van heb.

Is het dan toch mischien het geld waard om een nieuwe versterker te kopen?

Bewerkt: Ik heb net mijn behringer pedalen uitgeprobeerd op mijn Ibanez starterversterkertje en dat klinkt inderdaad veel beter dan op mijn Leem versterker. Maar bestaat er dan mischien een manier om mijn gitaar geluid eerst door mijn effecten te laten gaan, dan door mijn Ibanez versterker(tje) en dan nog door mijn Leemversterker? Of blijf je dan het probleem houden van de neutrale klank van mijn Leem versterker?Je gitaarversterker heeft een koptelefoonuitgang, dus het zou kunnen. Wel mee uitkijken, ik heb geen idee of je andere versterker het aankan, of dat het misschien veel te hard gaat.

Melon1510
12 juli 2007, 23:17
zou ik iets doen van een Marshall MG serie ofzo. niet té duur. 200-nogwat, voor 30 watt. gain kun je ver genoeg opdraaien tot een aardig metal geluid. incl. reverb in de versterker. en Flanger, Delay, en Chorus. alleen je kunt ze niet tegelijk gebruiken. toch is het een hele verbetering denk ik , voor niet al te veel geld.

Mwah, valt wel mee. De MG-series staan niet erg goed bekend en zelf vond ik het overdrivekanaal echt bagger. Tenzij je voor de MG50- of MG100 DFX gaat, die zijn een stuk beter.
Clean waren de MG30, -50 en -100 goed, vooral de digitale effecten en reverb bevielen me goed :cooler:

Edit: Mocht je toch voor een distortioneffect gaan, zou ik zeker de Proco RAT uitproberen: die gaat van een zachte a la Tubescreamer-overdrive naar een goede distortion. En de iets duurdere modellen van Boss zijn ook wel leuk om uit te proberen, TurboDistortion enzo.

jonesd
13 juli 2007, 08:52
Kijk eigenlijk heb jij op dit moment eigenlijk enkel een neutraal klinkende eindtrap. (Is een beetje kort door de bocht en dat weet ik).

Wat je nu zou moeten doen is hier een voorversterker voor zetten. In die optiek lijkt het mij interessant om eens rond te kijken naar modellingspullen. Je zou bijv. voor 100 EUR een pocket pod van line6 kunnen kopen en daar wat mee spelen.

IK denk wel dat je op termijn zowieso naar iets groters/beters zal willen gaan, maar door die pod weet je dan ook al welke richting je uit wil.

almarvk
13 juli 2007, 09:21
Een POD of een Roland Cube versterker. Dan zal het al 100% vooruit gaan qua geluid.

David1223
13 juli 2007, 18:04
Ik heb op de site van Proco wat sampletjes gehoord en ik ben wel tevreden over de Turbo Rat en de You Dirty Rat. Ik ga deze ook zeker morgen uitproberen.

Maar ik ben nu in de war gebracht. Is het voor mij nouw beter om eerst een nieuwe (grotere, betere) gitaarversterker te kopen of kan ik beter investeren in een goed distortion pedaal?

:lp:



BEWERKT: Die Line6 PocketPod is inderdaag ook best wel intressant.
kan je daarmee een gitaarklank uit mijn Leem versterker halen?

ExRxIxC
13 juli 2007, 18:35
het beste is een betere versterker, maar dat gaat voor 100 eurie nooit lukken

jaap-regelink
13 juli 2007, 19:26
het beste is een betere versterker, maar dat gaat voor 100 eurie nooit lukken

Nope. dat gaat niet lukken

David1223
13 juli 2007, 20:56
Heeft iemand ervaring met deze?

http://img112.imageshack.us/img112/8941/fm210rld9.jpg

Jorisch
13 juli 2007, 22:53
Ik heb de 212R

heerlijk ding, heel helder en kan verschrikkelijk hard

wat wil je weten?

David1223
14 juli 2007, 00:36
Nouwja, of hij zijn prijs waard is en hoe groot hij eigenlijk is.
En of hij al je 'm clean gebruikt mooi klinkt en met distortion.
Kan je ook twee gitaren gelijk inpluggen en die tegelijk gebruiken??

Goeiemorguh
14 juli 2007, 01:09
Heb er zelf niet op gespeeld maar dacht dat speeddemon het een leuke amp vond met een mooi helder clean, met een pedaaltje ervoor lijkt me het een leuk ding. Kijk ook zeker naar de roland cube's, een 2e hands cube 30 kan je vast wel voor een leuk prijsje krijgen en daar kan je ook lekker strakke metal geluiden uit halen dus dan heb je niet eens een pedaal nodig.

Saf
14 juli 2007, 15:57
voor mij HET scheurpedaaltje is de danelectro daddy-o zit alles i nvan cruch tot lekker vet. Klinkt over al mijn versterkers (bassmna 135, bassman 50, musicmaster, kustom bass IIi, London city, sound city, en nog wat andere meuk) gaaf. Heb een tik wat betreft pedaaltjes en heb er een tijd lang verzameld heb verschillende pedalen liggen waarond ook enkele min of meer klassiekers maar de daddy-o steekt overal boven uit.

MizZoo
14 juli 2007, 16:09
Nouwja, of hij zijn prijs waard is en hoe groot hij eigenlijk is.
En of hij al je 'm clean gebruikt mooi klinkt en met distortion.
Kan je ook twee gitaren gelijk inpluggen en die tegelijk gebruiken??

Hij is waarschijnlijk wel z'n prijs waard, maar ik denk niet dat je de FM210R nodig hebt. Kijk anders even naar de FM65R, die is wat kleiner, maar gaat nog steeds hard genoeg voor kleine optredens e.d.
Clean is lekker, overdrive is ook gewoon goed.

Je kunt met twee gitaren tegelijk spelen ja, maar dat klinkt niet optimaal natuurlijk.

David1223
15 juli 2007, 18:52
Het is deze geworden,

http://img403.imageshack.us/img403/3937/untitledyeq5.png

Ik ben erg tevreden over de kwaliteit!

Mijn volgende aankoop is waarschijnlijk een versterker.
Dat wordt alleen nog even sparen

:listen:


BEWERKT: Bestaat er ook een officieel vragentopic maar dan speciaal voor pedaaltjes??
Ik heb namelijk last van ruis. Ik heb in ieder geval ruis op mijn Ibanez versterker (Leem nog niet getest). Als ik mijn versterker in een geaard stopcontact stop is de ruis al wat lichter maar nog niet helemaal weg. Ik hoor de ruis alleen als mijn Boss Distortion aanstaat. Ik speel nu nog op mijn pedaal met een batterij maar dat wordt binnenkort natuurlijk een adaptor (het lijkt me sterk dat de batterij de oorzaak is van de ruis). Ik had bij mijn oude Behringer Ultra Distortion hier ook al last van (alleen weer niet bij de Ultra Chorus). Licht het dan aan mijn versterker? (dat hij bevoorbeeld niet de distortion van mijn pedaal aankan ofzo??). Voor zover ik me kan herrineren hoorde ik in de winkel geen ruis over een Marshall MG 125.
Graag help hierbij.

BEWERKT: Ik heb er een filmpje van gemaakt (geluid loopt achter)
http://youtube.com/watch?v=Vg2nNKocVYs

Saf
17 juli 2007, 19:06
die heb ik ook staan is ook erg gaaf. Boss kwaliteit is altijd goed.

Piekhaar
18 juli 2007, 14:01
Dat ruizen kan aan veel dingen liggen, slechte aarding van je versterker, je gitaar, dat je gewoon te dicht op je versterker staat en nog heel veel meer.

Ik heb een Boss DS-2 (Turbo Distorion) gehad en daar had ik het met mijn oude gitaar ook mee. Met de nieuwe gitaar was het probleem weg.