PDA

View Full Version : Kan mijn laptop het aan ?



bosvis
11 juli 2007, 17:21
Hey,

Ik ben al enkele dagen druk in de weer om wat nummers op te nemen. De programmas die ik hier voor gebruik zijn KRISTAL en MAGIX MUSIC MAKER, maar telkens is de kwaliteit nul.
als ik vb een electrische powerakkoorden partij opneem veranderd het opgenomen geluid na enkele seconden van een heldere en duidelijk opname naar een soort smurrie, een gedempte onduidelijk opname.
Alsik solo's speel (afzonderlijke noten) heb ik hier dan weer geen last van.

Daarom dacht ik dat het aan mijn laptop (1.7 GHertz), Soundcard REALTEK HD audio zou kunnen liggen. Kan er iemand zeggen of deze te 'zwak' is voor (amateur) opnames.

2de vraag is hoe ik de onboard micro kan afzetten. Ookal sluit ik een externe micro aan, blijft hij door dat onboard micro'tje opnemen.

groeten,
Bosvis

STW
12 juli 2007, 06:37
ik ben geen expert
maar een vriend van me heeft een laptop met mindere specs. na asio4all geinstalleerd te hebben konden we daar redelijk goed mee opnemen. asio4all is een asio driver, en met asio werken audioprogramma's sneller ofzo, ik weet niet precies hoe het werkt, maar het werkt. te vinden oor te googlen op asio4all.

de onboard mic kan je dempen bij de opnameregelingen (configuratiescherm/geluiden en audioapparaten.. en dan ff rondkijken via geavanceerd geloof ik, dan kom je bij de opnameregelingen en kan je je mic dempen. ik weet niet uit mn hoofd hoe je er komt, als t niet lukt is dat ook zo opgezocht op google.)

verder ken ik de programma's waarmee je werkt niet, ja magix music maker n beetje. schijnt troep te zijn, hoewel ik niet weet hoe het programma tegenwoordig is. misschien eens audacity proberen? is gratis te vinden.

succes!

Elpedro
13 juli 2007, 16:32
Zover mij bekend zijn onboard devices (dus ook je geluid devices) via de BIOS aan/uit te zetten. Bij de meeste pc's (dus ook laptops) werkt dit door bij het starten op de Esc-toets te drukken en in het menu de optie te veranderen.
Ik heb ook een laptop maar maak gebruik van mijn TonePort als externe geluids-device en geen enkel probleem bij het opnemen, omdat de toneport alle functionaliteit op zich neemt. Kwaliteit wordt in dit geval dus niet door de computer bepaald.

Suc6

bert k
13 juli 2007, 16:43
Sterker nog, ik zet de interne geluidskaart nooit uit. Als ik opnames maak met de externe kaart kan ik in alle programma's kiezen welke kaart er gebruikt moet worden. Nooit problemen.

Elpedro
13 juli 2007, 20:15
Het is aan jezelf de keuze of je de interne geluidskaart uitzet. Heeft ook te maken met de kwaliteit van je externe device. Reden om het wel te doen is als je storing krijgt. Toevallig was dat voor één van de forumleden een paar weken geleden wel de oplossing.

harrie-beton
15 juli 2007, 18:52
De opname niveau's van je laptop stel je in in de WINDOWS mixer. Klik dan op geavanceerd en op OPNAME. In dit menu kun je ook je microfoon uitzetten uitzetten.
We moeten even uitsluiten of je niet de ingang van je laptop overstuurd. Sluit eens een CD speler aan op de ingang van je laptop, de benodigde snoeren heb je waarschijnlijk wel, het is een mini jack naar tulp mannetje.

Draai heldere muziek met veel diepte zoals jazz of klassieke muziek en neem dat op. Hoe klinkt dat?


In de FAQ staat wel een stukje over laptop, de geluidskaarten die daar in zitten zijn erg slecht en hebben veel storingen omdat allerlei hoogfrequente dingen in een laptop de audio storen.