PDA

View Full Version : welke cab voor mijn kleine terror?



matty
11 juli 2007, 17:04
hellu

aangezien het vakantiewerk geld binnen begint te komen ga ik een cab kopen voor mijn orange tiny terror, maar ik zou graag van jullie weten welke ik best kan nemen. de opties (voor zover ik heb kunnen vinden) zijn:

- orange 1x12 (G12-K100 Speaker) = 295 euro
- fame 2x12 (V30) = 330 (wtf zijn die opeens 70 euro duurder geworden???)
- framus 2x12 (v30) = 300 euro (ook opeens 50 euro duurder :s)
- harley benton 2x12 (v30) = 200 euro

qua looks zou ik uiteraard liefst de orange cab hebben bij een orange amp, maar het is wel een 1x12 en iedereen zegt dat je best een cab met v30 neemt bij de tiny terror en de cab die er zogezegd voor gemaakt is heeft geen v30 :s

wat denken jullie ?

Jim Haagmans
11 juli 2007, 17:16
ik heb geen ervaring met de orange 1x12 en de benton 2x12. van die benton is hier op het topic wel al door meerdere mensen gezegd dat het prima dingen zijn.

Ik heb wel de fame en de framus 2x12 eens getest en vond de fame echt stukken beter. vond de framus erg dun en iel klinken, beetje krasserig.

ik zou iig ook niet voor een 1x12 gaan ookal ziet dat leuker uit. maakt een heel groot verschil in geluid. En het probleem met orange is dat je, zeker bij die cabs, veel te veel geld betaalt. Omdat het orange is.

Dus ik zou gaan voor een fame of een harley benton 2x12. :)

maarja zoals je vast wel verwachtte dat ik zou zeggen: je kan het beste zelf gaan proberen :P

matty
11 juli 2007, 17:23
jah het is eigenlijk vooral het verschil 2x12 versus 1x12 (met 2 meer spreiding etc maar ik speel toch vooral thuis dus of mij dat veel uit maakt...)

en ook de speaker in de orange, die cab is zo goed als gemaakt voor de TT en toch zit er geen vintage 30 in ...

de vox 2x12 cab is uiteraard ook een mogelijkheid, ik love the vox looks maar daar zitten dan weer GS12H30 speakers in ...

ze kosten toch allemaal ongeveer evenveel dus nja

jorrit
11 juli 2007, 17:32