PDA

View Full Version : body vervangen



guitarfreakrobert
11 juli 2007, 16:52
Hey mensen,
had een vraagje,ben dus in het bezit van een erg leker spelende mex strat , heb deze nieuw in 1990 gekocht. Vind hem dus super en heb dus nog steeds in al die tijd, geen betere nou ja voor mij dan kunnen vinden.Alleen loop ik dus al een kleine 2 jaar te denken, hij is wit en wil een sunburst. Dus dacht ik ik koop een swamp ash 2 tone tobacco body, waar van de prijzen varieren van, 200 tot 350 euro.Nu is dat niet het probleem, maar nu vertellen mij verschillende mensen dat ik dat, beter niet kan doen omdat, als het zo makkelijk was iedereen zijn gitaar samen zou stellen ,
ook zou het zo zijn dat, het nog niet eens voor 50% zeker zou zijn, dat dit dus een verbetering zou zijn. Begrijp me goed verbetering is altijd mee genomen, maar alles zou voor mij hetzelfde kunnen blijven. Ben zeer tevreden, maar de kleur de kleur ik dwaal af. Wat denken jullie body verwisselen of laten spuiten heb dus begrepen dat dat ook kan.
thanks rob :hippie:

ixque
11 juli 2007, 17:01
Even het body van je gitaar verwisselen is toch wel heel wat, zeker als je er al tevreden mee bent en alleen gaat om de kleur. Ik zou het gewoon laten zoals het is, en anders laten spuiten als dat mogelijk is.

DarknessAwaits
11 juli 2007, 17:05
maar nu vertellen mij verschillende mensen dat ik dat, beter niet kan doen omdat, als het zo makkelijk was iedereen zijn gitaar samen zou stellen

Dat is dan weer grotendeels onzin, als je een prefab body koopt dan is er weinig moeilijks aan om de rest erop over te zetten. Meestal zijn de body's ook van goede kwaliteit maar dit is uiteraard afhankelijk van het merk en uitvoering. Ik denk wel dat de meeste (goede) merken het wel kunnen opnemen tegen een USA maar zeker wel beter zijn dan de Mex.

edit; ik zie deze (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=ondegit&md=details&id=80285) net op gitaarmarkt staan, wellicht is het wat je zoekt?

spirit
11 juli 2007, 17:55
Alles overzetten op een andere body stelt niet zo veel voor, zeker niet als alle gaten zijn voorgeboord.

Informeer anders eens bij http://www.thestring.com/ hij heeft All-parts bodys liggen voor net geen 100 Euro, heb er zelf ook een en ben er heel tevreden mee.

guitarfreakrobert
11 juli 2007, 18:30
hey,

ixque, het kan zo zijn dat het voor jou niets uitmaakt, maar he man het vreet aan me. Je kan het je niet voor stellen


DarknessAwaits, ja das mijn idee ook,lijkt mij dus ook niet zo moeilijk en ja das ongeveer wat ik zoek,en beter wat ik al zei altijd mee genomen maar het hoeft niet

spirit, amsterdam is te ver weg maar toch thanks

greets
rob :hippie:

Orgasmocaster
11 juli 2007, 19:06
Zou geen probleem moeten zijn.. zeker niet als het een licensed by fender body is van USGC, Warmoth, Musikraft. kwaliteit kan minder zijn bij Edenhaus/Heffner en Mighty Mite.

Ik heb het zelf ook gehad met een beschadigde Japanse Strat:

Voor:
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/fender4.jpg

en na:
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/stratmay13th025.jpg

Roro92
11 juli 2007, 19:08
Hoe krijg je dat voor elkaar? Zo beschadigen?

Orgasmocaster
11 juli 2007, 19:15
Hoe krijg je dat voor elkaar? Zo beschadigen?

hij is met een boot de grote plas over verhuisd.. ik gok een fork truck geval

guitarfreakrobert
11 juli 2007, 19:28
hey
orgasmocaster,das dus erg mooi gelukt erg cool :hippie: , ik had er een bij toon factory a 199 euro gezien.
Body ST-model SSS 3-tone Sunburst finish TF-1186, hoe kan ik dan zien of die fender licentie heeft staat niks van bij
thanks rob

DarknessAwaits
11 juli 2007, 20:28
Betreffende die Warmothbody: Als dat echt is wat je zoekt zou ik wel snel reageren, body's die op marktplaats/gitaarmarkt staan hebben meestal niet zo'n lang verblijf daar ;). Bovendien is het wel heel toevallig dat net exact jouw keuze erop staat... Succes!

Veekeren
11 juli 2007, 23:34
hij is met een boot de grote plas over verhuisd.. ik gok een fork truck geval

Shit hee... alle respect, dit zal kut geweest zijn, maar het zou maar een set neck Gibson / PRS / whatever geweest zijn...

guitarfreakrobert
12 juli 2007, 10:32
hey,
heb net toch maar even een mailtje gestuurt, voor die 2 tone strat body eens kijken of het wat word.
greets rob :hippie: