PDA

View Full Version : 4 luidsprekers



metallic
11 juli 2007, 16:51
Heej

Ik heb thuis een kleine pa staan en voor de repetitie willen we 2 boksen erbij kopen zodat we er 4 hebben. Mijn versterker heeft 2 uitgangen voor boksen, hoe sluit ik er dan 4 boksen op aan?

Chroxy
11 juli 2007, 17:03
bedoel je nu dat je je gitaarversterker gaat aansluiten op PA boxen? LIjkt me niet het meest briljante plan ever; aangezien dit vaak om speakers gaan die niet voor gitaardoeleinden ontworpen zijn..

Als je een PAversterker met 2 uitgangen hebt is het misschien wel mogelijk om 4 speakerkasten eraan te hangen, maar dan moet je gaan kijken of je dat haalt met aantal ohms etc. -> kun je wat meer informatie geven dan?

metallic
12 juli 2007, 01:32
Nee het gaat om een pa versterker van stageline en daar heb ik nu 2 boksen op, qua Ohms zou het allemaal wel moeten lukken..
De versterker is 350 watt en de boksen die er nu op zitten 400 en daar komt nog een set van 400 bij.

Kim Wilson
12 juli 2007, 08:44
"boXen" en "niKS"...

Hallie
12 juli 2007, 10:35
ohyeah kim. :cooler:

anyway

ik heb er weinig verstand van, maar ik had een vriend die dat altijd deed.
maar dat waren stereo versterkers met 2 dunne draadjes(zwart rood) en die deed ie dan in een blokje(naam vergeten) en enzo.

maar wat dacht je van een nieuw paneel kopen met meer ingangen.
of mischien kan je er wel een extra versterker op aansluiten , die ook 2 boxen kan dragen.

ik roep maar iets

Hallie
12 juli 2007, 10:36
2 boxen is trouwens genoeg!

als je het beter wil horen, koop dan MONITORS

Piekhaar
12 juli 2007, 10:40
Voor repitite 4 boxen? Lijkt me overbodig, maar als je dat graag wilt moet je het vooral doen.

Wij hebben trouwens gewoon boxen waarop je kan doorlussen (zitten 2 jacks per box, 1 naar de PA, 1 naar de andere box). Dus ik zou als je toch nieuwe boxen gaat halen daar naar kijken.

Verder heeft onze P.A. wel 4 uitgangen, maar wij gebruiken alleen 4 boxen als we live spelen.

Chroxy
12 juli 2007, 11:20
ik heb trouwens het idee dat ik je ken en je maar 150 meter achter me woont, kan dat ;)

Ik vraag me inderdaad ook af wat je met 4 boxen wilt, het gaat niet harder; alleen de spreiding wordt beter. En toch moeten we weten hoe het met Ohms zit, het kan waarschijnlijk wel (hoewel doorlussen zoals hierboven of een andere versterker makkelijker is), maar dan moet het kloppen anders ga je zooi opblazen.

Als het toevallig zo'n DJ-set is.. weggooien.. Mijn broertje had er ook 1 die we een half jaartje gebruikt hebben toen we nog in de kelder van onze drumster deden repeteren en het was absoluut NIET te horen.. 2 boxen en een flinke versterker; niks!

metallic
12 juli 2007, 12:11
Nee van de dj set is niet meer veel over, nieuwe versterker komt eraan dat wordt waarschijnlijk een powermixer, maar het hoeft ook niet per se harder alleen de spreiding moet beter door de hele repetitie ruimte