PDA

View Full Version : Smashing Pumpkins - ZEITGEIST



marc_o
11 juli 2007, 16:34
Man, man, man, wat een vet album!!!
Blij dat die Chinees weg is, het draait toch allemaal om Corgan en chamberlin, ik heb die roffels en breaks gemist de afgelopen jaren.
Moddervette gitaarsounds, laag op laag.....de meester is terug!!







2 klutnummers, maargoed, het zijn dan ook de laattse nummers van de CD...

drap
11 juli 2007, 16:52
Agree!!! Ik was voorheen nooit een heel groot Smashing Pumpkins fan. Vond het wel leuk, maar meer ook niet. Maar dit album, man, ik vind het één van de beste albums van de laatste jaren! Vooral 7 shades of black heb ik al zowat grijs gedraaid.

Swan
11 juli 2007, 17:57
hmmm ik weet het nog niet zo goed...ik mis iets in t album, maar als ik dan live opnames op youtube bekijk klopt het wel weer voor mijn gevoel...

marc_o
11 juli 2007, 21:06
Gitaren gaan goed de diepte in, het blijft een bijzonder talent, die Corgan, alhoewel ik me goed kan voorstellen dat mensen zijn stem uitkotsen, maargoed, smaken verschillen.

AutoStatic
11 juli 2007, 21:14
Man, man, man, wat een vet album!!!
Blij dat die Chinees weg is, het draait toch allemaal om Corgan en chamberlin, ik heb die roffels en breaks gemist de afgelopen jaren.
Moddervette gitaarsounds, laag op laag.....de meester is terug!!







2 klutnummers, maargoed, het zijn dan ook de laattse nummers van de CD...Ik ga 'm ook maar eens luisteren. Alhoewel SP zonder Iha en D'arcy geen SP is wat mij betreft.

marc_o
11 juli 2007, 21:16
Ik ga 'm ook maar eens luisteren. Alhoewel SP zonder Iha en D'arcy geen SP is wat mij betreft.

Ehm.......dat is moeilijk te zeggen, want pas op Adore spelen ze daadwerkelijk mee op de albums en dan nog maar sporadisch...live zou het een verschil kunnen maken natuurlijk, daarvoor moet ik ze eerst in de huidige opstelling zien...

AutoStatic
11 juli 2007, 21:34
Ehm.......dat is moeilijk te zeggen, want pas op Adore spelen ze daadwerkelijk mee op de albums en dan nog maar sporadisch...live zou het een verschil kunnen maken natuurlijk, daarvoor moet ik ze eerst in de huidige opstelling zien...Ah ok, dat wist ik niet! Dan ga ik zeker Zeitgeist luisteren aangezien ik voor Adore ben afgehaakt. SP is voor mij Gish, Siamese Dreams en misschien wat losse nummers van Mellon Collie and the Infinite Sadness.

DREAMMACHINE
11 juli 2007, 23:29
heerlijke plaat!

en ik moet zeggen dat de nieuwe leden live ( pinkpop 2007) zeker niet tegenvielen, maar ik kan ze niet vergelijken met de vorige bandleden...

Zeitgeist is een plaat die vooral de feel van siamese dream weer probeert te krijgen naar mijn mening, alhoewel ik zelf meer fan ben van mellon collie geef ik de plaat zeker meer dan genoeg luisterbeurten de komende tijd!.....het rauwe geluid is weer terug iig. en de composities van de nummers zijn ook zeker interessanter geworden, tarantula is nog een heerlijke te vatten song maar vooral nummers als bleeding the orchid, neverlost en idd 7 shades of black zijn echt meesterwerken !


hulde aan billy!

StefMan
14 juli 2007, 21:01
Billy doet eindelijk weer iets supertofs. Zwan vond ik geen ruk aan en zn solo cd was wel tof, alleen...ja in vergelijking met de Smashing Pumpkins stelde het niet veel voor. Alleen jammer dat dat James en D'arcy er niet meer bijzitten...het is gewoon weer de "Billy Corgan & Jimmy Chamberlin Show" of iets...

AutoStatic
14 juli 2007, 21:20
Ik vind die Zwan plaat echt zwaar ok, goeie indierock plaat. Zelfs een blije Corgan is goed te pruimen. Maar Zwan was dan ook een band met wat helden van mij er in (Pajo van Slint en Sweeney van Chavez).

new deep
19 juli 2007, 16:19
klinkt zeer ok die nieuwe nummers, een vooruitgang wat mij betreft.

AutoStatic
19 juli 2007, 16:36
Heb 'm nu een paar keer gehoord en ik vind 'm mwoh. Hoe de zang is gemixed is niet mijn smaak. Ook vind ik de nummers nogal vlak, geen sterke melodieën of echt pakkende riffs. Geen vlammende solo's en weinig begeestering. Vooral de laatste 2 nummers vind ik niet om aan te horen.

marc_o
19 juli 2007, 23:05
Ik vind 'm juist steeds beter worden, en zeker zijn gitaargeluid, dam'n!

Realeigo
19 juli 2007, 23:18
Ginger is sexy :P
En zeitgeist is natuurlijk ook goed :D vooral Tarantula, Doomsday clock en Starz zijn goede nummers vind ik

stevie_vp
15 oktober 2007, 03:16
Zang is erg droog ingemixt.... staat los van de rest.. beetje gek
Is volgens mij ook door corgan zelf opgenomen dit album....

oja en..
Ginger is zeker GEIL...

juulfromhell
25 oktober 2007, 12:14
zelf vind ik de pumpkins echt goed.. goeie teksten goeie melodieen.. maar liet het laatst aan mn vriend luisteren.. het eerste wat ie zei was: wat een EMO crap...nja daar moest ik het maar mee doen. ik blijf het maar lekker hard luisteren.. ooit op een dag respecteerd ie het dan wel ;)

Veekeren
25 oktober 2007, 12:25
Zang is erg droog ingemixt.... staat los van de rest.. beetje gek
Is volgens mij ook door corgan zelf opgenomen dit album....


Ik vind het een superdik album... Laat dat voorop staan, geweldige riffs. Maar hoe die zang gemixt is, zeker met een stem als die van Corgan, ongelooflijk. Dat niemand daar wat van gezegd heeft, ik zou me er voor schamen. Het staat écht los van de rest.

Ik luister hem maar het meest in de auto, daar is het geluid slecht genoeg om er weinig van te merken.

marc_o
25 oktober 2007, 13:06
zelf vind ik de pumpkins echt goed.. goeie teksten goeie melodieen.. maar liet het laatst aan mn vriend luisteren.. het eerste wat ie zei was: wat een EMO crap...nja daar moest ik het maar mee doen. ik blijf het maar lekker hard luisteren.. ooit op een dag respecteerd ie het dan wel ;)

Dumpen die gast!

juulfromhell
25 oktober 2007, 13:45
Dumpen die gast!
haha... ik probeer het wel te accepteren ;)... moet nog naar een paar concerten met hem :rockon: