PDA

View Full Version : Gfs Pickups questie!!



Luke-wannabe
11 juli 2007, 14:30
Hey

Ik wil in mn Olp Axis Gfs pickups gaan zetten. Maar zit al een tijdje te twijfelen welke precies.
In de neck positie wil ik sowieso een HB sized P90 zetten. Dus de Dream of de Mean 90. Met de Dream heb ik al ervaring. En dit is voor overdrive een lekker pickup, maar voor clean is er niet veel aan. Maar dat kan ook aan het Basswood van de gitaar liggen.
Voor de brug positie wil ik een Humbucker hebben. Het moet een beetje een hybride pickup worden. Best of both worlds dus.. Helder in z'n clean, maar solide en smooth in z'n overdrive.

Wat raden jullie me aan?
Alvast bedankt!

The Underdog
11 juli 2007, 17:48
Volgens GFS is de mean 90 een 'echte' p90 in humbucker formaat, de dream 90 is eerder een gewone single coil. Voor de brug zou ik opteren voor een Fat PAF of Crunchy PAF. De laatste is helderder en heeft meer output. Ik heb hem in m'n Epi LP en ik vind het een heel veelzijdige pickup.

Luke-wannabe
11 juli 2007, 18:17
Ooh op die manier!
Ik vond die Dream al zo stratlike klinken, maar ik dacht dat dat aan het hout lag! Dan word het dus sowieso een Mean.
Heeft iemand al ervaring met de Loudmouth?

Orgasmocaster
11 juli 2007, 19:13
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een loudmouth in gebruik! Klinkt erg fijn! 'Hot', maar niet zo hot als ik verwacht had. lekker crunchy, maar zeker niet modderig.
Ik besef me nu opeens dat ik hem nog niet echt (bewust) clean heb uitgetest omdat ie zo lekker klinkt in de overdrive :) ik zal later verslag uit brengen.

oh , en de loudmouth lijkt overigens ook nog heel stoer!

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/jccaster002.jpg

Luke-wannabe
11 juli 2007, 23:16
Ja hij ziet er inderdaad gaaf uit!
Maar krijg je er een beetje smoothe tone uit? Of is het echt een twangy pickup?

Luke-wannabe
13 juli 2007, 14:32
*Schop onder z'n kont*

Orgasmocaster
13 juli 2007, 16:09
jajaja
smooth zeker! warm, vet, maar niet modderig... koop nou maar, je krijgt er geen spijt van voor die paar kwartjes.. ik associeer smooth meestal met het nek pu, en zoals je kunt zien heb ik maar een pu en een knoppie.. ik heb hem ook niet opgezet om te splitten, maar volgens gfs klinkt ie best wel strat achtig als je hem split.

jimihattricks
13 juli 2007, 16:15
maakt Fender die tremolo's nog of is het een oudje..? (de trem bedoel ik, niet de gitaar, ik weet dat je hem pas hebt gebouwd volgens mij)

Luke-wannabe
13 juli 2007, 16:24
jajaja
smooth zeker! warm, vet, maar niet modderig... koop nou maar, je krijgt er geen spijt van voor die paar kwartjes.. ik associeer smooth meestal met het nek pu, en zoals je kunt zien heb ik maar een pu en een knoppie.. ik heb hem ook niet opgezet om te splitten, maar volgens gfs klinkt ie best wel strat achtig als je hem split.
Ik zal m eens overwegen :D

Orgasmocaster
13 juli 2007, 16:26
het is een system I tremolo, en nee, fender heeft ze al sinds 86/87 ofzo niet meer gemaakt. er is nu wel een bedrijfje die kopieen en onderdelen dr voor maakt. ik vindt ze ideaal! stabiel als een FR, maar zonder het hele snaar knip ritueel!

jimihattricks
13 juli 2007, 16:40
kewl! :satisfie:

Orgasmocaster
13 juli 2007, 16:48
Ik zal m eens overwegen :D

wat zeg ik nou :mad: gewoon kopen voor die paar centen!!

Luke-wannabe
13 juli 2007, 17:47
Ghehehe. Het word in ieder geval de Mean (p90) voor in de neck- en de loudmouth of fat paf voor in de brugpositie.