PDA

View Full Version : H-S-S > 2x vol, 1x tone



jimihattricks
11 juli 2007, 12:06
Ik zit op de site van seymour duncan te zoeken naar een schema, maar t staat er niet bij volgens mij..;

ik heb een strat met 2x SC's en 1x een Humbucker, nu heb ik deze op de standaard strat-manier gewired (dus master vol 250K, tone neck 250K, tone mid 250K > brug heeft geen tone-control)..

Ik merk dat de Brughumbucker (een TV Jones TV Tron) wat doffig klinkt, en dat komt wsl omdat hij aan een 250K vol vastzit (terwijl de jongens van TV Jones een 500K volume-pot adviseren).

Ik wil dus nu:
Een volume-control (500K), alleen voor de TV Jones Humbucker
Een volume-control (250K), die werkt op Mid+Neck SC
Een tone-control (250K), ook voor Mid+Neck SC

en dus geen tone-control voor de brughumbucker..

waar kan ik zo'n schemaatje vinden, en als dat niet lukt; wie zou het evt. voor mij in elkaar willen zetten of heeft er eentje liggen (ik ben geen wiring-wonder)

cheers!

ernieman
11 juli 2007, 12:35
is dit iets?: http://www.guitarelectronics.com/product/WDUHSS5L1204
Staat trouwens ook in de faq-onlinegitaarbouwboek...

-EDIT- Ah nee, is niet helemaal wat je zoekt zie ik net. Maar surf eens wat over die site, misschien staat er wel wat tussen.

Meneer I.
11 juli 2007, 12:37
Wil je de PU's met een 5 standen schakelaar regelen? Dus HB ook met Middle?
Als dit niet nodig is dan kun je het redelijk simpel doen door 2 schema's van de SD site te combineren met een 4-way switch.

Namelijk voor de humbucker deze:
http://www.seymourduncan.com/support/schematics/1hum_1vol.html de

Voor de Neck en middle kun je een standaard tele schakeling nemen. Truc zit 'm in een 4 way switch waarop je Neck/Neck+middle/Middle/Bridge
selecteert. Ik zit op mijn werk en kan hier niet even een schemaatje inscannen voor je, thuis is mijn Harddisk gecrashed (GETV#@*&!?*!) dus daar lukt het ook niet. Maar het is zeker mogelijk. Volgens mij ook wel met een 5 way switch maar daar moet ik even over nadenken. Ik zal eens kijken of ik op t werk ergens een scanner kan vinden...

Meneer I.
11 juli 2007, 12:39
Sorry hier ben ik nog een keer, het kan met een 5 way super switch, dan kun je het volgende doen:
Neck/Neck+middle/Middle/HumbuckerSplit (SC)/Humbucker Full

jimihattricks
11 juli 2007, 12:49
oh shit, de switching, daar had ik nog niets over gezegd;

hij staat nu (volgens mij):

neck / neck+mid / mid / mid+bridge(full) / bridge(full)

zo zou ik m ook graag willen houden.. een 3-way switch (brug/mid/neck) is evt. ook een optie..

tnx for thinking!

Meneer I.
11 juli 2007, 13:25
Ok dan een compromis in de schakeling (4 standen):

3-way-switch voor Neck/Neck+Middle/Middle en een Push-Pull 500K Volume pot voor de Humbucker.

Het idee is dan als volgt, je neemt een standaard Tele schakeling en een Humbucker-Volume schakeling zoals een paar posts hierboven genoemd maar pak dan een push-pull pot. Beide hebben een lead naar de hot tip van de jack, haal deze bij beide schakelaars los.
Deze twee leads laat je via de Push-pull schakelen, dus zodra je de pot omhoog trekt dan wordt de Neck/middle en switch volledig gebypassed en is het 100% humbucker.

Dus met de push pull naar beneden werkt de 3 way schakelaar met de 250K pots:
NECK
NECK + MIDDLE
MIDDLE

Trek je aan de pot dan krijg je nog (500K):
BRIDGE FULL


Bridge met middle gaat niet werken omdat dan de brug nog eens een keer door het 250K circuit heengetrokken wordt.

jimihattricks
11 juli 2007, 13:52
owja, dat laatste had ik nog niet aan gedacht *duh*

lijkt mij een goeie optie en niet zo heel moeilijk te verwezenlijken,

bedankt!

no 1 hops
11 juli 2007, 16:04
gewoon een extra weerstand van 250 of 500Kohm over de switch zetten daar waar de hummy aan vast zit.
dus vanaf het punt waar de hot van de hummie op de schakelaar vast zit en het andere einde van de weerstand op de aarde van de schakelaar.
je syteemje ziet dan bij de singles het toaal beeld van de 250Kohm pots en bij de standen van midden/brug en brug alleen komt de extra Kohms er nog bij en dus meer hoog.