PDA

View Full Version : Bedankt!



X-Rated
11 juli 2007, 09:13
Ik weet niet meer waar het is gepost en wie het heeft gezegd, maar ik heb gisteren voor de verandering eens mijn PODxt in de FXreturn van mijn MG100DFX gehangen en TERING wat een verbetering! Ik had eerst het volgende:

Gitaar > PODxt > Versterker input

Dat is nu dus:

Gitaar > PODxt > Versterker FXreturn

Ik was nooit de horen met de patch die ik altijd gebruik omdat hij niet door de mix heen sneed tijden repeteren, maar nu wel. Helemaal geweldig! En het klinkt ook nog eens een stuk beter (wel wat weinig laag though, maar dan moet ik de patch maar iets aanpassen).

Nogmaals bedankt!

Even een vraagje achteraf trouwens. Ik ga binnenkort een nieuwe mooie buizenamp kopen (Engl Powerball) en ik wil dan mijn PODxt als effectenprocessor gebruiken en die in de FX lus hangen voor delays en reverb e.d. Dit werd mij afgeraden door iemand. Kunnen jullie dit beamen of moet het gewoon mogelijk zijn?

Als ik het NIET moet doen:

Ik ben rythm gitarist, alleen ik doe zo nu en dan nog wel eens een solootje. Nu heeft die Engl géén reverb kanaal (WTF?!) en wil ik dat wel hebben voor wat ambiance tijdens het pielen. Moet ik dan naar een delay pedaaltje of een reverb pedaaltje kijken? Welk merk en type zijn goede opties? Ik wil dus wel verder kijken dan alleen Boss als niet-effectenkenner :D

ruezzz
11 juli 2007, 09:49
Het kan wel, maar het gaat ten koste van de dynamiek van de versterker.
Je zult merken dat als je de POD ertussenuit gooit (als je een goeie buizenamp gebruikt) dat je sound dan ineens veel lekkerder is.

Als je je budget voor een delay en een reverb doorgeeft zou ik (en anderen) wat kandidaten kunnen voorstellen.
En op welke manier wil je de delay gebruiken? Voor leads of U2-achtige dingen?

X-Rated
11 juli 2007, 11:46
Ik zoek een reverb en/of delay pedaaltje voor leads dus. Mijn budget weet ik nog niet zo snel omdat ik ongeveer €2000,- heb gereserveerd voor amp + cab. Daarmee is ook meteen al mijn geld op. Ik denk dat ik niet veel verder wil gaan dan €100,- ~ €150,- per pedaal. Ik zal denk ik eerst genoegen moeten nemen met een reverb OF een delay pedaaltje, ligt er maar net aan wat typisch is voor een lekkere lead sound.

Daemon
11 juli 2007, 12:06
Ik heb zelf de pod xt live en dat ding is een ENORME tonesuck bij m'n triamp. Of ik hem nou voor inplug of in de fx loop, 't geluid verslechterd verschrikkelijk. Voor leads denk ik dat je al genoeg hebt aan een delay eroverheen. Ik vind dat zelf persoonlijk erg veel mooier worden al, zelfs zonder reverb erbij.
Maar welke je moet kopen zal afhangen van hoeveel geld je overhebt na de aanschaf van je speaker.

X-Rated
11 juli 2007, 12:16
Oke, dus dan is jammer genoeg de POD als effecten processor niet geschikt, want ik wil wel mijn nieuwe amp volledig benutten wat tone betreft, anders kan ik hem net zo goed niet kopen ;)

Misschien is het ook een kwestie van smaak om te bepalen wat voor pedaal ik ertussen wil hebben. Mijn budget zou dus echt maximaal €150,- zijn voor een pedaal.

Een lijstje van merken / types + prijzen zou me al een heel eind op weg helpen. Dan is nog de vraag of ik dergelijke dingen kan proberen in de winkel dus een website met misschien wat samples zou ook heel fijn zijn als dat vermeld kon worden :)

jimihattricks
11 juli 2007, 12:25
www.musiciansfriend.com

dan heb je iig al wat materiaal om te vergelijken..

zelf gebruik ik een digitech digidelay, maar ik denk dat er in jouw prijscategorie ook (2ehands) goeie analoge opties zijn, maar dat laat ik even aan de kenners over