PDA

View Full Version : Alpha ?



dede
10 juli 2007, 23:46
Hallo,

Vraagje, ik bezit reeds jaren een Alpha met als enige vermelding A650LB, is er iemand die me wat meer info over dit model kan geven ? Nee, sorry hoor verkopen doe ik hem niet.

Het enige dat ik nog weet is dat ze destijds in Nederland (Boxtel?) gemaakt werden,

Alvast bedankt,

Danny

LaurentB
11 juli 2007, 09:35
Mijn broer kocht halverwege de jaren tachtig een Alpha. Die waren toen net failiet gegaan, en die gitaar was uit een van de laatste partijen, werd ons verteld. Een dreadnought met een enorm volume, licht bespeelbaar, prachtige gitaar!

Ik meen laatst ergens gelezen te hebben dat ze in Best werden gemaakt, en dat het een merk van Egmond was.

SteveM
11 juli 2007, 12:58
Volgens mij werden de Alpha gitaren jaren geleden (jaren 80) met de hand gemaakt in een sociale werkplaats in het oosten des lands. Ik werkte indertijd in een muziekwinkel en wij hadden een aantal van deze gitaren en ze waren verbluffend goed. Blijkbaar kon het project niet meer uit, want heel lang zijn ze niet gemaakt.

LaurentB
11 juli 2007, 16:00
Ik kom toevallig op Gitaarnet zelf dit artikel tegen:

http://www.gitaarnet.nl/magazine/artikelen/artikelen/egmondgitaren2.php3

waarin Alpha genoemd wordt.

dede
17 juli 2007, 15:57
Op harmony centrall toch twee reviews gevonden.

http://reviews.harmony-central.com/reviews//brand/Alpha+Musical+Instruments

Bedankt voor de feedback, toch spijtig dat er eigenlijk niet veel meer van terug te vinden is, binnenkort post ik er enkele foto's van samen met mijn andere.

steph
18 juli 2007, 11:49
Heb een stuk of 3 van deze gitaren ooit bespeeld, en zeker niet gek, natuurlijk geen Lowden ofzo, maar niet gek.

davidsmusicstyle
13 juni 2013, 13:38
Ik heb een alpha hand made a model 100 serienummer 2.063.009 Ikn heb er nog veel werk aan maar hij is echt met de hand gemaakt...
Wat is de waarde van deze gitaar als ik hem weer tip top in orde heb ?
Graag jullie mening.
gitaarvriend@kpnmail.nl

--=HANS=--
14 juni 2013, 09:34
Ik ben ook ooit begonnen op een tweede hands Alpha nylonsnarige gitaar. Twee barsten in de top en verder compleet afgeragd maar de klank en bespeelbaarheid zijn eigenlijk helemaal niet gek. Ik heb dat ding nog steeds en als er hier in huis kinderen zijn die graag ook eens gitaar willen spelen als ze mijn gitaren zien, dan geef ik ze altijd dat apparaat in hun handen.