PDA

View Full Version : stagg flying V aanpassen



rastarider
10 juli 2007, 22:42
hey,

ik krijg van een vriend zijn oude gitaar omdat hij toch niet speelt en het zelf niet kan, die ligt er al lang, het is een flying V van stagg (goeiekope namaak bucht dus). Ik zou deze vet willen laten scheuren en zou er daarom 500T humbuckers van gibson in willen zetten, maar ik zou ff willen weten of dit wel veel gaat uithalen? of hebben jullie misschien andere aanraders. (het is een V met 2 elementen)

alvast bedankt.

madman
10 juli 2007, 22:49
ten eerste; welkom!

ten tweede;

maar ik zou ff willen weten of dit wel veel gaat uithalen?

dude, het is een Stagg...

rastarider
10 juli 2007, 22:57
ik weet het, maar maken de elementen niet het meeste verschil kwa geluid?

ik ben bereid om er zelf veel meer aan te veranderen, maar aangezien ik niet zoveel van gitaarbouw afweet zou ik niet weten wat ik zou moeten veranderen.

btw, uiterlijk ga ik ze ook wel pimpen, foto's volgen dan nog

DarknessAwaits
10 juli 2007, 23:22
Elementen maken het geluid, maar niet meer dan alle overige onderdelen van de gitaar doen. Gibson humbuckers in een Stagg is als een vlag op een drol.

oknarb180
10 juli 2007, 23:39
Avond,

Hij zal allicht beter gaan klinken dan dat ie nu doet, maar ja, het zal nooit zo klinken als een gibson. Het is nu eenmaal een stagg.

vr.gr.

Branko

rastarider
10 juli 2007, 23:40
kan je me dan aanraden wat ik allemaal moet doen om er een lekker geluidje uit te krijgen ?
het is hem dat ik die gitaar krijg en ik wil niet met zo'n crappy geluid spelen, want dan speel ik toch nooit op die gitaar dus zou ik ze wat willen verbeteren.
alvast bedankt voor je reply

IKHOUVANGITAREN
10 juli 2007, 23:46
hele kast opnieuw bouwen en hopen dat de hals niet gelijmd is :D

Javaca
10 juli 2007, 23:49
Je kunt overwegen er iets echt vuils in te gooien.
Distortion humbuckers oid.

Stofzuigerachtig pedaaltje (metalzone oid) er achter en spelen.

no 1 hops
11 juli 2007, 09:07
blijkbaar zijn er hier enkele mensen met een vooroordeel rastarider en die kunnen niet verder kijken dan alleen naar een naam.
kun je gitaar spelen?, voelt de hals goed aan en denkje dat de aktie goed is voor jouw?
anders dit eerst uitproberen en de gitaar proberen af te stellen om te kijken of dit lukt en niet letten op de sound.
speelt hij dan verder goed, dan kijken of je er een paar leuke pups in kunt vinden evt met vervanging van de potmeters.
kijk naar je favoriete gitaar ridders zoek eens uit op wat ze spelen en zo kom je tot je keuze van andere pups.
dat hoeven niet direct gibsons te zijn, soms staan er op marktplaats ook leuke tweedekansjes, end an heb jij veel gitaar voor weinig ;-)

oknarb180
11 juli 2007, 10:29
blijkbaar zijn er hier enkele mensen met een vooroordeel rastarider en die kunnen niet verder kijken dan alleen naar een naam.
kun je gitaar spelen?, voelt de hals goed aan en denkje dat de aktie goed is voor jouw?

Als ik even voor mezelf mag spreken, ik oordeel alleen uit m'n eigen ervaring. En voor de meeste goedkope gitaren, waaronder Stagg zijn leuke beginners gitaartjes hoor. En er komt allemaal wel geluid uit maar het is gewoon niet te vergelijken met een beter klasse gitaren. Het ene plankie Baswood of het ander plankie basswood, het ene plankie alder of het andere plankie alder, houtkwaliteit van de hals en toets, fretwerk waar veel meer aandacht aan wordt besteed, je geeft zelf al potmeters etc aan. Kortom, allemaal zaken waardoor een wat duurdere gitaar beter klinkt en beter bespeelbaar wordt/is.

Dus... met alle respect, maar een Stagg (en vele ander goedkope gitaren) zal (zullen) gewoon nooit zo goed klinken en bespeelbaar zijn als een vergelijkbaar model van een duurdere klasse. Niet omwille van het merk, maar het is gewoon de kwaliteit die geleverd wordt.

vr.gr.

Branko

no 1 hops
11 juli 2007, 11:44
@branko

ik snap heus wel wat je wilt zeggen, maar ik heb hier thuis een goedkope crafter, zal in nieuwwaarde niet veel duurder zijn dan een stagg en toch speelt dat ding lekker en heb je veel gitaar voor weinig geld.
de topicstarter krijgt in dit geval die gitaar, en zoals ik hem aanraad, probeer eens uit hoe hij speelt, bevalt dat dan kun je best wel met wat aanpassingen er een leuke gitaar mee maken .

want ik heb ook een squier in de handen gehad, nieuw in de winkel waarvan de frets uitstaken, of een OLP luke waarvan het fretwerk echt niet die 3 a 4 honderd euro waardig waren.
neeem glasbier met zijn goedkope PRS en feedbackende pups waar de importeur nog niet eens achter staat en de winkelier het probleem mag oplossen.

we praten over hout, we praten over afwerking etc en daar is verschil tussen.
neem wietse die een goed klinkende en spelende keiper had, of een ander forum lid dat een keiper donorgitaar kocht en hem maar compleet hield want hij speelde toch wel lekker.
dus mijn stelling is gewoon, uitproberen dan calculeren of een upgrade zin heeft, welk merk er ook op staat.

jimihattricks
11 juli 2007, 11:58
stagg zei je..?

http://www.ready2groove.com/importedfromanimationfactory/burning_guitar_lg_blk_31879.gif

als je echt een goeie deal kunt krijgen met die gibson buckers is het wellicht de moeite waard (als jij hem tenminste ok vind spelen en hij klinkt redelijk)...

persoonlijk zou ik voor 40 euro een setje epiphone humbuckers proberen te scoren, wsl al een upgrade t.o.v. wat er nu inzit..

succes!

madman
11 juli 2007, 12:01
waarschijnlijk zijn de gibsons die je in die gitaar wil zetten alleen al meer waard dan die gitaar zelf, en op zo'n moment moet je toch ff achter je oren gaan krabben IMO...

oknarb180
11 juli 2007, 13:08
we praten over hout, we praten over afwerking etc en daar is verschil tussen.
neem wietse die een goed klinkende en spelende keiper had, of een ander forum lid dat een keiper donorgitaar kocht en hem maar compleet hield want hij speelde toch wel lekker.
dus mijn stelling is gewoon, uitproberen dan calculeren of een upgrade zin heeft, welk merk er ook op staat.

No 1 hops,

Heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat we elkaar wel begrijpen!

vr.gr.

Branko

rastarider
11 juli 2007, 18:13
allemaal hartelijk bedankt voor jullie mening!
en idd stagg is en zal ook altijd slecht blijven, maar ik speel zelf op een washburn nextar series waar een zalig warme klank uit komt, maar daar kan ik nooit de vette distortion van een V uitkrijgen en mijn enige doel was om deze gitaar dat ik toch krijg ietsje te verbeteren zodat ie aanvaardbaar klinkt en dat ik er gwn vetigere distortion zou uitkrijgen als uit mn washburn, het is niet de bedoeling om er een mega supergitaar van te maken, dat gaat nu ook eenmaal niet, als het zo simpel was zou iedereen het doen ...

no 1 hops
12 juli 2007, 07:59
allemaal hartelijk bedankt voor jullie mening!
en idd stagg is en zal ook altijd slecht blijven, maar ik speel zelf op een washburn nextar series waar een zalig warme klank uit komt, maar daar kan ik nooit de vette distortion van een V uitkrijgen en mijn enige doel was om deze gitaar dat ik toch krijg ietsje te verbeteren zodat ie aanvaardbaar klinkt en dat ik er gwn vetigere distortion zou uitkrijgen als uit mn washburn, het is niet de bedoeling om er een mega supergitaar van te maken, dat gaat nu ook eenmaal niet, als het zo simpel was zou iedereen het doen ...nee rastarider.
want merken gekte bestaat er nu eenmaal ook, en als je van dat virus last hebt kost je dat vooral veel geld.
een eigen mening durven hebben, je eigen gang daarin durven gaan en eerlijk blijven.
wat goed is is goed, en dat word niet beter wanneer er een bepaald stickertje op zit.

madman
12 juli 2007, 11:50
nee rastarider.
want merken gekte bestaat er nu eenmaal ook, en als je van dat virus last hebt kost je dat vooral veel geld.
een eigen mening durven hebben, je eigen gang daarin durven gaan en eerlijk blijven.
wat goed is is goed, en dat word niet beter wanneer er een bepaald stickertje op zit.
merkengeil; niet echt

tuurlijk zou ik best een gibson, fender of prs willen hebben, maar dat is niet specifiek omdat er dat merkje op zit
van die merken is gewoon algemeen bekend dat ze goeie gitaren leveren, alleen als ik voor hetzelfde geld een even goeie of betere gitaar zou kunnen krijgen zou ik dat ook doen, kwestie van kritisch kijken en vooral luisteren!

daar tegenover; ik heb vaak genoeg op staggs en soortgelijke crap gespeeld, zo'n gitaar is leuk voor een 'jumpstart' als je nog niet kan spelen en geen gitaar hebt.
maar na 2 maanden hoor je al makkelijk het verschil tussen zo'n gitaar en eentje die, zeg 1,5 keer zo duur is...

het is gewoon hout zonder enig keurmerk, en wordt gemaakt met een minimum aan kwaliteitscontroles, vandaar de lage prijs

moraal van het verhaal; tuurlijk kan er bij toeval wel eens een redelijk stukkie hout op een juiste manier gelijmd zijn, met toevallig een redelijke brug enz, enz,
er kan wel eens een redelijke gitaar tussen zitten, maar over het algemeen kun je er vanuit gaan van niet

zeker stagg is een merk waarbij die gemiddelde kwaliteit gewoon crap is, dus in principe zeg ik; gooi dat ding gewoon in de kachel
of díe gitaar toevallig een redelijke is, dat moet je zelf beoordelen, maar don't get your hopes up

en daarna zou ik me af gaan vragen of de kwaliteit redelijk genoeg is om er pups in te gaan zetten die duurder zijn dan de gitaar zelf....
betere pups zou misschien de moeite zijn, maar dan meteen gibsons.... IMO is de kans dat dat de moeite is op die gitaar hééééél klein, pak dan een setje van GFS, in prijs in verhouding tot je gitaar, maar in kwaliteit zal het een vooruitgang zijn...

rastarider
12 juli 2007, 17:36
welja, dankje, maar heb je dan enig idee welke pups ik er best in steek voor het geluid van een V, laat ons zeggen voor rond de 50 euro, want ik kan aan die gibsons wel voor 35 euro aangeraken, of is 2de hands gaan daarin zeker een slecht idee? ik wil de klank namelijk echt verbeteren, niet van slecht naar wow, maar ven slecht naar niet slecht, mits ik een floyd rose tremelo heb en als daar een snaar springt zou ik graag gwn andere gitaar nemen en ff kunnen doorgaan zonder een stront geluid, mensen met floyd rose weten wel wat ik bedoel, snaar daaraf is ff gedaan met spelen, die vervang je niet op 2 minuten ( ik toch niet )

grz rastarider

Saf
12 juli 2007, 20:51
Wat een absurde reactie inderdaad. Ik heb nog nergens gelzen dat rastarider zijn stagg wil laten klinken als een gibson alleen maar dat hij hem beter wil laten klinken. Ligt ook aan je muziekstijl overigs.

Ik zou een goede humbucker kopen ik weet niet eens of ik wel een gibson zou kopen misschien een dimarzio (staat volgens mij nu een super distortion op marktplaats) of merken als GHS lees ook veel possitieve dingen over. En die zou ik in de brugposite zetten. Om de scheuren gebruik je toch meestal alleen het brugelement. Dan zou ik de electronica denk ik ook vervangen voor goede pots en een goede jack. verder zou ik ook een setje schallers stemschroeven ofzo er opzetten. Tuner zijn meestal niet zo best van die goedkopere gitaren.

Wij speelden eerst in een punkband en speelde op een affinity squier strat klinkt ook brak volgens iedereen. Maar met een danelectro daddy-o scheurpedaal gaat hij als een tierelier. Ligt er maar net aan wat je wilt gaan spelen.

Snap persoonlijk vaak neit waarom gitaristen zo''n dure en goede aparatuur hebben. Speel zelf vrij regelmatig met mijn band door heel nederland en spelen vaak met bands samen. Die een magnifieke backline hebben op prs en gibson spelen en vervolgens alleen maar power chords raggen met een geweldige bak distortion. Koop dan een stagg flikker er een scheur element in de brug. en hullen maar.

madman
12 juli 2007, 21:04
Wat een absurde reactie inderdaad. Ik heb nog nergens gelzen dat rastarider zijn stagg wil laten klinken als een gibson alleen maar dat hij hem beter wil laten klinken.

ik trek ook niet in twijfel om wat voor reden hij er andere pups in wil zetten, hij noemt hier alleen gibson pups...
ik bedoelde alleen maar te zeggen dat *trekt even een vergelijking*; je kunt in een fiat panda wel een ferrarimotor leggen, maar doe dan eerder wat aan de wegligging, want zolang hij het vermogen niet op de weg kan brengen, rijdt het nog steeds als een fiat panda.

je kunt wel dure pups in een stagg leggen, maar daar zul je nooit heel veel mee opschieten, je kunt beter er wat minder dure erin gooien, en dan idd bijvoorbeeld betere tuners erin zetten...

AvU
12 juli 2007, 23:03
Je zou anders GFS pickups kunnen proberen. Ze zijn een stuk goedkoper en ik hoor steeds vaker lovende verhalen er over. Klik (http://www.guitarfetish.com)

Jay Cal
13 juli 2007, 09:22
...want ik kan aan die gibsons wel voor 35 euro aangeraken,...

Gast, mag jij me ff vertellen hoe je een 500T scoort voor 35 euri. Op Ebay betaal ik minimaal 45 euro voor een goeie 2e hands 500T. Voor dat bedrag zou ik sowieso de 500T scoren. Die Stagg... tja als ie bespeelbaar is en jou bevatlt voor het betere scheurwerk.. waarom niet? Die 500T kan je trouwens altijd weer op MP zetten voor een euro of 50-60 mocht het allemaal niet zo werken als gepland.

rastarider
13 juli 2007, 17:07
hey again, hier ben ik dan weer 8-)

gisteren hebben we repetitie gehad en heb ik de gitaar gekregen, ik vind ze wel best lekker spelen enkel dat ik de snaren iets dichter bij mn hals wil, maar dat is enkel mn brug lager zetten (jah de hals is gelijmd) , andere tuners zet ik er zowizo op, want die zijn niets meer waard. nu ga ik er andere potmeters en een andere jack in steken en ook andere elementen, maar raad je me aan om enkel het brugelement te vervangen of allebei? (ik gebruik ze enkel om te scheuren, voor de rest heb ik mn andere gitaar) en als ik naar die gfs pickups ga kijken nujah, welke raden jullie mij dan aan voor het meest aggresieve distortion geluid?

thnx anyway

Rr

Javaca
13 juli 2007, 17:32
Deze hebben een aardige weerstand:
http://store.guitarfetish.com/crpafhublbrp.html

http://store.guitarfetish.com/gfsporacrpok1.html

rastarider
13 juli 2007, 18:14
Deze hebben een aardige weerstand:
http://store.guitarfetish.com/crpafhublbrp.html

http://store.guitarfetish.com/gfsporacrpok1.html

lekker, erg bedankt.
ik denk dat ik bij deze mss wel ff verder kan.
Ik begin er zo snel mogelijk aan en laat jullie zeker het resultaat zien/horen

grz rastarider