PDA

View Full Version : Is het de moeite om een Fender FM 210 R te gaan pimpen?



Speeddemon
10 juli 2007, 21:24
Die versterker (65W, 2x 10" speakers, €215) vind ik best o.k. klinken, maar ik vroeg me af; is het de moeite om deze te gaan pimpen?
Ik dacht aan 't volgende:
uiterlijk
-zilver speakerdoek
-oud Fender logo
-ander pilot-light

innerlijk:
-2x Celestion Vintage 10 speakers
-betere weerstanden en condensators
-alle jacks vervangen door hoge kwaliteitstypes

interessander
10 juli 2007, 21:30
Ik ken deze versterker zelf niet maar een idee: Zou je voor het geld van de FM + de upgrade's ook geen fender champ o.i.d. kunnen kopen? Dan heb je het oude logo + pilot light al, voor de scheur gooi je er dan gewoon een pedaaltje voor.

Speeddemon
10 juli 2007, 22:29
De scheur van een oefen-amp boeit me op zich niet zo veel, aangezien ik daar goeie pedalen voor gebruik.

Maar ik kijk dus vooral naar deze amp, omdat ie qua prijs, formaat en functies erg goed is wat ik zoek. Jammere is alleen dat het speakerdoek vaak per vierkante meter wordt verkocht (en zodoende duur is, 40-50 euro), terwijl ik maar een stukje van 60 x 30cm nodig heb.

Chris Winsemius
10 juli 2007, 22:34
Weggegooid geld imho...

SimonS
10 juli 2007, 23:03
Weggegooid geld imho...
mee eens, kwalitatief uitermate teleurstellende serie,niet de moeite waard om te pimpen

Speeddemon
11 juli 2007, 00:46
Weggegooid geld imho...
ander vraagje;
zo'n Princeton Reverb, en dan de Silverface series,
is dat wat? Mij leek de combi
laag wattage
Fender-clean
reverb
tremolo
een uitermate geschikt versterkertje om surf/60's instrumentals mee te spelen.

Nou zag ik op Verelec dat die ook als bouwpakket te koop zijn, en er is op Ebay zo'n Thaise verkoper, die die chassis's levert. Is zo'n ding dan samen te stellen (chassis kost iets van 100 euro incl. verzenden) voor minder dan 500-600 euro, incl. behuizing en speaker?

En nou zit er bij dat bouwpakket een blackface panel; zijn er ook bedrijven die silverface panels (ik vind ze mooier :chicken: ) op maat maken, en zo ja, wat kost dat ongeveer?

rijco.nl
11 juli 2007, 10:38
speel nu al een tijdje op een fm 212 100 watt ofzo, met wat pedalen ervoor is het veel waar voor je geld, reverb is niet echt diep komt door de kleine tank die erin zit, betere speakers , andere potmeters en een betere reverb tank maakt deze amp best wel de moeite waard.

almarvk
11 juli 2007, 10:47
Ik snap niet dat je relatief zoveel geld in zo'n versterker wilt stoppen.

Chris Winsemius
11 juli 2007, 13:00
ander vraagje;
zo'n Princeton Reverb, en dan de Silverface series,
is dat wat? Mij leek de combi
laag wattage
Fender-clean
reverb
tremolo
een uitermate geschikt versterkertje om surf/60's instrumentals mee te spelen.

Nou zag ik op Verelec dat die ook als bouwpakket te koop zijn, en er is op Ebay zo'n Thaise verkoper, die die chassis's levert. Is zo'n ding dan samen te stellen (chassis kost iets van 100 euro incl. verzenden) voor minder dan 500-600 euro, incl. behuizing en speaker?

En nou zit er bij dat bouwpakket een blackface panel; zijn er ook bedrijven die silverface panels (ik vind ze mooier :chicken: ) op maat maken, en zo ja, wat kost dat ongeveer?

surf/60's instrumentals: als je Ventures of Dick Dale bedoelt: grotere amps!

De TAD Princeton Reverb kits zonder speaker maar met behuizing en chassis zijn volgens mij ruim 900 euro. 'n Vergelijkbare KIT samenstellen, met speaker voor minder dan 600 euro lijkt mij praktisch onmogelijk of je moet voornamelijk 2e hands, cheapo meuk gebruiken (en zelfs dan blijft het 'n hele opgave).

Als je wat geduld hebt: probeer gewoon 'n 2e hands silverface Princeton Reverb te scoren. Voordeel: (waarschijnlijk) goedkoper dan 'n redelijke KIT en al gebouwd... :)

Ps 'n blackface/silverface Princeton zonder reverb klinkt behoorlijk anders ivm. de reverb-versie, meeste mensen geven de voorkeur aan de reverb-versies.