PDA

View Full Version : fender strat '62 info gevraagd



joesman
10 juli 2007, 21:21
Hoi

Ik sta op het punt een fender strat '62 ri te kopen, tweedehands, bouwjaar 1996.
Heeft iemand ervaring met deze gitaren? Kan iemand zeggen wat het verschil is tussen deze en de huidige 62 ri's?

Is 900euro een schappelijke prijs?

glasbier
10 juli 2007, 23:01
Ik heb een Japanse '62er gehad.
Best wel goed maar als je sologitarist bent zou ik toch naar iets anders uitkijken i.v.m. de radius van de toets.

Eko
10 juli 2007, 23:23
900 euries is een zeer redelijke prijs als de gitaar in goede staat is met de originele onderdelen en koffer.
Standaard is de gitaar voorzien van vintage fretdraad. Als je mediumjumbo gewend bent kost het tijd om er aan te wennen. Het geluid is het MEER dan waard. De American Vintage is een van de beste series van Fender. Great bang for the buck! De lak is nitro i.p.v. de nieuwe polylak. Het houtwerk is uitstekend en het ijzerwerk zoals het hoort. Alles zoals het was in `62 incl radius van de toets en halsprofiel.
Als je er op speelt via een goede versterker zul je ervaren waarom dit model zoveel gecopieerd wordt. De pick-up`s zijn waanzinnig goed ( 57-62`s ) en hebben een prachtig gebalanceerd geluid.
Als je nog niet zeker bent , de gitaren worden bijna alleen nog maar op bestelling gemaakt. Voorraad van Fender in Europa is bedroevend. Anders gezegd , ze zijn zo goed dat de vraag bijna net zo groot is als de produktie. Op mijn AV tele `62 custom heb ik meer dan 6 maanden gewacht. Hij is eiegnlijk geproduceerd en verscheept. Het is met de strats niet anders. Op het Fenderforum ( FDP) is het een veelbesproken serie en niet op een negatieve manier!

joesman
11 juli 2007, 00:08
ja maar er is blijkbaar een verschil tussen de pickups van nu en die van voor 1998, weet iemand daar meer over?

Quink
11 juli 2007, 00:37
FF uit het hoofd: voor '98 geen kunstmatig verouderde pick up covers, iets ander hals profiel, dots op de 12e pos. niet helemaal correct geplaatst, en niet de 57/62 pick ups die er tegenwoordig in zitten.

joesman
11 juli 2007, 00:49
Bedankt Quink,

en hoe klinken die pickups dan tov de nieuwe?

Quink
11 juli 2007, 11:33
Zelf geen ervaring mee helaas, maar wat ik gelezen heb is dat de nieuwe elementen wat warmer klinken. Maar goed, "internet wijsheid"....

BLOK182
11 juli 2007, 12:34
Ik vond het een prima Fender, heb er eentje van na 1998 getest, maar het klonk te gek en voelde goed, netjes afgewerkt. Denk dat 900 euro een nette prijs is als alles er goed uitziet en compleet is.