PDA

View Full Version : Line 6 Pod of iets anders.



Hallie
10 juli 2007, 21:16
ik wil Gitaar en keyboard opnemen(apart) en dan via de pc met cubase o i d. bewerken.

nou werd er me verteld dat je kon opnemen met een line 6 Pod?
(ik wil geen behringer). heb je dan redelijk geluid?, kan iemand er meer over vertellen. en neem je dan op met die modeler geluidjes?

wat is het geluids verchil tussen een POD en tracker + micro?

Bedankt!

Yannicks
10 juli 2007, 21:24
Ik denk dat hier over op google super mega veel te vinden is. Maar het princiepe is simpel, je pod is een externe geluidskaart die speciaal voor gitaren ontworpen is. Het voordeel hier van is dat je met de software achter de pod een heel schala aan geluiden kunt na bootsen.
Over het algemeen zijn mensen er heel erg te spreken over. Mij lijkt het geen prettige manier van opnemen.

Het verschil tussen opnemen via je pod en een amp+mic kun je zelf ook wel bedenken lijkt mij.. :)

Hallie
10 juli 2007, 21:57
nja;). iig bedankt.

maar zeker niet met keyboard?
klinkt het wel redelijk?. je zit dus wel aan modeler geluidjes vast, en dat software programma.

wat zijn goedkope multitrackers(weet de naam niet eens)
4 sporen is genoeg.?

ben niet bekend daarmee.

Daemon
11 juli 2007, 00:55
Ik moet zeggen dat ik uitstekend tevreden ben over onze home opnames met pod+cubase+externe firewire geluidskaart. 't kost wel iets bij elkaar als je pod+een beetje usb2/firewire ding aanschaft. Hoeveel was je van plan uit te geven?
Als je mailadres pmed stuur ik wel een soundsample door van hoe de kwaliteit klinkt, maybe krijg je dan een beeld of je echt zoiets wilt aanschaffen.

vettavillenl
11 juli 2007, 15:31
ik wil Gitaar en keyboard opnemen(apart) en dan via de pc met cubase o i d. bewerken.

nou werd er me verteld dat je kon opnemen met een line 6 Pod?
(ik wil geen behringer). heb je dan redelijk geluid?, kan iemand er meer over vertellen. en neem je dan op met die modeler geluidjes?

wat is het geluids verchil tussen een POD en tracker + micro?

Bedankt!


In dat geval is Toneport een logischer keuze. Werkt met dezelfde presets als bij PODxt maar is juist bedoelt voor hetgeen je wilt opnemen. Tevens mic pre-amps erbij en een LE versie voor 4 sporen opnames

Yannicks
11 juli 2007, 16:12
nja;). iig bedankt.

maar zeker niet met keyboard?
klinkt het wel redelijk?. je zit dus wel aan modeler geluidjes vast, en dat software programma.

wat zijn goedkope multitrackers(weet de naam niet eens)
4 sporen is genoeg.?

ben niet bekend daarmee.

Ik denk dat alles wel op te nemen is met zo'n ding, het blijft namelijk droog signaal wat omgezet wordt in digitaal.

Om gewoon es wat op te nemen zal een pod geweldig zijn, als je met mic's dingen op wilt nemen ben je véél meer geld kwijt (mic's, mengpaneel, goede geluidskaart etc. etc.) .

Hallie
11 juli 2007, 16:26
ik wil wat stukken opnemen, met het geluid uit mijn boss pedaaltjes, is dat mogelijk? en dan staat het op de pc.. of zit ik aan de modeler geluidjes vast?

kan ik dan het in cubase krijgen zodat ik wat EZ drums er onder kan zetten?

als dat mogelijk is ben ik verkocht

alsvast bedankt!

dunnoaname
11 juli 2007, 17:06
Ja natuurlijk akn je het in cubase zetten. En als je je pedalen wilt gebruiken zet je die gewoon tussen de POD of tonelab en de gitaar. Je kan misschien ook wel de hele amp sectie van de POD uitscakelen, dat weet ik niet, dus alleen cabinet simulatie aan.

Bouke
12 juli 2007, 14:00
Zoals Hans Vettaville al zei: Toneport!! Voor jou handiger dan de Pod. Neem een toneport2 en je hebt ook mic-aansluitingen met voeding. Niks geen dure mengpanelen etc. (tenzij je met heel veel mics wil gaan werken, maar ik denk dat je met de Toneport2 het best af bent).

Hallie
13 juli 2007, 10:09
maar ik neem geen zang op.
of bedoel je mic op je amp te microfonen?

alleen zeggen ze dat je bij toneport een of andere software krijgt?
kan je het opgenomen ook in cubase of iest anders laden waar EZ drummer in kan ( dus als vst host fungeert)

enne..

keyboard kan der ook wel mee he?

M Kactus
13 juli 2007, 10:42
maar ik neem geen zang op.
of bedoel je mic op je amp te microfonen?

alleen zeggen ze dat je bij toneport een of andere software krijgt?
kan je het opgenomen ook in cubase of iest anders laden waar EZ drummer in kan ( dus als vst host fungeert)

enne..

keyboard kan der ook wel mee he?

Eigenlijk is het simpel: Om op te nemen op je computer heb je een geluidskaart nodig. De POD(xt) is een geluidskaart, net als de Toneport.

Maar de POD is meer dan dat, het is een modeller, om verschillende amps na te bootsen, verschillende settings, verschillende effecten, enz. Die effecten/amps... kan je altijd uitzetten, en dan blijft de geluidskaart wel werken.

Alleen is dat een beetje zonde van het geld voor die POD, daarom kan je beter een Toneport kopen, omdat die als primaire functie de geluidskaart heeft, met ook wat modeling erop (wat je ook weer kan uitschakelen).

Of je keyboard zal lukken, weet ik niet (ik heb géén ervaring met keyboards), maar als je die met een gewone jack (zoals de output van je gitaar) kan verbinden met de Toneport, dan lukt het zeker weten.

En alles kan gewoon in Cubase. Je krijgt Ableton Lite bij de Toneport, dat werkt zoals Cubase/Audition, maar je moét het niet gebruiken.