PDA

View Full Version : Mogelijk interessante vraag over nieuwe Cube series



Speeddemon
10 juli 2007, 20:49
Ik zat zo eens door de specificaties van de 3 nieuwe Cube's te kijken,
de 15X, 20X en 30X en hierbij viel me op dat het 'COSM' "zegel" niet op de 15X zit. Nu is dit ook de enige zonder digitale effecten.

Nu vraag ik me af: Slaat het hele COSM gedoe binnen deze amps dan alleen op de effecten? Want de amp-modelling zit namelijk WEL bij alle 3 de types, ook al zitten er bij de 15X minder amp-types.

:???:

Terugdenkend aan mijn vroegere Boss GT-3 sloeg COSM juist op de amp-modelling, maar als dat nog steeds geldt, dan zijn de versterkermodellen in de 15X NIET digitaal!

Piekhaar
10 juli 2007, 20:55
Voor zover ik weet slaat het COSM op de modelings kwaliteit/sound, en niet of het er wel of niet in zit. De 15x zal, buiten dat hij minder vermogen heeft (en wat minder effecten) ook de effecten anders weergeven denk ik.

Zelf al jaren de tevreden eigenaar van een Cube30 om thuis op te oefenen.

Izegrim
10 juli 2007, 22:18
Dit is wel heel apart eigenlijk. Ik heb dus zojuist een Cube 20X aangeschaft omdat ik hem, jawel, beter vond klinken dan de 15X. Ik kon me haast niet voorstellen dat het aan die 5 Watt extra lag maar goed. Ik weet niet of het aan jouw vinding ligt.

Het is wel interessant, dus ik heb even de handleidingen gedownload van http://www.bosscorp.co.jp/products/en/p_roland.html en er staat inderdaad op de voorzijde van de 20X uitvoerig vermeld over de COSM amp-modelling. Echter op de handleiding van de 15X ontbreekt dit.

Cube 20X:
The "Lead" offers six different COSM pedal effects: ACOUSTIC, OVERDRIVE, DISTORTION, METAL, METAL STACK, and TUBE DRIVE.

Cube 15X:
The LEAD channel provides four different distortion sounds: OVERDRIVE, DISTORTION, METAL, and METAL STACK.

Tudieduduu tudieduduu tudieduduu (Twilight Zone ;))

SimonS
10 juli 2007, 23:01
stuur Roland een mail. ondanks alle negatieve berichten heb ik best aardige ervaringen met grote fabrikanten mailen (behalve Ibanez eigenlijk)