PDA

View Full Version : makkelijk opnemen?



Hallie
10 juli 2007, 18:27
welke manier is het "makkelijkst" om Keyboard en gitaar op te nemen( apart)
en dan op de pc te krijgen met redelijk geluid?

met makkelijkst bedoel ik ook niet te duur. mss is er iets 2e hands te vinden.

alvast bedankt!

Hallie
10 juli 2007, 19:52
niemand?

hoe krijg ik keyboard en gitaar met redelijk geluid op de pc?

het wordt dan.

opnemen--->pc-cubase-ez drummer-->nummer

ik hoor soms mensen iets over pedalen die op kunnen nemen, ofzo, of multitracker ofzo

artnaz
10 juli 2007, 20:07
Zoom's vanaf de G2.1u (zie sig...:sssh:), Line6 POD of Toneport, een goede/dure geluidskaart...

q-elvis-p
10 juli 2007, 20:11
goede geluidskaart, mengpaneel, tonelab!!!

dat heb ik en werkt perfect

Hallie
10 juli 2007, 20:24
ook voor piano?

nog meer?(goedkopere oplossingen?)

hoe zit het met zon sporen dingen, en dan microfoon erin en voor de amp?

Hallie
10 juli 2007, 21:08
ik bedoel werkt zon POD, of tonelab of toneport ook met keyboard?

Frankiefrank2
10 juli 2007, 22:28
Ik neem het liefste het geluid van de versterker zo puur mogelijk op.
Ik weet niet wat voor versterker jij hebt en als het bagger is kan je zo'n toneport kopen. Heb je een geil buizenbakje zoals ik dan zou ik iets als een tascam us 122 en een goeie mic aanraden.
Die tascam heb ik, en je kan dan 2 mono sporen opnemen. Dus je kan keyboard en gitaar tegelijk opnemen, Gitaar via de mic ingang en dan een goeie mic voor je speaker, en keyboard rechtstreekt in de line in op dat ding.

Dat gaat dan via usb naar je computer, naar de meegeleverde Cubase. En dan kan je mooi de tracks levelen enzo.

Ik neem zo ook mijn bandje op, donderdag ga ik er weer me verder, dan neem ik eerst simplistisch de drums en keys op met 1 mic, dan spelen we dat af en nemen we meteen de 2 gitaren erover heen op. (bas hebbenwe helaas nog niet)
En zang komt de zangeres bij mij thuis doen, misschien dat ik er nog wat bas bij inspeel dat moet wel lukken hoop ik. Simpele noten erin ragge.

Hallie
10 juli 2007, 22:43
oke bedankt!

hoe duur is een tascam of vergelijkbare?
(want ik wil ook EZ drummer voor de drum parts).. ik ben namelijk 1 mans muzikant^^.

dan krijg je een beetje white stripes idee.

ExRxIxC
10 juli 2007, 23:04
http://feedback.nl/?id=55&b=US122L 160 euro

artnaz
11 juli 2007, 10:43
ik bedoel werkt zon POD, of tonelab of toneport ook met keyboard?Werkt prima...

Hallie
12 juli 2007, 10:22
goede geluidskaart, mengpaneel, tonelab!!!

dat heb ik en werkt perfect

hoezo mengpaneel? je kan toch ook mixen met cubase?

sjoerd5
12 juli 2007, 10:26
Volges mij zitten er in mengpanelen ook preamps.

Han S
12 juli 2007, 11:56
hoezo mengpaneel? je kan toch ook mixen met cubase?

Ja hoor, je kunt zelfs geautomatiseerd mixen in Cubase, maar mengpanelen hebben microfoonvoorversterkers en Cubase niet.

q-elvis-p
12 juli 2007, 12:21
Ja hoor, je kunt zelfs geautomatiseerd mixen in Cubase, maar mengpanelen hebben microfoonvoorversterkers en Cubase niet.

klopt en ik kan zo ook harder of zachter insturen op mijn monitor!

Frankiefrank2
13 juli 2007, 00:30
in die tascam zit 2 keer een preamp. Het enigste voordeel van een mixer is dat je meer kanalen kan aansluiten, maar dan kan je ze later niet indivudeel editten of levelen.
Maar ik wil alle tracks los opgenomen hebben, zodat ik wat kan equalizen en levelen.

harrie-beton
15 juli 2007, 18:57
er is een grote hoeveelheid interne of USB / firewire geluidskaarten te koop die meer dan 3 sporen tegelijk op kunnen nemen. Sommige kaarten kun je ook "stapelen".