PDA

View Full Version : Gibson SG Menace



pupanus1
10 juli 2007, 16:50
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een explorer achtige gitaar, daar sprak de LTD Ex-400 me erg aan maar je schijnt hier maar moeilijk aan te kunnen komen de laatste tijd. En nu viel mijn oog ineens op een Gibson SG Menace, bij peter verspuy voor 795 euro. Nu heb ik hier een aantal vraagjes over

Zijn die SG Menance's beetje leuke metal gitaren en zijn het USA modellen of zijn het aziaatjes? Ik vind 795 euro voor een gibson namelijk erg goedkoop aangezien ik voor een LTD Ex-400 2ehands nog tussen de 500 en 700 euro kwijt ben.

Het komt er dus ook een beetje op neer LTD Ex-400 vs Gibson SG Menace

Ik heb op geen van beide nog kunnen spelen, maar ga dat uiteraard nog wel doen

LP_CL
10 juli 2007, 16:59
De menace is een USA gibson. Als je het mij vraagt zou ik gaan voor de Gibson ipv ltd, Omdat de goedkopere EMG-reeks mij totaal niet kan bekoren.

interessander
10 juli 2007, 17:00
Er staat ook een tweedehands LTD explorer (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/97717252-esp-ltd-explorer-originele-model.html?return=eJwtitsKgzAQRP9F0Ec1Cb4kSLF%2FEk yKIbclu1Jp6b93oX0ZzpkZq4V%2BBz0b1EItukNv236Ygwj0NM UKvozZtkiQrCUcS5p%2BlxEOuF1pFYPDFR8Oe7WJXt2p%2FiER wysAY%2BbYypl9CztrfLImcr1c5OwvSLX5xn3FwIMcYBWd%2BX wBVGsxiA%3D%3D&df=1&fta=eNo9juEOwiAMhN%2Blif4G1LGV7FkWIqhEthHKdNH47haj %2Fmnay%2FW7s9jik3jAkuNws5HAEDYSYY293Drq6eQIpSkzj1 jwEZIZE07L6HM4musdY3EbJfya4px9NjMFVBWyR0j27MEE%2Fi TcIQTHdMvbM6Awn9Su65Rudu3P1SFIoQ5atqKpmvratJZaHZj7 4jKMKnOyjobop3O5VGPlSYFwXHIewuT8%2BlMZOdp1qF043n1i FIK915L8Ad%2F79r9fb3GIUoI%3D&fta_ind=3) in de gibson stijl op marktplaats (niet mijn advertentie) is dat misschien iets voor jou, ik vind hem persoonlijk mooier dan de puntige variant.

Luke-wannabe
10 juli 2007, 17:46
Damn wanneer word het verhaal dat er Gibsons in het oosten worden gemaakt nou eens.... Je snapt wel wat ik bedoel...

pupanus1
11 juli 2007, 09:04
Ja de LTD 'klassieke' explorer (geloof de exp-200?) staat ook op gitaarmarkt hier. Maar daar wordt 800 euro voor gevraagd. En dat vind ik veel geld voor een 2e hands LTD, zeker als het juist een budget gitaar was. Ik weet dat ze nu moeilijk aan te komen zijn, maar of die gitaar nou 800 euro waard is..

Danielovich
11 juli 2007, 09:47
Een sg is op zich wel strak. maar een menace sg heeft zon lelijke boksbeugel en dat trekt mij niet zo aan.

Marc Oblivian
11 juli 2007, 09:51
Forumlid Cardinal heeft er ééntje: die kan je er vast meer over vertellen. Hij heeft ook metal gespeeld, dus als het goed is kan hij die vraag ook wel beantwoorden.
Anders moet je hem even een berichtje sturen.

FNaRK
11 juli 2007, 09:54
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een explorer achtige gitaar, daar sprak de LTD Ex-400 me erg aan maar je schijnt hier maar moeilijk aan te kunnen komen de laatste tijd.

EX400 wordt bij "mijn" gitaarboer pas weer in september geleverd .... ik wacht dus wel ff .

pupanus1
11 juli 2007, 10:32
ik vind die brass knuckle juist wel wat hebben. Geeft 'm nog wat extra attitude mee, vind het ook mooier dan de vuist die op de LP Menace staat.

Een explorer koop je ook om de uitstraling, en ik wil gewoon een bad ass gitaartje hebben heheh

@Fnark heb jij al op een Ex-400 gespeeld en zo ja wat voor ervaring was dat heheh

Mitch
11 juli 2007, 11:35
Een maat van mij had pas zo'n Menace LP op proef en sja... het was wel een lekker vet geluid natuulijk, maar het is en blijft een beetje een Goth gepimpte Studio. Gitaar kwam een beetje iel over, vraag me af wat er dan van een SG over moet blijven. Als je juist op zoek bent naar een Explorer lijkt me een Menace SG het totaal andere uiterste.

robert-gitarist
11 juli 2007, 11:44
Is die LP/SG Menace die lelijke dingen met die inkeepingen overal en nergens? :nervous:
Als je een explorer achtig iets zoekt dan meot je niet gaan voor een LP of SG want het zijn echt compleet verschillende gitaren ;) Wat ik je als tip mee kan geven is, ga gewoon na een winkel toe waar ze zowel een SG, Les Paul en Explorer hebben en test ze aller 3 uit en kijk daar na wat je zelf het mooiste vind. Kwa looks en geluid.

pupanus1
11 juli 2007, 12:09
De SG Menace heeft enkel inkepingen in de zijkant

niet zoals de LP Menace die het ook onder de brug heeft. Bij de SG vind ik de inkepingen niet lelijk op de LP vind ik die bij de brug niet mooi.

En ik was op zoek naar een explorer omdat ik het een mooie gitaar vind om te zien, dat vind ik van de SG Menace tot nu toe ook (nog niet in het echt gezien dus dat kan altijd nog veranderen)

Ik wil een lekker metal gitaartje met een wat ruige uitstraling, dat heeft een explorer maar (voor zover ik kan zien) die menace ook :)

FNaRK
11 juli 2007, 12:57
kijk ook eens naar de CORT EVL serie:

http://www.leadguitars.fr/images/cort-evl-z6.jpg

EMG's, heerlijke hals en prima sound en bespeelbaarheid !!

Balthazar
11 juli 2007, 13:03
de LTD ex-400 heb ik gehad, heerlijke gitaar. gaf echt een gevoel van een duurdere gitaar. redelijk tot goed geluid en ontzettende bespeelbaarheid. een maatje van me heeft m nu, zal ns vragen of hij m wegdoet. zal niet veel gaan kosten iig, hij is dan ook optisch beschadigd

iwamoto
11 juli 2007, 13:09
kijk ook eens naar de CORT EVL serie:

http://www.leadguitars.fr/images/cort-evl-z6.jpg

EMG's, heerlijke hals en prima sound en bespeelbaarheid !!
ohja, die herken ik nog uit amsterdam, helaas toen niet op gespeeld, zag er wel erg goed uit :)

pupanus1
11 juli 2007, 13:23
hmm die cort ziet er wel nice uit alleen vind ik dat kruis wat minder, ben niet zo van de kruizen etc. heheh verder istie wel bad ass om het maar even zo te zeggen :D Hoeveel mag zo'n Cort EVL Z6 kosten?

Megadeth_
11 juli 2007, 13:31
De menace is een USA gibson. Als je het mij vraagt zou ik gaan voor de Gibson ipv ltd, Omdat de goedkopere EMG-reeks mij totaal niet kan bekoren.

USA gibson bestaat praktisch niet. Bijna alles is Aziatisch er mag nog "Made in USA" opstaan.

cas121
11 juli 2007, 13:48
pff begin nou niet weer met die @%$^#$%!#$! discussie, is genoeg over gezegd... Geloof wat je gelooft maar ga er geen anderen mee lastigvallen

Luke-wannabe
11 juli 2007, 13:57
USA gibson bestaat praktisch niet. Bijna alles is Aziatisch er mag nog "Made in USA" opstaan.
:seriousf:

pupanus1
11 juli 2007, 14:20
kzit niet op dit soort discussies te wachten in mn topic :)

Ik wil gewoon wat info verzamelen over de boven genoemde gitaren