PDA

View Full Version : novanex goedkoop en goed



swannee
10 juli 2007, 16:22
Dag allen,

Heb net een novanex gekocht( ziet er 70 jaren uit).
Deze worden zeer goedkoop aangeboden op 2de hands sites en het is goede kwaliteit voor een thuisversterkertje.

Kent iemand de geschiedenis achter Novanex?

Harry
10 juli 2007, 16:55
ja hoor, er zijn niet zo heel lang geleden wat topics over geopend. Gebruik even de zoekfunctie, daar staat wel het een en ander.

Chris Winsemius
10 juli 2007, 16:55
Nederlands versterkermerk.
Ik heb ooit weleens 'n HTS-jongen gesproken die bij hun had gewerkt, zijn mening was "zo goedkoop mogelijke onderdelen" :)
Verder weet ik er niet veel van af, ben meer into buizen....

PeeVee
11 juli 2007, 00:33
Zaten in Wijchen (GLD) net boven de Maas in het pand waar nu NewRoad Studios zijn gevestigd. Bij de bouw van die studios zijn in een dichtgemetselde kast nog "legendarische" opnames gevonden van oa Focus, Earring etc. De speelden in de demo studio met uiteraard uitsluitend solid state Novanex stuff... Ooit iets van gehoord (andere beat bandje uit de buurt); zeer "bijzonder"!!

heinz3110
11 juli 2007, 00:38
laat zien dat versterkertje! Misschien is het dezelfde die ik ooit had :D

The Crash Cowboy
11 juli 2007, 10:26
Ik heb eind jaren 70 - begin jaren 80 leren spelen op zo'n ding, maar toen ik een andere (eerst Peavey, later Marshall) kreeg was ik blij dat ik ervan af was. Klonk wel héél transistor ... maar er zat een tremolo op die wel vet was.

Die zag er zo uit volgens mij (maar is wel al lang geleden):


http://fr.audiofanzine.com/img/produits/thumb2/4/9/49232.jpg

wietse
11 juli 2007, 14:31
Ik heb eind jaren 70 - begin jaren 80 leren spelen op zo'n ding, maar toen ik een andere (eerst Peavey, later Marshall) kreeg was ik blij dat ik ervan af was. Klonk wel héél transistor ... maar er zat een tremolo op die wel vet was.

Die zag er zo uit volgens mij (maar is wel al lang geleden):




http://fr.audiofanzine.com/img/produits/thumb2/4/9/49232.jpg



heb hier nog 2 van die dingen staan de ene werkt maar scheidt er mee uit als je hard aanslaat, de ander ziet er beter uit maar doet helemaal niks.
ach ja je koopt wel eens wat op de gok op rommelmarkten.

PeeVee
14 juli 2007, 21:26
Mooi man! Ik heb ooit op het punt gestaan om een 60W Novanex te kopen, ook met die fraaie roze, oranje en rode knoppen. Was zo graag als een 4 x 12" cabinet met zat maar één speakertje in. Het is gelukkig toch een "echte Peavey" geworden (Pro 40)... We praten hier over '84 ofzo ;)

glowshadow
15 juli 2007, 02:11
Zaten in Wijchen (GLD) net boven de Maas in het pand waar nu NewRoad Studios zijn gevestigd. Bij de bouw van die studios zijn in een dichtgemetselde kast nog "legendarische" opnames gevonden van oa Focus, Earring etc. De speelden in de demo studio met uiteraard uitsluitend solid state Novanex stuff... Ooit iets van gehoord (andere beat bandje uit de buurt); zeer "bijzonder"!!


de maas in gelderland :rockon:

rjong999
15 juli 2007, 20:59
Wijchen ligt in het Land van Maas en Waal, in Gelderland.

Ja, in Gelderland vinden ze het ook niet leuk, maar die Maas moet toch ook ergens heen

BLOK182
15 juli 2007, 21:19
Leuk, zo'n Novanex, lekker spelen voor weinig knaken!