PDA

View Full Version : Line6 flextone



Madcow
10 juli 2007, 14:13
oi mate.

Ik heb me nu al een maandje of 2 een line6 flextone(3)
En mijn vraag is, Hoe krijg ik de Black Label society sound? (ik ben nog te arm voor dat midi kabeltje)
En dan voornamelijk de cd Mafia.
Dus kan iemand me aub zeggen welke instellingen en effecten?

bvd.
Sammy

Markn
10 juli 2007, 14:47
Is moeilijk te zeggen, hangt ook helemaal af van de gitaar en elementen die je gebruikt. Denk dat je er zelf beter uit kan komen dan iemand hier op het forum...
Ga 1 voor 1 de versterkermodellen langs tot je in de buurt komt van het bls geluid, ga daarna de rest van de instellingen na, enz.

Wat je ook kunt doen is opzoek gaan op costumtone.com en daar zoeken op: Zakk Wylde of Black label society. Met behulp van line6 edit kun je dan de instellingen overnemen (dus gewoon de waardes handmatig overnemen).

Succes iig!

Nocki
10 juli 2007, 15:50
Waarschijnlijk een oude Marshall (jmp of jcm) modulatie met een TS ervoor of een DS ofzo. Moet zeker lukken!

Binnenkort hoop ik ook een Flextone IIIXL te hebben! Hopelijk kan ik je dan beter helpen! Een kabel tussen line6 amp en je pc met internet is onontbeerlijk en absoluut de beste investering die er is!

Succes!

Nocki

Madcow
10 juli 2007, 19:14
oi bedankt,
Ik heb hem nu op dubble treadplate staan en treadplate cabinet.
Drive helemaal open, zelfde voor bass+treble, mid staat op 2 uur en presence op 11 uur, Is dit een beetje goed? of moet ik wat meer/minder?

Piekhaar
10 juli 2007, 19:23
oi bedankt,
Ik heb hem nu op dubble treadplate staan en treadplate cabinet.
Drive helemaal open, zelfde voor bass+treble, mid staat op 2 uur en presence op 11 uur, Is dit een beetje goed? of moet ik wat meer/minder?

Spelen en luisteren lijkt me. Verder gebruikt Zakk Wylde in al z'n gitaren EMG-81 elementen geloof ik. Die zullen ook wel veel bijdragen aan de sound.