PDA

View Full Version : Epiphone les Paul standard



jopiphone
10 juli 2007, 13:22
Sinds kort (bij gebrek aan baten) een Epiphone les Paul Standard aangeschaft.
DAT HAD IK 10 JAAR EERDER MOETEN WETEN.
Wat een instrument zeg............ nou , ze kunnen van die \chinezen zeggen en denken wat ze willen, maar een gitaar kunnen ze maken hoor.
Zijn er piepeltjes die hun ervaringen met deze gitaar met mij willen delen over evt. customizing etc. etc. ?
Groetjes van Joop

iwamoto
10 juli 2007, 13:33
ik vind het wel een leuke gitaar, maar wacht maar tot je een keer op een lekker stuk ibanez speelt ;)

Kim Wilson
10 juli 2007, 13:33
Ja, een Artcore bijvoorbeeld. Lekker snelle hals. :D

The Underdog
10 juli 2007, 15:04
Ik vind dat een Epi Les Paul een veel "snellere" hals dan gelijk welke Ibanez. Het gaat dan ook om een compleet subjectief begrip.

silenus
10 juli 2007, 15:08
Als je moest upgraden, en de tuners zijn vrij ok:
een vervanging van de stock humbuckers doet wonderen (+ prof. set-up).
Heb in de mijne zelf 2 Seymour Duncan '59 reissues gestoken
en zowel klank als sustain zijn kwalitatief verdubbeld...

The Underdog
10 juli 2007, 15:17
Als je moest upgraden, en de tuners zijn vrij ok:
een vervanging van de stock humbuckers doet wonderen (+ prof. set-up).
Heb in de mijne zelf 2 Seymour Duncan '59 reissues gestoken
en zowel klank als sustain zijn kwalitatief verdubbeld...
De originele Epiphone pickups zijn helemaal niet zo slecht als sommigen durven beweren. Ik zou voorlopig niets upgraden, tenzij je in de toekomst ontevreden zou zijn over een bepaald onderdeel.

jimihattricks
10 juli 2007, 15:23
De originele Epiphone pickups zijn helemaal niet zo slecht als sommigen durven beweren. Ik zou voorlopig niets upgraden, tenzij je in de toekomst ontevreden zou zijn over een bepaald onderdeel.

inderdaad, ze vielen mij ook niet tegen.. toch zelf ook uiteindelijk de upgrade naar SD59/Duesenberg p90 gemaakt, maar die gaan er binnenkort weer uit en dan; DiMarzio Air Norton in de brug en Seymour Duncan SH-1 (59) in de neck..

oh, voor de rest heb ik er sperzels op gezet (doe ik bij elke gitaar) en de brug is vervangen door een Schaller GTM (zonder dat irritante draadje)

met die upgrades (evt. de pots vervangen) istie helemaal ready to rock! :rockon:

Kim Wilson
10 juli 2007, 19:35
De originele Epiphone pickups zijn helemaal niet zo slecht als sommigen durven beweren. Ik zou voorlopig niets upgraden, tenzij je in de toekomst ontevreden zou zijn over een bepaald onderdeel.
Hangt misschien van het bouwjaar af. Ik had een LP uit 2002, en ik kan je vertellen dat het dag en nacht verschil was toen ik er een setje SD's in had zitten.

robert-gitarist
10 juli 2007, 19:41
ik vind het wel een leuke gitaar, maar wacht maar tot je een keer op een lekker stuk ibanez speelt ;)

Kerel, wat een vergelijkenis. Het zijn twee compleet verschillende merken :satisfie:

Epiphone maakt inderdaad prima gitaren, mooi afgewerkt etc. De hardware is niet slecht alleen heb ik soms me twijfels bij de output en en de elementschakelaar. De tuners zijn ook wel goed! Als je de nieuwe Epiphones hebt zitten er standaard Grover tuners op en die zijn echt niet slecht. Die oude tuners met plastic knoppen erop zijn af en toe nog wel eens minder goed. Ik ben dol gelukkig met de Epiphones die ik heb (Epiphone LP standarrd, LP Goldtop P90, Flying V, Explorer, super strat en Sheraton) :) (en ibanez'en Iwa :D ).

robert-gitarist
10 juli 2007, 19:44
Hangt misschien van het bouwjaar af. Ik had een LP uit 2002, en ik kan je vertellen dat het dag en nacht verschil was toen ik er een setje SD's in had zitten.

De wat oudere elementen klinken inderdaad wat doffer en zit te veel laag in maar de nieuwe elementen die er nu in zitten klinken een stuk helderder. Lang niet zo slecht die nieuwe humbuckers :) Ik ben er ook best te vreden mee hoewel ik het hals element altijd nog beetje te dof vind klinken maar ja, geen geld/tijd/zin om die te gaan vervangen.

1959SLP
10 juli 2007, 19:45
Afgelopen weekend op ene gespeeld over me eigen gear. Ik vond `em zo lekker klinken dat ik me vamorgen zelf een besteld heb.

1959SLP
11 juli 2007, 16:00
Vanmiddag al gearriveerd

http://www.maxguitarstore.com/products_pictures/epilpplainhoney.jpg

standard light honeyburst.
Pups zijn niet slecht (geen piepen ofzo) maar ze klinken best "koud". Ik knal d`r vanavond 2 Gibsons erin die ik nog heb liggen(490R &498T).
Afwerking is ook helemaal niks mis mee. Die chinezen kunnen idd wel een gieter in elkaar zetten. Naderhand nog 4 nieuwe CTS pots erin voor de finishing touch. Al met al een goede en vooral fraaie middenklasser voor een zéér mooie prijs.

fred dons
11 juli 2007, 16:11
ik vind de kleur van de laatste chinese epi's zoveel beter dan wat er de laatste 15 jaar is uitgebracht door epiphone
mooie gitaartje!