PDA

View Full Version : Koch Powertone vragen



Brord
10 juli 2007, 08:59
tien tekens

Metoshade
10 juli 2007, 09:25
Er is inderdaad een verschil in vermogen van 20 watt. Dit ga je echter niet in volume terughoren. Het is vooral het karakter van de eindtrap dat anders is.

Een EL34 buis gaat eerder oversturen en klinkt dan romiger dan een 6550. Dit is lekker als je van Rock/Hardrock met een lekkere hoeveelheid mids houdt. Ga je eerder voor de Metal, dan zou ik de 6550 buis nemen. Die is wat cleaner en je hoort dus meer pre-amp.

Het ligt er dus maar net aan wat je wilt horen/spelen. Ik zou zeggen eerst even uitproberen :)

De Powertone (I) is de voorloper van de II en heeft dus geen midshift knopjes en andere tierelantijntjes. De voicing van de diverse kanalen is ook anders (minder hard/harsh) en hierdoor is de Powertone II IMHO beter bruikbaar.

Erg goede amps, maar als je nog even geduld hebt en je spaart nog even door, dan kun je over een tijdje ook de Supernova van Koch kopen!

Brord
10 juli 2007, 18:27
tien tekens

dml
10 juli 2007, 19:00
De Powertone (I) is de voorloper van de II en heeft dus geen midshift knopjes en andere tierelantijntjes. De voicing van de diverse kanalen is ook anders (minder hard/harsh) en hierdoor is de Powertone II IMHO beter bruikbaar.


Om het nog ingewikkelder te maken kan ik je melden dat er van zowel de I als de II twee versies zijn.
1. Powertone I.0: Powertone uit de eerste Tone-series, met rechthoekig Koch-logo.
2. Powertone I.1: Verbeterde versie uit de Tone-series, alle kinderziektes zijn aangepakt en herkenbaar aan het "Chevrolet"-logo.
3. Powertone II.0: De opvolger van de I.1, herkenbaar aan de zwarte grill, verder geen mid-shift knopjes e.d. Qua voicing nagenoeg gelijk aan versie I.
4. Powertone II.1: De opvolger van de II.0, iets andere voicing, verder toevoeging van mid-shift knopjes e.d.

Brord
10 juli 2007, 22:20
tien tekens

Speeddemon
10 juli 2007, 22:40
dus de powertone II.II (de ene mét midshift knopjes) is de best klinkende? Ik zoek gewoon een dik/vet geluid. Wat zou een redelijke prijs zijn voor zo'n powertone II als je deze 2e hands wil kopen?
Die met de midshift knopjes ben ik nog niet 2e hands tegengekomen.
De 'normale' PTII gaat voor rond de 900 euro 2e hands.

dml
11 juli 2007, 08:10
Wat het best klinkt bepaal je zelf, niet de features van een amp. Persoonlijk vind ik de laatste versie juist niet mooi vanwege de afwezigheid van de "Koch-rand" in het geluid.

Brord
11 juli 2007, 13:01
tien tekens

Brord
18 juli 2007, 14:23
tien tekens

DarknessAwaits
19 juli 2007, 22:11
Ik heb een PowertoneII.2, met EL34's. Maar daar staat "Tube Series 120W Output Power" op.

Deze versterker heb ik overigens gekocht ná ik een PowertoneII.1 had getest, en naar mijn idee vond ik die toen toch echt lekkerder klinken.

Speeddemon
20 juli 2007, 02:23
Ik heb een PowertoneII.2, met EL34's. Maar daar staat "Tube Series 120W Output Power" op.

Deze versterker heb ik overigens gekocht ná ik een PowertoneII.1 had getest, en naar mijn idee vond ik die toen toch echt lekkerder klinken.
Jij bedoelt dus 2.1 is zonder midswitches en 2.2 is MET die switches?

Ik vond de 2.2 ook wezenlijk beter klinken; opener, ronder, minder compressed, en minder aggressief top-hoog.