PDA

View Full Version : 's nachts snoeiharde metal beuken op een...



Izegrim
10 juli 2007, 01:56
Roland Cube 20X

Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan oefenen met een koptelefoon op! M'n studeerkamer is pal naast de slaapkamer en m'n vriendin gaat altijd redelijk vroeg pitten. Nou kan ik wel heel voorzichtig m'n Fireball op standje 0,0001 zetten maar dat klinkt naar stront en als ik denk dat het heel zachtjes is, dan staat ze toch weer in de deuropening omdat m'n palmmutes doordreunen.

Om te proberen heb ik zo'n Cube aangeschaft en gelijk de proef op de som genomen. Er zit een 'power squeezer' op die het wattage van 20W naar 2W schakelt. Het klinkt serieus veel lekkerder dan 'gewoon' als hij ook alleen maar op fluistervolume staat! Vriendin in de slaapkamer, ik in de studeer... 'Hoor je wat?!' 'Ik hoor niks!' 'En nu?!' 'Nee hoor!' 'En nu?' 'Nee...'

Op 2 Watt kan ik hem een kwart open zetten en ze hoort NIKS. Dat is leuk want het geluid klinkt superstrak met zat laag (gitaar staat momenteel in C gestemd) maar op één of andere manier dreunt het toch niet door. Voor m'n gevoel staat hij véél harder dan ik 's nachts m'n Fireball ooit heb durven zetten. Ik vind het een koel ding. Je kunt van alles zeggen over de Cube, maar voor de nocturnal metalgitarist is dit echt je beste vriend in een gehorig huis.

Speeddemon
10 juli 2007, 02:40
Had je 'm vergeleken met de 30X?

Ik kan me ergens voorstellen dat je misschien wat laag mist met een 8" speaker. Probeer voor de grap de R-Fier setting, maar draai er heel veel mids in. Dan heb je echt een vette metalsound, beetje In Flames/At The Gates achtig.

Izegrim
10 juli 2007, 02:59
Nee, het was òf de 15X òf de 20X toen toch maar de 20X gekocht. De 30X was me net iets te prijzig en ik moest echt iets hebben wat heeeeeel zacht nog aardig klinkt. De gewone 'Metal' setting vind ik erg lekker voor heftig riffen. Heb jij die 30X? Ik mis echt geen laag met dat 8" geval! Géén wapperende broekspijpen ('s nachts zeker, als m'n vriendin slaapt... DOH! :D) maar zeg maar het geluid zoals het moet klinken op CD als je hifi-installatie zachtjes staat. Lekkere chuggah chuggah waar de kat nog bovenuit spint he he... Jezus, wat klonk dat 8" Crate combootje waar ik op begonnen ben toch ongenadig verschrikkelijk slecht zeg! Zo kan het dus ook. Zit trouwens geen R-Fire model op.

Rinze
10 juli 2007, 09:39
Misschien moet je gewoon een dove vriendin zoeken? :satisfie:

Dweezman
10 juli 2007, 09:41
coole titel van je topic! ;-)

Speeddemon
10 juli 2007, 11:45
Nee, het was òf de 15X òf de 20X toen toch maar de 20X gekocht. De 30X was me net iets te prijzig en ik moest echt iets hebben wat heeeeeel zacht nog aardig klinkt. De gewone 'Metal' setting vind ik erg lekker voor heftig riffen. Heb jij die 30X? Ik mis echt geen laag met dat 8" geval! Géén wapperende broekspijpen ('s nachts zeker, als m'n vriendin slaapt... DOH! :D) maar zeg maar het geluid zoals het moet klinken op CD als je hifi-installatie zachtjes staat. Lekkere chuggah chuggah waar de kat nog bovenuit spint he he... Jezus, wat klonk dat 8" Crate combootje waar ik op begonnen ben toch ongenadig verschrikkelijk slecht zeg! Zo kan het dus ook. Zit trouwens geen R-Fire model op.
Ik heb nog niet op de 20X gespeeld, maar wel op de 15X en 30X.
Die Powersqueeze functie is idd gaaf; maakt alles wat 'sjeuïger' ofzo.
De 15X vond ik te weinig kloten hebben, dus vandaar dat ik bang was dat de 20X (die ook een 8" speaker heeft zoals de 15X) ook zwakjes zou zijn.
De VOX AD15VT heeft trouwens wel bizar veel laag voor z'n formaat (minder dan de Cube 30X). Als de keuze Cube 15X of Vox AD15VT was, zou het hoe dan ook de Vox worden.

sjoerd5
10 juli 2007, 11:54
de 15x moet je idd iets veder open draaien voor een vet geluid.
Maar Roland Cube is gewoon een goeie sreie verserkers.

BLOK182
10 juli 2007, 12:30
Ik heb wel de "oude" Cube 15 gehad, maar toch weggedaan omdat ik em behoorlijk plastic en digitaal/dood vond klinken. Is die nieuwe serie een stukkie smakelijker?

bentium
10 juli 2007, 13:25
je moet snachts niet beuken op je gitaar, je moet beuken op je vriendin, de kamer ernaast ;)

Rutger
10 juli 2007, 13:30
ik dacht al, iets aan dit verhaal klopt niet...

future2future
10 juli 2007, 13:54
je moet snachts niet beuken op je gitaar, je moet beuken op je vriendin, de kamer ernaast ;)

Hahaha +10

NielsW
10 juli 2007, 14:00
je moet snachts niet beuken op je gitaar, je moet beuken op je vriendin, de kamer ernaast ;)
Alles op zn tijd :)

Toch ook maar eens een keer zoon klein monstertje erbij halen. Na een mislukt project om mijn kamers deels te isoleren ben ik gestopt met snachts spelen. Ik ga dan denk ik liever voor een Voxje. Cube kon ik niet echt een vette blues sound uithalen. Die nieuwe VOX DA15 moet ik asap proberen, misschien is die nog wel leuker als een AD15VT.

interessander
10 juli 2007, 14:10
's Nachts beuk ik op mijn toneport of op mijn H&K cream machine (1 watt buizen) over een 12", die al gauw te hard staat. Of met de cream machine over de toneport. Maar ik snap dat je niet altijd met koptelefoon op wilt spelen, wapperende broekspijpen kun je nu eenmaal niet rechtstreeks je oren in simuleren.

ieme
11 juli 2007, 17:12
neem je toch een andere vriendin?