PDA

View Full Version : Bullet truss rod



oknarb180
9 juli 2007, 23:56
Hallo allemaal,

Ik heb het idee gekregen om voor een stratje een andere hals te gaan maken. Nu ben ik helemaal weg van de fender 70-ties neck. En dan de grote kop met de bullet truss rod. Nu heb ik op de site van stewmac wel een losse bullet truss-rod gezien, maar ik kom er niet helemaal uit.

Wie kan me vertellen hoe je een bullet truss rod constructie maakt, welk truss rod principe kan ik hier het beste als basis voor gebruiken? Heeft een van jullie zelf al eens zo'n constructie gemaakt?

vr.gr.

Branko

The_W85
10 juli 2007, 00:39
Helaas heb ik er geen een zelf gemaakt, maar ik ben wel in bezit van een Allparts versie, dus als je foto's of info nodig hebt moet je het maar zeggen :satisfie:

fred dons
10 juli 2007, 08:27
als je wilt mag je deze nek wel hebben (ik gooi hem anders toch weg)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=154&page=20&ktw=b08cb780f169df47d4adf5e76c8d4b1f&sid=r4wz5d969bbc462a235023b07dbf98ff

oknarb180
10 juli 2007, 10:13
Hey,

The_W85:
Bedankt voor het aanbod!

Fred:
Je mailbox is vol! Hals niet weg gooien a.j.b. dan wil ik 'm graag gebruiken om uit te zoeken hoe die constructie in elkaar zit.

Verder, mocht er iemand foto's hebben van een zelf gebouwde hals met Bullet truss rod, dan houd ik me van harte aanbevolen!!!


vr.gr.

Branko

fred dons
10 juli 2007, 10:24
ik heb hem inmiddels weer opgeschoond (de mailbox) en de nek ligt voor je klaar

oknarb180
12 juli 2007, 01:30
Hallo allemaal,

Heeft er verder nog niemand een hals met bullet trussrod gemaakt?

wie o wie?!

vr.gr.

Branko

G.G.
12 juli 2007, 08:20
Hallo allemaal,

Heeft er verder nog niemand een hals met bullet trussrod gemaakt?

wie o wie?!

vr.gr.

Branko

Ik vroeger, maar dat was van het type met twee vlakke strips op elkaar.

oknarb180
12 juli 2007, 23:26
Ik vroeger, maar dat was van het type met twee vlakke strips op elkaar.

Hey G.G.