PDA

View Full Version : G snaar



q-elvis-p
9 juli 2007, 22:57
ik heb een gitaar waar de g snaar niet zo mooi van klinkt... ook na stemmen en intoneren...

weet iemand hoe dat komt en nog veel belangrijker hoe je dit verhelpt.

B_2_the_a
9 juli 2007, 23:03
wat voor gitaar?
heb je al een nieuwe snaar geprobeerd?

sowiezo is de g snaar altijd een zwakke snaar, te dik voor plain en te dun voor winded

heinz3110
9 juli 2007, 23:08
De hoek die ie maakt over de topkam? (of bij de brug over het zadeltje, kan ook)
Als die te flauw is, kan dat nogal eens flauw en dood klinken. Je kan kijken of tie wat beter klinkt door m bij de topkam iets in te drukken en dan aanslaan(tussen topkam en stemmechaniek he, :)
... ligt aan de gitaar. Gibson style met tune-o matic is het de hoek van de snaar over de brug naar je stoptail . Bij fenderstijl kan je dat natuurlijk niet uitproberen.

Het kan ook zijn dat een zadeltje niet lekker is uitgevijld. Te Diep of te ondiep .
Genoeg variabelen zoals je ziet.

q-elvis-p
9 juli 2007, 23:08
wat voor gitaar?
heb je al een nieuwe snaar geprobeerd?

sowiezo is de g snaar altijd een zwakke snaar, te dik voor plain en te dun voor winded


hoi ja meerdere keren snaren vervangen gretsch electromatic pro jet zwart

vox
9 juli 2007, 23:08
had ik ook eens met de G, nieuwe snaar gepakt en was verholpen..
en inderdaad de G een van de middelste snaren dus net te dik en net te dun

EDIT: was al geprobeerd

q-elvis-p
9 juli 2007, 23:11
De hoek die ie maakt over de topkam? (of bij de brug over het zadeltje, kan ook)
Als die te flauw is, kan dat nogal eens flauw en dood klinken. Je kan kijken of tie wat beter klinkt door m bij de topkam iets in te drukken en dan aanslaan(tussen topkam en stemmechaniek he, :)

Het kan ook zijn dat een zadeltje niet lekker is uitgevijld. Te Diep of te ondiep .
Genoeg variabelen zoals je ziet.

klinkt indd wat "feller"... maar goed ik ben al bang dat ie te ver geveild is... weet iemand waar of hoe ik dat kan testen en oplossen?

B_2_the_a
10 juli 2007, 04:28
te ver: gaat ratelen

wat doe je dan?
druppeltje (heel klein) superlijm erin, GOED laten drogen en opnieuw vijlen...

of een nieuwe topkam! (of de oude verhogen maar dat is meer werk dan een nieuwe maken)