PDA

View Full Version : Distortion pedaal voor Marshall Valvestate



ChristiaanT
9 juli 2007, 22:36
Hey, ik heb een gitaar met humbuckers die ik via een Marshall Valvestate 65w versterker ... ehm... versterk.
Nu is het cleane geluid prima, maar heeft 'ie op het distortion kanaal weinig punch. Het klinkt zwak en een beetje modderig.

Ik ben op zoek naar een 70's hardrock / 90's punk achtig geluid en speel rhythm in m'n band. Heeft iemand ervaring om dat geluid te krijgen met mijn soort gear? Zodat ik weet wat ik moet uitproberen in de muziekzaak.

Uit andere posts heb ik al begrepen dat de Boss Mt-2 of een Metal Muff zouden werken, terwijl een Marshall Guv'nor niet geschikt zou zijn.

Alvast bedankt.

artnaz
9 juli 2007, 22:49
Metal Zone en een Valvestate is harstikke lelijk, en in ieder geval niet de sound voor 70's hard rock. Over de Metal Muff zijn ze wel lovend, ik heb hem nog niet geprobeerd. Verder kan ik je weinig helpen, er zijn zoveel distortion/overdrives... Zelf gebruik ik de oversturing van mijn buizenbak.

Izegrim
10 juli 2007, 03:05
Wat voor valvestate is het? Als het zo eentje is die ik eens 'geleend' heb voor de oefenruimte dan kan ik je 2 dingen aanraden. Koop een andere versterker òf neem hem mee naar de winkel want dat ding waar ik op speelde was wel heel selectief met distortionpedaaltjes. Ik geloof dat het een VS100 combo was met een Marshall Goldback speaker.

Mitch
10 juli 2007, 09:29
Ik neem aan dat het om de VS65 gaat ? Sja, die zijn inderdaad een beetje kieskeurig, maar een pedaal zal al gauw beter klinken dan het scheurkanaal zelf ;)
Het klinkt misschien raar, maar ik denk dat je met een Boss Bluesdriver wel eens een heel eind zou kunnen komen. Scherp genoeg in zijn drive, niet te gladjes en genoeg gain voor punk.

ChristiaanT
10 juli 2007, 11:43
Ik neem aan dat het om de VS65 gaat ?

Ja, dat klopt.

Een bluesdriver klinkt inderdaad raar :) maar het klinkt als een goede tip, bedankt.