PDA

View Full Version : Oplichter op gitaarmarkt?



Iceman
9 juli 2007, 21:57
De adverteerder, Gitman, heeft 2 ads.
Een engelstalige en een nederlandstalige, instrumententen zijn in het buitenland.

Jaja.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=80216

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit&md=details&id=79668

prs
9 juli 2007, 22:25
Geen oplichter, althans denk van niet...
Heb een paar maanden geleden getwijfeld om een PRS Hollowbody van hem te kopen, echter niet gedaan. Communicatie met hem was prima, hij heeft de gitaren daadwerkelijk in bezit en ophalen was ook geen probleem.
Hij adverteert ook vaker op Birds and Moons en ook op Ebay komt hij wel eens voorbij.
Hij woont in Mannheim, maar spreekt redelijk Nederlands.

Eko
10 juli 2007, 16:33
Er wordt op allerlei fora gewaarschuuwd voor mensen die ( in het Engels ) een instrument , auto , juwelen en andere duurdere zaken aanbieden. Veelal is de prijs meer dan redelijk te noemen. De verkooptruc wordt gebruikt door bendes uit o.a. Nigeria.
Truc werkt als volgt. :
Artikel staat voor een zeer redelijke prijs te koop op Hollandse site ( Marktplaats bv)
Artikel bevindt zich echter niet in Nederland maar kan eenvoudig worden verstuurd of worden opgehaald.
Aanbetaling wordt gevraagd voor slecht 10-30% om zeker te zijn dat je ook komt.
Verder contact blijft uit. Centen weg ,helaas pindakaas. Je hebt weer een Nigeriaan voorzien van een aantal maanden inkomen.
Het gaat hierbij om zeer goed georganiseerde bendes die ook geweld niet schuwen.

fred dons
10 juli 2007, 16:54
zijn prijzen zijn wel superscherp (als het echt is)

de hamer heeft een retail prijs van usd 3500 (streetprice zal rond de 2500 liggen maar dat is nog steeds een stuk boven de eur 1000 )

prs
10 juli 2007, 19:56
zijn prijzen zijn wel superscherp (als het echt is)

de hamer heeft een retail prijs van usd 3500 (streetprice zal rond de 2500 liggen maar dat is nog steeds een stuk boven de eur 1000 )

Was met de PRS die ik bij hem wilde kopen ook zo. Hollowbody II voor 1800 euro. Toch was zijn commnicatie goed en ik kon de gitaar bij hem ophalen.
Uiteindelijk toch van de deal afgezien omdat ik hem af en toe te makkelijk (gladjes) vond praten.
Wat extra op je hoedde zijn is dus aan te raden. Ik zou nooit ongezien van hem kopen.

the sure thing
10 juli 2007, 21:15
Zowiezo geen gitaren ongezien kopen. Als ik op bezoek ga om een instrument op te halen, doe ik NOOIT een deel van de betaling vooraf. Dat is voor mij echt een dealbreaker.