PDA

View Full Version : moog, mooger-fooger mf-103 Phaser



jaap-regelink
9 juli 2007, 21:46
he, ik zag laatst bij een winkel een Moog Phaser liggen. (de winkel was dicht, en in Den-haag, ik woon bij zwolle). maar heeft iemand ervaring met dat Pedaal, heb filmpjes op internet bekeken ,en klonk heel gaaf.
iemand ervaring ?

Angel
10 juli 2007, 15:50
Yep, heb hem gehad. Heel erg goed qua klank, maar niet zo gemakkelijk af te stellen. Ik vond hem wel behoorlijk duur voor wat hij is en hij neemt veel plaats in op je pedalboard. Vergeet niet dat hij een omgekeerde polariteit heeft qua voeding.

ewout
10 juli 2007, 15:55
ik heb hem hier nu thuis even te leen, even kijken of het wat voor mij wat was, samen met de Moogerfooger MURF trouwens.

De phaser is heel veelzijdig. Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel ervaring met phasers, dus ik heb geen idee of hij ook een goed standaard phase geluid doet. Ik weet niet wat standaard is namelijk... Anyway, je hebt een heel subtiel hobbeltje in je geluid, via een bijna rotary speaker effect tot complete ring-modulatie ter beschikking en alles daartussenin. Ik was verbaasd over de hoeveelheid laag die je uit deze phaser kunt krijgen door met de resonance knop te spelen, echt waanzinnig. Ik vind het best lastig om een goed bruikbaar geluid te krijgen met dit ding, omdat alle knoppen en switches verschrikkelijk interactief zijn, maar als je hem dan goed ingesteld hebt is het echt schitterend. Je bent echt uren bezig en dan zitten er nog nieuwe sounds in. Wat dat betreft is het echt een gaaf pedaal!