PDA

View Full Version : vraag zelfbouw cabinet



jaap-regelink
9 juli 2007, 21:32
he, ik ben van plan om misschien een zelfbouw 4x12" cabinet te maken ( bogner Style qua uiterlijk). maar kan een goed zelfbouw cabinet (liefst met V30's ) op tegen een Cabinet van Bogner zelf, Of bijv. een Marshall 4x12" ? of zijn er nog andere voordelen van zelfbouw, ipv dat het goedkoper is ?

Wickerman
9 juli 2007, 21:54
Goedkoper ? Ik denk dat hier gitaarnetters/-bouwers zitten die daar serieus uitgesproken meningen over hebben.

jaap-regelink
9 juli 2007, 22:13
4 V30's - 460 + bedrading, Handles, Hoekstukken, Hout. etc. ongeveer 650 euro.
goedkoper dan een Bogner kast in de winkel

forceps
9 juli 2007, 23:07
En de uren die je erin moet steken om e.e.a. te bouwen moet je niet vergeten... zijn ook kosten.

bert k
10 juli 2007, 09:29
Nee hoor, niet als je het zelf doet. Of moet jij iemand geld betalen als je aan het klussen bent?

jaap-regelink
10 juli 2007, 09:50
natuurlijk niet ;), we hebben thuis in de Schuur (geen boerderij ;)) een grote werkbank met veel ruimte en alle apparatuur. dus dat is geen probleem. en anders helpt men vader wel even.

forceps
10 juli 2007, 18:51
Nee hoor, niet als je het zelf doet. Of moet jij iemand geld betalen als je aan het klussen bent?

Nee, maar daarom is het vergelijk tussen zelf bouwen of kant en klaar kopen in een winkel ook zo krom als een hoepel.... dan is zelf bouwen toch altijd goedkoper?

bert k
10 juli 2007, 19:01
Dat dacht je... Soms is zelf bouwen aan onderdelen nog duurder dan een kant-en-klare doos uit de winkel. Door de massaproduktie en goedkopere materialen.

forceps
10 juli 2007, 20:51
Mee eens, maar we hebben het hier toch over een Bogner cab?

jaap-regelink
10 juli 2007, 21:25
ja :), en dan de Straight. en dan mét wieltjes. maar ik weet niet wat voor kleur ze gebruiken voor de Frontbespanning. en btw. € 60,- voor 100% Berkentriplex voor de zijkanten, Baffle, en Achterpaneel. goedkoop of duur ?

en nog een vraagje. hoe moet ik mijn speakers aansluiten. heb wel iets gevonden voor 2 speakers. maar weet niet hoe ik dat moet doen met 4 speakers. en ik wil graag dat ik ze parallel en in serie aan kan sluiten.

SimonS
10 juli 2007, 23:05
bouwen man! Leuk om te doen, tikkie goedkoper dan in de shop, en had ik al gezegd dat ´t gewoon leuk is?

Maak wel een duidelijk lijstje met wat je nodig hebt en waar je 't vandaan haalt. Je kunt immens veel geld uitgeven aan handvaten en tolex als je dat wilt(of niet)

jaap-regelink
12 juli 2007, 21:08
meeste bij Verduijn Electronics, en Tonefactory. www.verelec.com en www.tonefactory.nl, hout krijg ik via iemand anders (aannemer die bij ons verbouwt, wilde het wel voor me meenemen, op maat gezaagd , en voor de inkoop prijs :))
kwam op een ruwe 700 euro

JohnLord
4 oktober 2007, 22:28
Ik ben benieuwd of je nog aan het bouwen bent geslagen, heb namelijk ook een soortgelijk plan, 4x12 ENGL style.