PDA

View Full Version : Ace 1.15.19



Ace 1.15.19
9 juli 2007, 18:48
Hey mensen,

Ik ben nieuw op GitaarNet.nl. Ik dacht vandaag: laat ik toch maar een account aanmaken :p. Ik ben 17 jaar op het moment, speel een paar jaar gitaar en luister heel veel muziek. KISS is voor mij de beste rockgroep ter wereld. Ace Frehley (eerste lead-gitarist van KISS) is mijn idool. Ik ben een echte fan van classic rock. Hardcore, hardstyle, trance, e.d. vind ik de ergste vorm van geluid. Ik vind dat je het geen muziek meer kunt noemen. Muziek moet je maken met instrumenten die je zelf bespeelt, vind ik althans.

Verder vind ik deze bands/artiesten goed:
- KISS (en alles wat daar van afstamd en uit voort is gekomen)
- Twisted Sister
- Queen
- AC/DC
- Dire Straits
- Guns N' Roses
- Rolling Stones
- Status Quo
- The Who
- Van Halen
en natuurlijk nog veel meer maar deze zijn echt noemenswaardig.

Mocht je nog iets willen weten (:confused:?) dan kun je me altijd mailen :cool:.

Groetjes,
Thijs :lp:

Melon1510
9 juli 2007, 18:52
...
Had het zelf niet beter kunnen verwoorden :cooler: Leuk je erbij te hebben!

Blend
9 juli 2007, 19:03
Hey mensen,

Ik ben nieuw op GitaarNet.nl. Ik dacht vandaag: laat ik toch maar een account aanmaken :p. Ik ben 17 jaar op het moment, speel een paar jaar gitaar en luister heel veel muziek. KISS is voor mij de beste rockgroep ter wereld. Ace Frehley (eerste lead-gitarist van KISS) is mijn idool. Ik ben een echte fan van classic rock. Hardcore, hardstyle, trance, e.d. vind ik de ergste vorm van geluid. Ik vind dat je het geen muziek meer kunt noemen. Muziek moet je maken met instrumenten die je zelf bespeelt, vind ik althans.



Welkom, Brabanders zijn altijd welkom! :)

Vertel es iets over je gear?

Maurice_732
9 juli 2007, 19:54
Verder vind ik deze bands/artiesten goed:
- KISS (en alles wat daar van afstamd en uit voort is gekomen)
- Twisted Sister
- Queen
- AC/DC
- Dire Straits
- Guns N' Roses
- Rolling Stones
- Status Quo
- The Who
- Van Halen
en natuurlijk nog veel meer maar deze zijn echt noemenswaardig.

Je hebt zeker smaak :rockon:
Eindelijk weer iemand met een goeie muziek smaak die geen 40+ is

iwamoto
10 juli 2007, 13:31
nou eigenlijk zijn die andere dingen JUIST noemenswaardig, ik vind wat jij leuk vind ook wel leuk, maar ik hou bijv. ook van werk van paganini, of bijv. van symphony X, snappie, dus vertel vertel :D

Ace 1.15.19
12 juli 2007, 19:21
Welkom, Brabanders zijn altijd welkom! :)

Vertel es iets over je gear?

Ik speel nou ongeveer 3,5 jaar. Mijn gear tot zover:

Gitaren:
Elektrisch
- Michael Kelly Patiot Hot Rod (mijn topgitaartje :cooler: !)
- Fender Telecaster
- Squier Stratocaster
Akoustisch
- Aria Dreadnought (staal snarig)
- Spaanse nylon-snarige gitaar van het merk Valencia (gebruik ik niet meer)

Effecten:
- Line 6 "POD 2.0"
- Visual Sound "Route 66" (combo pedaal van Overdrive & Compressor)
- Line 6 "Space Chorus" (chorus pedaal met geluiden van mars mannetjes)
- Line 6 "Liqua-Flange" (flanger pedaal)

Versterker:
- 2 Yamaha 500 watt speakers aagesloten op een Yamaha EMX 2000 mengpaneel
- Een oude versterker van Loco (made in Japan, product of Aria). Ik weet niet uit mijn hoofd hoeveel watt. Gebruik ik eigenlijk nooit.

Tuner:
- Korg chromatic tuner CA-30

Mijn vorige stemkastje was zo ontzettend vaag, die gaf allerlei verschillende noten aan terwijl ik maar één snaar aansloeg. Was afwachten tot de goede toon aangegeven werd. Ik weet niet meer van welk merk ie was, maar hij was ook niet echt naukeurig. Laatst werd ik een keer zo kwaad op dat ding, toen heb ik 'em op de vloer kapot gegooid. Toen heb ik deze Korg gekocht. Lekker puh.

Plectra:
Als ik elektrisch speel gebruik ik vaak een harde(re) plectrum, maar voor akoustisch werk gebruik ik liever een wat dunnere. Echt dunne plectrums die je met gemak dubbel kan buigen vind ik persoonlijk bagger.


Wat heb ik verder nog op het oog:
- In de gitaarwinkel in ons dorp hangt een Silvertone Paul Stanley Signature, ik wil dolgraag een Gibson van Ace Frehley, maar die kan ik nog niet betalen ;). Voor de duidelijkheid: Paul en Ace zijn van KISS.

- Effectenpedaal Big Muff Pi van Electro-Harmonix, al weet ik niet precies wat ik hier van moet verwachten qua geluid. Schijnt ook wel goede kwaliteit te zijn. Volgens mij een fuzz-pedaal, of een oude distortion. Excuseer me en verbeter me als ik het fout heb. Kan iemand trouwens het verschil tussen die twee uitleggen?

- Effectenpedaal Octave Multiplexer van Electro-Harmonix, wederom weet ik niet goed wat ik hiervan moet verwachten en ik weet ook niet of zo'n effect veel gebruikt wordt. Anders kan ik deze al van mijn lijstje wegstrepen :p.

- Een semi-akoustische 12 snarige gitaar. In die winkel in ons dorp hangt een akoustische met 12 snaren van het merk Vanderson. Volgens mij kun je er elementen e.d. in laten zetten. Ook over het merk Vanderson heb ik het één en ander opgezocht op internet. De meningen over de kwaliteit waren heel erg verschillend dus ik weet nog niet veel over de kwaliteit enzo.

Ace 1.15.19
12 juli 2007, 19:24
Ik wil ook wel een foto'tje uploaden van mijn zooi als dat kan. Dan moet ik er wel eerst een maken maar dat is geen probleem 8-).

Maurice_732
12 juli 2007, 21:31
Ik speel nou ongeveer 3,5 jaar. Mijn gear tot zover:

Gitaren:
Elektrisch
- Michael Kelly Patiot Hot Rod (mijn topgitaartje :cooler: !)
- Fender Telecaster
- Squier Stratocaster
Akoustisch
- Aria Dreadnought (staal snarig)
- Spaanse nylon-snarige gitaar van het merk Valencia (gebruik ik niet meer)

Effecten:
- Line 6 "POD 2.0"
- Visual Sound "Route 66" (combo pedaal van Overdrive & Compressor)
- Line 6 "Space Chorus" (chorus pedaal met geluiden van mars mannetjes)
- Line 6 "Liqua-Flange" (flanger pedaal)

Versterker:
- 2 Yamaha 500 watt speakers aagesloten op een Yamaha EMX 2000 mengpaneel
- Een oude versterker van Loco (made in Japan, product of Aria). Ik weet niet uit mijn hoofd hoeveel watt. Gebruik ik eigenlijk nooit.

Tuner:
- Korg chromatic tuner CA-30

Mijn vorige stemkastje was zo ontzettend vaag, die gaf allerlei verschillende noten aan terwijl ik maar één snaar aansloeg. Was afwachten tot de goede toon aangegeven werd. Ik weet niet meer van welk merk ie was, maar hij was ook niet echt naukeurig. Laatst werd ik een keer zo kwaad op dat ding, toen heb ik 'em op de vloer kapot gegooid. Toen heb ik deze Korg gekocht. Lekker puh.

Plectra:
Als ik elektrisch speel gebruik ik vaak een harde(re) plectrum, maar voor akoustisch werk gebruik ik liever een wat dunnere. Echt dunne plectrums die je met gemak dubbel kan buigen vind ik persoonlijk bagger.


Wat heb ik verder nog op het oog:
- In de gitaarwinkel in ons dorp hangt een Silvertone Paul Stanley Signature, ik wil dolgraag een Gibson van Ace Frehley, maar die kan ik nog niet betalen ;). Voor de duidelijkheid: Paul en Ace zijn van KISS.

- Effectenpedaal Big Muff Pi van Electro-Harmonix, al weet ik niet precies wat ik hier van moet verwachten qua geluid. Schijnt ook wel goede kwaliteit te zijn. Volgens mij een fuzz-pedaal, of een oude distortion. Excuseer me en verbeter me als ik het fout heb. Kan iemand trouwens het verschil tussen die twee uitleggen?

- Effectenpedaal Octave Multiplexer van Electro-Harmonix, wederom weet ik niet goed wat ik hiervan moet verwachten en ik weet ook niet of zo'n effect veel gebruikt wordt. Anders kan ik deze al van mijn lijstje wegstrepen :p.

- Een semi-akoustische 12 snarige gitaar. In die winkel in ons dorp hangt een akoustische met 12 snaren van het merk Vanderson. Volgens mij kun je er elementen e.d. in laten zetten. Ook over het merk Vanderson heb ik het één en ander opgezocht op internet. De meningen over de kwaliteit waren heel erg verschillend dus ik weet nog niet veel over de kwaliteit enzo.

Hoe heb je dat ooit betaalt op je 17de?

Blend
12 juli 2007, 22:10
Tuner:
- Korg chromatic tuner CA-30

Mijn vorige stemkastje was zo ontzettend vaag, die gaf allerlei verschillende noten aan terwijl ik maar één snaar aansloeg. Was afwachten tot de goede toon aangegeven werd. Ik weet niet meer van welk merk ie was, maar hij was ook niet echt naukeurig. Laatst werd ik een keer zo kwaad op dat ding, toen heb ik 'em op de vloer kapot gegooid. Toen heb ik deze Korg gekocht. Lekker puh.



Haha, dat geeft de mijne ook altijd aan als-tie vals is! :)

Ace 1.15.19
12 juli 2007, 23:58
Hoe heb je dat ooit betaalt op je 17de?

Ik heb lang niet alles zelf betaald. Mijn oom is muziekant en daar heb ik het één en ander van meegekregen. Namelijk het volgende:
- Fender Tele
- Squier Strat
- Mengpaneel met 2 speakers
- Oude versterker
- POD 2.0

Allemaal spul wat 'over' had.

De spaanse Valencia (€ 149,-) was mijn eerste les-gitaar, om het zo maar even te noemen. Die heb ik van mijn pa en ma gehad. De Tele had ik van mijn oom meegekregen om maar wat te proberen, maar zonder les had ik er niet erg veel aan. Mijn leraar zei dat ik beter op een akoustische kon beginnen, wat - nu ik wat gevorderder ben - erg logisch is. Vandaar dus die Valencia.

Ik heb een deel (€ 150,-) van mijn Aria cadeau gekregen voor mijn 15e verjaardag. In totaal kostte die € 245,-.

Ik werd meteen verliefd op de Michael Kelly Patriot Hot Rod toen ik hem voor het eerst zag. Na een tijdje twijfelen besloot ik deze te kopen. Hier heb ik € 445,- voor neergelegd maar hij is elke cent meer dan waard.

Route 66 pedaal kostte € 129,-. Is zijn geld ook meer dan waard.

Space Chorus pedaal heeft me € 119,- gekost. Door een actie van Line 6 kreeg ik door een code op te sturen de Liqua-Flange gratis.

Korg tuner heb ik dus pas en die was € 27,50.

Om een klein beetje een overzicht te geven van alle kosten.

================================================== ========

Zou iemand me kunnen helpen met de vragen over de effectenpedalen van mijn vorige post? Alvast bedankt ;).

Ace 1.15.19
13 juli 2007, 00:01
nou eigenlijk zijn die andere dingen JUIST noemenswaardig, ik vind wat jij leuk vind ook wel leuk, maar ik hou bijv. ook van werk van paganini, of bijv. van symphony X, snappie, dus vertel vertel :D

Hoi Iwamoto,

De namen die je noemt zijn voor mij totaal onbekend. Misschien heb je wat aanraders van deze artiesten? Ik ben altijd in om nieuwe muziek te ontdekken. Bands die ik goed vind naast bovengenoemde zijn onder andere:

- Alice Cooper
- Badlands
- Black Sabbath (niet alles)
- Mötley Crüe
- Blue Öyster Cult
- een beetje Motörhead
- Led Zeppelin
- Thin Lizzy

Zoals je ziet ook meer bekende namen... :rockon: