PDA

View Full Version : Monitor Stress??



skabouter
9 juli 2007, 17:48
hallohallo. even een vraagje. ik heb Tannoy Reveal monitors voor mn home-studiotje, kheb ze nu bijna 3 jaar geloof ik, en ze bevallen prima! maar zo heel nu en dan hebben ze een weekje dat ze ff minder klinken. dan overstuurd de tweeter iets, en hoor je wat gekraak. maar na een tijdje is het ook zo weer over, en heb je nergens meer last van en wel goeie sound!

dit gebeurd dus 1 keer per half jaar ofzo, en gaat altijd automatisch over! bestaat er zoiets als monitor stress en hebben andere monitoren dit ook wel eens? wie kent het probleem en wie weet de verklaring?

ik geloof niet dat ik nieuwe moet, of de tweeters moet vervangen, omdat het altijd vanzelf overgaat, en niet lang duurt!

Frankiefrank2
9 juli 2007, 17:50
misschien iets met luchtvochtigheid of stoffige ruimten??

Ik ben een keer meegeweest om speakers tekopen voor een vriendin van me. En ze klonken super maar toen ze bij haar thuis stonden (gebouw van beton) kraakten ze ineens. Dit was na een weekje weer over, en men zegt dat dit komt doordat betonnen gebouwen er vochtig/droog zijn... een van de twee ik weet hetniet precies meer.
Misschien kandit ook zoiets zijn.

skabouter
15 juli 2007, 21:11
het klinkt idd wel aannemelijk. ik woon hier in een vrij stoffig huis. veel houten balken enzo. het zou iets kunnen zijn ja....

nog iemand?

skabouter
21 juli 2007, 11:26
hmm mensen hier weten niets he :D