PDA

View Full Version : hoi mensen ik ben eric en ik ga een elektrische gitaar kopen



ericjan
9 juli 2007, 16:52
nou heb ikwel een account
hallo mensen ik ben eric ik ben nieuw op deze forum en ik speel akoestische gitaar maar ik wil ook wat anders dus wil ik een elektrische gitaar.

te spenderen : 500,- ik moet wel bij de gitaar ook nog een versterker.

ik speel: ik speel echt rock muziek soms een beetje pop
ik hou van deep purple, nirvana, led zeppelin en zo'n muziek je weet wel allemaal klassieke muziek


ik hoop dat er veel reacties komen.
haije ''keep on rockin''

InternEd
9 juli 2007, 16:54
ik hou van deep purple, nirvana, led zeppelin en zo'n muziek je weet wel allemaal klassieke muziek
:D :D

+10 tekens

ericjan
9 juli 2007, 17:10
:D :D

+10 tekens
lol :rockon:

jimihattricks
9 juli 2007, 17:17
ik hoop dat er veel reacties komen.
haije ''keep on rockin''

oh maak je niet druk, reacties komen er altijd.... of deze allemaal positief zijn is nog maar de vraag

:hippie:

je bedoelt wsl klassieke rock.. hoewel die betiteling voor Nirvana ook niet echt opgaat..

anyway; gebruik de zoekfunctie es, en type in: 'les paul' of 'humbucker' en kom daarna weer terug :D

Kaïn
9 juli 2007, 17:18
Beste ericjan. Here is what you do. We hebben een hele prettige zoekfunctie op dit forum EN een aantal stickies voor dit soort vragen. Je kunt je voorstellen dat we ongeveer elke dag een nieuw lid hebben die een dergelijke post neerzet als de jouwe...en op den duur wordt dat enigzinds ergelijk. Ga lekker het internet op en zoek naar wat gitaren die je leuk vind.
Merken die ik je aanraad zijn :

London City
Ibanez
Squier
Fender (tweede hands kan je ze wel vinden voor 500)
Epiphone.

Die merken maken allemaal goede kopiën van de gitaren waarop je idolen spelen.
In principe zijn al die instrumenten redelijk goed, dus post niet morgen een foto van een willekeurige Ibanez om te vragen offie goed is. Het antwoord is altijd het zelfde, ga naar de muziekwinkel en test em. Neem het liefste iemand mee die wat van gitaren weet ,die kan beoordelen of de gitaar een beetje te pruimen is.

Wat ik je afraad zijn merken zoals Stagg, Adonis, Keiper en whatever. Alhoewel er uitzonderingen zijn...DIT ZIJN KUTINSTRUMENTEN. Verdoe je tijd niet.
Veel plezier met zoeken.

Outrage
9 juli 2007, 17:21
Aanvulling op de gitaarmerken:

Cort
Yamaha

Als beginnersversterkers worden vaak de Roland Cube, de Vox Ad en de Line 6 spider versterkers aangeraden. Dit zijn modelling versterkers, waardoor je er een breed spectrum aan stijlen mee kunt spelen.

Veel succes en plezeir.

allochthomas
9 juli 2007, 18:21
heb zelf een epiphone sg special en een roland 30watt cube gekocht toen ik begon. de gitaar was ong 190 euro en de versterker was ong 250 euro, het zij prima spullen om mee te beginnen

nickbongers
9 juli 2007, 18:23
wil je een stratocaster of telecaster model -> london city
wil je n les paul model -> epiphone of richwood

roland cube drbij (vox en marshall zijn ook te overwegen)

guitartub
9 juli 2007, 20:00
Alvast gefeliciteerd met je keuze om electrisch gitaar te gaan spelen. Ook de keuze voor "Classic Rock" is niet verkeerd. Dat zal je vele uren speelplezier gaan opleveren ( zo is het met mij ook gegaan ). Post gerust je vragen hier op het forum wat je zoals gesteld positieve zowel als negatieve reakties op zal leveren, maar vooral: Doe er je voordeel mee!!

Greetz,
Bert.

Benjamin Blue
9 juli 2007, 20:13
Wat ik je afraad zijn merken zoals Stagg, Adonis, Keiper en whatever. Alhoewel er uitzonderingen zijn...DIT ZIJN KUTINSTRUMENTEN. Verdoe je tijd niet.
Veel plezier met zoeken.


zijn die Kut dan?? ok.tzijn wel gitaren in de lage kader maar zo kut zijn ze nie egt hoor ^^

mn Adonis LP vink et anders best goed doen (maar misschien komt da omdak nooit een middenkader of hogekader gitaar heb geprobeerd ^^

ik vind ze best goed..vooral als je nogal n lowbudget heb..

anyways....Keep on Rockin ya flippin' Lad :rockon:

ericjan
9 juli 2007, 20:38
wil je een stratocaster of telecaster model -> london city
wil je n les paul model -> epiphone of richwood

roland cube drbij (vox en marshall zijn ook te overwegen)
telecaster :rockon: