PDA

View Full Version : Tappen!?



Kievien
9 juli 2007, 13:38
Beste mensen,
Ik probeer al een hele tijd te leren tappen (ala Van Halen etc. , niet met n biertap xD) maar boek niet echt vooruitgang... heeft er iemand tips?

Daemon
9 juli 2007, 15:01
Maybe video posten van je tappen dat is makkelijker met feedback geven ;) Zo heb ik namelijk geen idee wat je niet goed doet.

Guitarmania
9 juli 2007, 16:10
Het is een slag die je te pakken moet krijgen.

Wat ik heb geleerd is om het plectrum te blijven vasthouden tussen duim en wijsvinger en te tappen met middelvinger zodat je snel kunt terugpakken naar plectrumaanslag. Ik geloof dat Eddy VH het andersom doet...

Je zou eens kunnen beginnen met tap-aanslag op de 8, pinky op de 6 en wijsvinger op de 3. Maakt niet uit welke snaar. Heb de linkerhandvingers al op die posities staan.

Je tapvingeraanslag moet 'agressief' zijn (overtuigend). Om dat onder4 de knie te krijgen zou je kunnen proberen om met je tapvinger gewoon eens wat noten aan te slaan. Just to get the feeling.

appyhaan
9 juli 2007, 16:28
In ieder geval met je tap vinger ook een goeie pull-off maken. Ik tap zelf bij wijze van spreken altijd omhoog d.w.z. dat ik een pull-off beweging naar boven maak met mijn tap vinger. Wat over het algemeen altijd mijn wijsvinger is. Ik gebruik dunlop jazz plectrums en die zijn tamelijk klein waardoor ik mijn plectrum tussen mijn vingerkootjes van mijn middelvinger vast houdt.

Daemon
9 juli 2007, 16:32
In ieder geval met je tap vinger ook een goeie pull-off maken. Ik tap zelf bij wijze van spreken altijd omhoog d.w.z. dat ik een pull-off beweging naar boven maak met mijn tap vinger. Wat over het algemeen altijd mijn wijsvinger is. Ik gebruik dunlop jazz plectrums en die zijn tamelijk klein waardoor ik mijn plectrum tussen mijn vingerkootjes van mijn middelvinger vast houdt.

Same here.

Kievien
9 juli 2007, 16:32
Thanks...
Hier kan ik denk k wel even mee vooruit... Mocht dit niet helpen, ben k wel weer terug over n tijdje xD

Jopie
11 juli 2007, 22:53
Kijk ook vooral op youtube naar de hair metal boys uit de jaren '80 als Eddie VH , Steve Lynch (autograph) , Reb Beach (Winger , Whitesnake) kijken = leren