PDA

View Full Version : Cort gitaren vs Ibanez



Innieminnie
9 juli 2007, 09:31
Wat vinden jullie van de Cort gitaren? Blijkbaar zouden ze beter zijn van prijs en dezelfde(sommigen beweren zelfs nog beter) kwaliteit hebben als Ibanez... Ik vertrouw het niet zo goed, maar wat denken jullie?

Kaïn
9 juli 2007, 09:50
Redelijk vergelijkbaar denk ik. Allebei zijn ze van redelijke materialen gebouwd en zijn ze over het algemeen goed afgewerkt. Testen dus ;)

Innieminnie
9 juli 2007, 09:53
K vind er alleen niet zoveel modellen van op internet... T is te zeggen dat ik eigenlijk op zoek ben naar een soort les paul model-achtig, en daar vind ik maar drie gelijkaardige gitaren van Cort van. T lijkt precies dat hun aanbod enkel niet zo uitgebreid is? Maar misschien zoek ik verkeerd :chicken:

gnoeontheboard
9 juli 2007, 10:10
www.peterverspuy.nl

Die heeft altijd wel een lading Cort's staan.

http://www.peterverspuy.nl/xx/images/catalogus/13591.jpg

zoals de z42

Innieminnie
9 juli 2007, 10:12
dank je gnoeontheboard, k ga er zeker eens kijken! :satisfie:

JER00N
9 juli 2007, 11:42
Mijn Ibanez is in een Cort-fabriek gemaakt als het goed is. :) Dus het kan wel kloppen dat de kwaliteit van beide merken ongeveer hetzelfde is, hoewel je natuurlijk geen €1000-Ibanez moet vergelijken met een €200-Cort :)

koennie
9 juli 2007, 11:49
Mijn ibbi RG450 is ook in de cort fabriek gemaakt, heel mooi afgewerkt, degelijke gitaar. Mijn ervaring met cort is ook zeer positief, alhoewel ik ze niet allemaal even mooi vind.
Gewoon goede gitaren voor het geld, net als ibanez.

ThrusT
9 juli 2007, 12:05
Cort is zeker niet slecht ivg met wat je ervoor betaalt.
Als je het vergelijkt met een Ibanez van dezelfde prijsklasse dan zijn ze vaak even goed of zelfs beter.Je moet ook zelf wat aanvoelen wat je het liefst hebt.
Vooral hun Kx serie schijnt erg goed te zijn.
Sommige modellen vind ik persoonlijk wel niet erg mooi, maarja das dan eigen smaak he.

Heb ja al eens op hun site gekeken?
http://www.cort.co.kr/english/products/common/list.asp?category=Electrics

FNaRK
9 juli 2007, 13:39
mijn Cort ....
http://www.cort.co.kr/DataBank/product/model/EVL/zoom/evl_z6_041.jpg (javascript:window.close();)

durf te stellen dat 'ie beter speelt dan mijn Gibson :stop:

YannickH
9 juli 2007, 15:40
ik haat cort zo hard!!ze spelen geen zak en zijn nog is lelijk ook... ibanez is nr1!!

bert k
9 juli 2007, 15:46
Probeer eerst eens te leren spellen voor je onzin gaat roepen...:confused:

ThrusT
9 juli 2007, 16:30
ik haat cort zo hard!!ze spelen geen zak en zijn nog is lelijk ook... ibanez is nr1!!
Kdenk dat je hiermee veel mensen op de tenen trapt.
Heb je er dan ervaring mee? Zoja, stort je hart maar uit. :p

Kgeef je wel gelijk dat er enkele lelijke dingetjes tussenzitten maar ook Ibanez heeft zijn lelijkerds. :satisfie:
Deze Cort(Neil Zaza) vind ik anders best geil.
http://pics24.webs-tv.net/6/userfile/r/rockoe/album/145542e9075743.jpg

YannickH
9 juli 2007, 16:40
ANTI CORT bij ibanez zitte er lelijke bij maar cort slaat alles

koennie
9 juli 2007, 16:50
ANTI CORT bij ibanez zitte er lelijke bij maar cort slaat alles

je verdient een schup tussen de ballen

Kim Wilson
9 juli 2007, 16:54
ANTI CORT bij ibanez zitte er lelijke bij maar cort slaat alles
Zeg, doe es lekker normaal of zo!

YannickH
9 juli 2007, 16:57
:) k vind gwn rommel doe zelf rustig-.- men vriend heeft ook zon cort met pentagrammen erin en je kon zien waar de snaren vanachter ginge breken(string thru body) je neemt gitaar vast en speelt er5minuten op en er ligge2snare af...

Kim Wilson
9 juli 2007, 17:01
Zo'n Cort...

Weet je wel hoeveel verschillende types Cort er zijn? Waarschijnlijk had je vriend niet zoveel centjes, en heeft de goedkoopste brol van Cort gekocht. Gek hè, dat dat een beetje kut speelt...

Wickerman
9 juli 2007, 17:03
@ Alexi

Cort heeft net als elk merk z'n goede en slechte gitaartjes. Als ik nu alleen op een rotte GIO heb gespeeld moet k toch niet zeggen dat Ibanez zuigt ?

koennie
9 juli 2007, 17:04
:) k vind gwn rommel doe zelf rustig-.- men vriend heeft ook zon cort met pentagrammen erin en je kon zien waar de snaren vanachter ginge breken(string thru body) je neemt gitaar vast en speelt er5minuten op en er ligge2snare af...

2 snaren breken? dat gebeurt me nog niet bij de goedkoopste rommel...

YannickH
9 juli 2007, 17:04
k heb ook is op een strat van cort gespeelt en vond ik ook nix en acoustisch viel mee maar lagen denk ik verkeerde snaren op...

Terence
9 juli 2007, 17:04
Juist...


Zelf heb ik een ibanez rg 1570 en een Cort kx1. Ze zijn niet echt te vergelijken omdat ze totaal anders spelen en klinken tov elkaar. De cort is echt van prima kwaliteit. (De ibanez natuurlijk ook)

YannickH
9 juli 2007, 17:06
koeni je zag gwn vanachter waar de snaren gingen springen

chubbyfan
9 juli 2007, 17:17
mijn fender lite ash komt daar ook vandaan ,speelt harstikke fijn en is mooi afgewerkt

Das Schaap
9 juli 2007, 17:32
Ik heb zelf nog de Cort Viva II, en damn dat ding speelt heerlijk al zeg ik het zelf.
Cort maakt zeker fijne gitaren vanaf de midden klasse (neem ik aan), mijne is zeer fijn en veelzijdiger dan je verwacht met veel mogelijkheden.



Alleen er blijven steeds snaren breken als ik aansla..... :chicken: :stop:

Goeiemorguh
9 juli 2007, 17:49
k heb ook is op een strat van cort gespeelt en vond ik ook nix en acoustisch viel mee maar lagen denk ik verkeerde snaren op...
Ja dat speelt niet zo lekker eh, als je de snaren er op legt :roll:

Maar ff serieus, dat jouw vriend een slechte (en waarschijnleek een zeer goedkope) Cort heeft betekent niet dat het allemaal prut is, beetje kinderachtig van je. Ik heb zelf geen ervaring met de Cort maar heb er tot nu toe alleen maar goeds van gehoord.

bert k
9 juli 2007, 18:00
@c0b alexi: Vriend, probeer asjeblieft gewoon Nederlands te schrijven. MSN taal wordt hiet niet op prijs gesteld.

Bert K, mod

FNaRK
9 juli 2007, 20:16
:) k vind gwn rommel doe zelf rustig-.- men vriend heeft ook zon cort met pentagrammen erin en je kon zien waar de snaren vanachter ginge breken(string thru body) je neemt gitaar vast en speelt er5minuten op en er ligge2snare af...
HEY ....
puistkoppige pisvlek, normaal nederlands aub en graag een genuanceerde en / of onderbouwde mening (als je weet wat dat woord betekend)


:angry:

jorik12345
9 juli 2007, 21:29
Ik ga binnekort een Cort kopen. ik heb bij verspuy de KX-Custom geprobeerd (die niet op de site staat) maar die speelt gewoon zo verdomd goed.
Voor een €700,- heb je een erg goede gitaar waar je ook echt veel stijlen mee kan spelen. De 2 humbuckers die er zitten kan je namelijk spitsen en zo krijg je een warm rustig geluid over singlecoils, terwijl als je de humbuckers gebruikt en heb alleen op de achterste humbucker zet je echt gewoon een extreem rockgeluid, bijna metalgeluid krijgt.
De 24 frets zijn ook wel aangenaam en met die Seymour Duncan elementen klinkt ie gewoon goed.

Mijn mening is dus dat het bijzonder goede gitaren zijn, vooral voor de prijs...

Kim Wilson
10 juli 2007, 11:50
HEY ....
puistkoppige pisvlek, normaal nederlands aub en graag een genuanceerde en / of onderbouwde mening (als je weet wat dat woord betekend)


:angry:
Ik dacht al, waar blijft ie? :D


Hoe bevalt die van jou? Jij had toch zo'n mooie zwarte?

gnoeontheboard
10 juli 2007, 15:30
Kdenk dat je hiermee veel mensen op de tenen trapt.
Heb je er dan ervaring mee? Zoja, stort je hart maar uit. :p

Kgeef je wel gelijk dat er enkele lelijke dingetjes tussenzitten maar ook Ibanez heeft zijn lelijkerds. :satisfie:
Deze Cort(Neil Zaza) vind ik anders best geil.
http://pics24.webs-tv.net/6/userfile/r/rockoe/album/145542e9075743.jpg

Welke Cort is dat? Uit welke serie.

Damn mooi ding volgens mij, als het nou ook een beetje speelt. :rockon:

Innieminnie
10 juli 2007, 16:48
Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt :satisfie: t is geen Cort geworden maar Ibanez. Ik zeg helemaal niet dat ik Cort niet goed vind, maar ik vond er maar weinigen van uitzicht die mij aanspraken. Enkel die blauwe(zie foto eerder) vind ik mooi; maar heb gekozen voor de ibanez art 100. Gewoon omdat het uiterlijk van de ibanez gitaren(vooral de artist series) me meer aansprak en Cort in deze trant niet zoveel keuze heeft...Ik hoop ze binnen een twee tal weken te hebben 8-)

Speeddemon
10 juli 2007, 16:49
Welke Cort is dat? Uit welke serie.

Damn mooi ding volgens mij, als het nou ook een beetje speelt. :rockon:
http://www.cort.co.kr/english/products/common/view.asp?product_id=135