PDA

View Full Version : Opnieuw beginnen met viool



Rude Perception
9 juli 2007, 00:54
Ik zit er aan te denken om opnieuw (na iets van 5 tussenjaren) viool te gaan spelen. Ik heb het dus op de basisschool gedaan (tot m'n 11de ongeveer). Ik vraag me alleen af wat voor viool ik moet kopen en waar ik moet beginnen met zoeken. Ik ben op het merk Yamaha gekomen, omdat dat merk in mijn ogen wel betrouwbaar is qua kwaliteit. Maar een elektrische/silent viool wordt wel erg duur. Ik ben er ook nog niet uit of ik akoestisch of elektrisch wil gaan spelen. Ik wil het misschien in m'n bandje gaan gebruiken als ik het weer een beetje kan. Dan is elektrisch misschien beter, of werkt een akoestische met elementje ook goed?

Ik hoop hier wat meer info te kunnen krijgen over betrouwbare, goede instapviolen en over de keuze tussen elektrisch en akoestisch met elementje.

hendrix2
9 juli 2007, 12:17
Ik heb weinig tot geen verstand van violen, maar je kan op een akoestische wel een elektrische brug monteren zodat je toch versterkt kan spelen.
Dat is dan ZO (http://www.thomann.de/thoiw7_fishman_v200_pickup_prodinfo.html) een systeem.
Ik ga binnenkort zo een fishman kopen voor mijn mandoline dus ik zal zeker mijn bevindingen kunnen posten.

Butger
3 september 2007, 10:03
Wat ik met mijn beperkte verstand nog kan toevoegen hieraan, is dat een 'elektrische' viool behoorlijk anders klinkt dan een gewone met een element.
Zo'n elektrische klinkt wel geil, maar tis ongeveer zo groot als het verschil tussen akoustische <> elektrische gitaar.

Volgens mij... :D

m@rijn
30 december 2007, 22:49
ik weet niet of het nog van toepassing is gezien de opening van dit topic...

Ik zou opteren voor een akoestische viool. Zowat alle violisten in bands spelen met een versterkte akoestische viool en ik persoonnlijk vind dat een akoestische viool nog altijd het beste klinkt. Als je voor een akoestische gaat moet je een keuze maken tussen een nieuw instrument (bv yamaha is degelijke prijskwaliteit) of een ouder (dat vaak warmer klinkt).

Juup
31 december 2007, 11:37
mod edit:

Sorry Marco, maar dit laten wij niet toe op het forum.
Als je echt iets wil aanbieden moet het maar via PM.

Hendrix2

gerritje tralalalala
2 januari 2008, 20:45
ik vind elektrisch juist wel vet klinken.

luister maar naar the frames, je moet wel van de muziek houden maar dat komt vanzelf. :hippie:

Chris Winsemius
4 januari 2008, 15:35
Ik heb van m'n 2e tot m'n 4e viool gespeeld. Toen ik 4 was hoorde ik Van Halen, heb ik 'n oude PAF en 'n Floyd Rose op m'n Stradivarius gezet en aangesloten op 2 oude Marshall stacks. M'n pa en ma werden toen heel erg boos en ik moest stoppen.

Ik kan je er dus niet veel over vertellen :)

johantipker
4 januari 2008, 15:53
Ik heb van m'n 2e tot m'n 4e viool gespeeld. Toen ik 4 was hoorde ik Van Halen, heb ik 'n oude PAF en 'n Floyd Rose op m'n Stradivarius gezet en aangesloten op 2 oude Marshall stacks. M'n pa en ma werden toen heel erg boos en ik moest stoppen.

Ik kan je er dus niet veel over vertellen :)


was jij dat?