PDA

View Full Version : Opnieuw beginnen met viool



Rude Perception
9 juli 2007, 00:54
Ik zit er aan te denken om opnieuw (na iets van 5 tussenjaren) viool te gaan spelen. Ik heb het dus op de basisschool gedaan (tot m'n 11de ongeveer). Ik vraag me alleen af wat voor viool ik moet kopen en waar ik moet beginnen met zoeken. Ik ben op het merk Yamaha gekomen, omdat dat merk in mijn ogen wel betrouwbaar is qua kwaliteit. Maar een elektrische/silent viool wordt wel erg duur. Ik ben er ook nog niet uit of ik akoestisch of elektrisch wil gaan spelen. Ik wil het misschien in m'n bandje gaan gebruiken als ik het weer een beetje kan. Dan is elektrisch misschien beter, of werkt een akoestische met elementje ook goed?

Ik hoop hier wat meer info te kunnen krijgen over betrouwbare, goede instapviolen en over de keuze tussen elektrisch en akoestisch met elementje.

hendrix2
9 juli 2007, 12:17
Ik heb weinig tot geen verstand van violen, maar je kan op een akoestische wel een elektrische brug monteren zodat je toch versterkt kan spelen.
Dat is dan ZO (http://www.thomann.de/thoiw7_fishman_v200_pickup_prodinfo.html) een systeem.
Ik ga binnenkort zo een fishman kopen voor mijn mandoline dus ik zal zeker mijn bevindingen kunnen posten.

Butger
3 september 2007, 10:03
Wat ik met mijn beperkte verstand nog kan toevoegen hieraan, is dat een 'elektrische' viool behoorlijk anders klinkt dan een gewone met een element.
Zo'n elektrische klinkt wel geil, maar tis ongeveer zo groot als het verschil tussen akoustische <> elektrische gitaar.

Volgens mij... :D

m@rijn
30 december 2007, 22:49
ik weet niet of het nog van toepassing is gezien de opening van dit topic...