PDA

View Full Version : acc. versterker



vox
8 juli 2007, 22:45
hey mensen,

ik heb een vraagje betrefd een accoustische versterker.. ik heb deze op het oog..
Laney AC (http://feedback.nl/?id=55&b=LALA65C)

ik ben naast mijn eigen bandje die punk rock / Rock met een ruig randje achtige herrie voort stuwd. ala Ramones, Motorhead..

bezig met een soort van side project Nirvana Unplugged (de cd live spelen) Ik kwam samen op het idee met een vriend van me gister toen ik "where did you sleep last night" speelde en hij verrassend genoeg begon te zingen..

En zag dat deze versterker een optie had om ook een microfoon in te pluggen.. Is dit vergelijkbaar met een zang installatie? (natuurlijk niet helemaal) maar dat we dan alleen deze versterker nodig hebben voor zang en gitaar.. en dat er ook iets "ruiger" door geschreeuwd kan worden...

alvast bedankt...

kenx
9 juli 2007, 13:01
denk van wel :gitarist:

vox
9 juli 2007, 18:37
oke bedankt ;)

aad
9 juli 2007, 18:54
hey mensen,

ik heb een vraagje betrefd een accoustische versterker.. ik heb deze op het oog..
Laney AC (http://feedback.nl/?id=55&b=LALA65C)

ik ben naast mijn eigen bandje die punk rock / Rock met een ruig randje achtige herrie voort stuwd. ala Ramones, Motorhead..

bezig met een soort van side project Nirvana Unplugged (de cd live spelen) Ik kwam samen op het idee met een vriend van me gister toen ik "where did you sleep last night" speelde en hij verrassend genoeg begon te zingen..

En zag dat deze versterker een optie had om ook een microfoon in te pluggen.. Is dit vergelijkbaar met een zang installatie? (natuurlijk niet helemaal) maar dat we dan alleen deze versterker nodig hebben voor zang en gitaar.. en dat er ook iets "ruiger" door geschreeuwd kan worden...

alvast bedankt...

Het lijkt mij toe dat de mic ingang bedoeld is voor versterking van een acc. gitaar d.m.v. een microfoon, dus niet voor zang.
Als je hier je gitaar inplugt heb je kans dat het even "K" klinkt als 2 gitaren in 1 amp.

Lijkt mij dus niks. Maar over smaak valt te twisten (eindeloos zelfs).

vox
9 juli 2007, 19:45
Het lijkt mij toe dat de mic ingang bedoeld is voor versterking van een acc. gitaar d.m.v. een microfoon, dus niet voor zang.
Als je hier je gitaar inplugt heb je kans dat het even "K" klinkt als 2 gitaren in 1 amp.

Lijkt mij dus niks. Maar over smaak valt te twisten (eindeloos zelfs).

aha, ik heb eens gelezen dat je dan geen aparte P.A nodig heb om door te zingen.. maar kan dat bij deze dan niet?


"Many of those two channel acoustic amps are made for that purpose so you can play and sing at the same time without a separate P.A."

Bladerunner
9 juli 2007, 19:47
Hi Vox,

Ik heb zelf ongeveer 2 maanden geleden een akoestische versterker gekocht met daarop ook een (XLR) ingang voor een microfoon, naast de jackingang voor de gitaar.
Je kunt het volume van beide apart regelen. Ik heb 1 keer een microfoon en een gitaar aangesloten en ik moet zeggen dat het me zeker niet tegenviel.
Natuurlijk kan het altijd beter maar op zich vind ik het goed te doen.
Ik moet wel zeggen dat mijn versterker niet de allergoedkoopste is (AER Alpha) maar ik denk dat het met de Laney in principe ook wel moet kunnen.
Ik zou zeggen, probeer het eens, de prijs is volgens mij niet verkeerd.

Greetz,
Bladerunner

vox
9 juli 2007, 19:58
Hi Vox,

Ik heb zelf ongeveer 2 maanden geleden een akoestische versterker gekocht met daarop ook een (XLR) ingang voor een microfoon, naast de jackingang voor de gitaar.
Je kunt het volume van beide apart regelen. Ik heb 1 keer een microfoon en een gitaar aangesloten en ik moet zeggen dat het me zeker niet tegenviel.
Natuurlijk kan het altijd beter maar op zich vind ik het goed te doen.
Ik moet wel zeggen dat mijn versterker niet de allergoedkoopste is (AER Alpha) maar ik denk dat het met de Laney in principe ook wel moet kunnen.
Ik zou zeggen, probeer het eens, de prijs is volgens mij niet verkeerd.

Greetz,
Bladerunner

oke bedankt... het zou echt super zijn want dan ben je lekker op kleine schaal aan het optreden.. accoustische gitaar evt elektrisch (natuurlijk op andere versterker) en een microfoon geen gedoe meer met grote P.A's

steph
10 juli 2007, 09:49
Ik heb hier de loudbox Performer van Fishman voor (130Watt onvervormd), en hier zit special een zang gedeelte (zelfs met voeding voor condensator mic.) op evenals ext. input voor backingtracks. Klinkt echt als een klok! De Laney heb ik zelf nog nooit geprobeerd.
Kun je kleine kroegen echt mee vullen!

vox
10 juli 2007, 20:04
Ik heb hier de loudbox Performer van Fishman voor (130Watt onvervormd), en hier zit special een zang gedeelte (zelfs met voeding voor condensator mic.) op evenals ext. input voor backingtracks. Klinkt echt als een klok! De Laney heb ik zelf nog nooit geprobeerd.
Kun je kleine kroegen echt mee vullen!

oke bedankt geen harde prijs ook, denk ik zo

Bloem
10 juli 2007, 21:49
oke bedankt geen harde prijs ook, denk ik zo
???
Rond de €1100,-
Voor sommige niet hard, voor andere wel...

SteveM
11 juli 2007, 13:06
de microfoon ingang is heel goed te gebruiken voor zang bij dit soort versterkers. Hoewel de prijs natuurlijk erg aantrekkelijk is zou k toch nog even wat verder om me heen kijken. Ik heb hem geprobeerd en vond hem niet goed klinken. Uiteindelijk ben ik gegaan voor de Marshall as100d (ook mic ingang). Die is fors duurder. De marshall is er ook in een lichtere uitvoering. Let er op dat je genoeg vermogen in de versterker hebt, want in een wat grotere ruimte met wat geroezemoes blijft er vaak niet veel van over.

jonesd
11 juli 2007, 16:26
Ik heb al een paar jaar een marshall as50r. Deze dus:

http://www.stofflermusik.ch/prodimages/gi_as50r_xl.jpg

Klinkt m.i. zowel voor zang als voor gitaar goed en is niet al te duur.

Het vermogen is echter niet gigantisch. De Laney ken ik niet maar lijkt mij qua vermogen gelijkaardig. Als je hiermee in een kroeg met veel achtergrondlawaai wil optreden, kom je tekort. Om te repeteren of om te spelen in een intieme setting (waar mensen hun bek houden en gewoon luisteren) is dit voldoende.

Ik gebruik hem nu soms als monitor voor zang of accoustische gitaar.

SteveM
11 juli 2007, 16:36
die bedoel ik

vox
11 juli 2007, 17:51
Ik heb al een paar jaar een marshall as50r. Deze dus:

http://www.stofflermusik.ch/prodimages/gi_as50r_xl.jpg

Klinkt m.i. zowel voor zang als voor gitaar goed en is niet al te duur.

Het vermogen is echter niet gigantisch. De Laney ken ik niet maar lijkt mij qua vermogen gelijkaardig. Als je hiermee in een kroeg met veel achtergrondlawaai wil optreden, kom je tekort. Om te repeteren of om te spelen in een intieme setting (waar mensen hun bek houden en gewoon luisteren) is dit voldoende.

Ik gebruik hem nu soms als monitor voor zang of accoustische gitaar.

oke bedankt ik ga wat meer opzoeken over deze, er is een 100 watt versie van las ik

SteveM
12 juli 2007, 16:26
die100 watt versie is de as100d - voortreffelijke versterker. Die 100 watt is echter 2 X 50, wiskundig klopt het, maar kwa volume is dat toch effe wat anders. De prijs is overigens ook anders dan de Laney die je eerst op het oog had - minstens twee keer zo duur. maar als je het kunt/wilt betalen zou ik voor de marshall gaan.

vox
12 juli 2007, 19:02
die100 watt versie is de as100d - voortreffelijke versterker. Die 100 watt is echter 2 X 50, wiskundig klopt het, maar kwa volume is dat toch effe wat anders. De prijs is overigens ook anders dan de Laney die je eerst op het oog had - minstens twee keer zo duur. maar als je het kunt/wilt betalen zou ik voor de marshall gaan.

wat kost ie dan????

SteveM
12 juli 2007, 22:14
ik heb 'm bij Tonica in Groningen voor 600 euri gekocht

vox
12 juli 2007, 22:16
ik heb 'm bij Tonica in Groningen voor 600 euri gekocht

oke... proberen wel waard..