PDA

View Full Version : pickups vervangen



allochthomas
8 juli 2007, 21:48
meteen maar mn eerste vraag stellen:

ik heb sinds kort een esp ltd mh-250 gekocht, tis een geweldige gitaar, alleen ik ben niet get helemaal tevreden over de pickups. het zijn 2 EMG-ESP LH-300 die er standaard op zitten.

ik zoek iets met een iets warmere sound, ik zat zelf te denken aan 2 dimarzio's te denken omdat ik heb gelezen dat het zeer goeie pickups zijn.

heeft iemand enig advies over het vervangen van pickups, en advies over de soorten pickups, en welke jullie me kunnen aanraden?

allochthomas
19 september 2007, 19:03
geen zin om een nieuw topic te maken, dus kaap ik maar m'n oude topic.

na gezeur, piekeren en gemierenneuk over een nieuwe gitaar of miss. maar nieuwe elementen, heb ik besloten om nieuwe elementen in m'n gitaar te stoppen.

in m'n ltd mh-250 zitten twee esp emg h-300 pickups(passieve), ik vind ze te schel en niet echt veelzijdig.
ik heb na lang rondluisteren en rondkijken besloten dat het een seymour duncan sh-4 jb als brug- en sh-2 als neckpickup wordt.

nou wat vraagjes:
kunnen die elementen zo in m'n gitaar gezet worden zonder verdere hardware aan te passen? en ik zag dat er wat kleine verschillen waren tussen de humbuckers, bij. de sh-4 kan je ook krijgen in de variant voor tremolo bruggen(heb zelf een floyd rose) zijn de verschillen iets waarmee ik rekening moet houden?

crapton
19 september 2007, 19:29
Deze combo heb ik ook gehad. JB heeft vrij veel output, veel mid en hoog. Duidelijk en vrij helder. De Jazz heeft meer hifi toon, beetje vlak maar in elk geval niet muddy. Ik ken je muziekstijl niet maar deze combo is een goede allround voor pop en rock zou ik zeggen.

Heb ook de DiMarzio Norton gehad (heb ik nog liggen) in de brug, flinke volle toon, wat steviger dan een JB. Dit in een Ibanez RGT, ik vond m zelfs iets te heavy.

Met een Floyd Rose moet je uitkijken met de breedte van het element - meet het zelf na. Bij mij in elk geval 53 mm pool-pool brug en 50 mm idem nek. Een Les Paul is bv maar 48 mm. Dus de juiste spacing kiezen.

allochthomas
19 september 2007, 19:36
Deze combo heb ik ook gehad. JB heeft vrij veel output, veel mid en hoog. Duidelijk en vrij helder. De Jazz heeft meer hifi toon, beetje vlak maar in elk geval niet muddy. Ik ken je muziekstijl niet maar deze combo is een goede allround voor pop en rock zou ik zeggen.

Heb ook de DiMarzio Norton gehad (heb ik nog liggen) in de brug, flinke volle toon, wat steviger dan een JB. Dit in een Ibanez RGT, ik vond m zelfs iets te heavy.

Met een Floyd Rose moet je uitkijken met de breedte van het element - meet het zelf na. Bij mij in elk geval 53 mm pool-pool brug en 50 mm idem nek. Een Les Paul is bv maar 48 mm. Dus de juiste spacing kiezen.
speel alles van metal tot rock 'n roll

maar kan je misschien wat uitleggen over dat f spaced?

heb effe zitten meten, en kwam op 52mm voor brug en 50 mm bij neck uit

crapton
19 september 2007, 21:40
Ja dat klopt 52+50 mm dan heb je f-spaced. Je kan dit ook nalezen op de DiMarzio site en misschien ook by SeymourDuncan.

Die LTD mh-250 is trouwens een mooi gitaartje...