PDA

View Full Version : Besturing effectpedalen?!?!



gibson-strato
8 juli 2007, 21:36
Hoi,
Ik heb zelf een paar effecten die ik dubbel aanzet (meestal 2 tegelijk) voor een perfect geluid.
Nu is het zo dat ik ze allebei heel snel moet intrappen wil ik ze aanzetten. Is er iets dat je aan de 2 effecten kan sluiten waardoor je maar 1 x hoeft te trappen? En bestaat dit ook voor meerdere? Dus bijvoorbeeld 3 drukschakelaars voor 6 effecten (1 schakelaar - 2 effecten)?

zjanke
8 juli 2007, 21:43
zoek eens op looper. Je hangt effecten in een loop, zet aan en uit wat je nodig hebt en zet vervolgens de loop in een keer aan of uit.

Bl44t44p
8 juli 2007, 22:07
Of MIDI. 10 tekens.

FruscianteFan
8 juli 2007, 22:52
Als het steeds om twee pedalen tegelijk gaat, kun je ook de pedalen proberen zó te zetten, dat je ze in één keer allebei kunt schakelen. Zet dus de schakelaars zo dicht mogelijk bij elkaar.

drap
8 juli 2007, 23:51
Boss LS-2 Line Selector. Kind kan de was doen.

the sure thing
9 juli 2007, 00:15
... wat idd een OK looper is.

Nitefly7
9 juli 2007, 10:47
Hoi,
Ik heb zelf een paar effecten die ik dubbel aanzet (meestal 2 tegelijk) voor een perfect geluid.
Nu is het zo dat ik ze allebei heel snel moet intrappen wil ik ze aanzetten. Is er iets dat je aan de 2 effecten kan sluiten waardoor je maar 1 x hoeft te trappen? En bestaat dit ook voor meerdere? Dus bijvoorbeeld 3 drukschakelaars voor 6 effecten (1 schakelaar - 2 effecten)?

Of dit erg veel loops, maar wel zeer handig en bovendien geschikt om andere pedaaltjes er even tussen te 'foetelen' (http://carlmartin.com/product_combinator2.htm)