PDA

View Full Version : Kweet nie welke versterker kopen



fenderke
8 juli 2007, 21:26
Hallo iedereen ik ga donderdag een Fender Highway one new ( trans.wine maple kopen ), maar kweet helemaal niet wat voor een versterker moet kopen ik ben een gevorderde op folk gitaar maar op elektrisch ben ik nieuw en heb dus helemaal geen benul wat goed is en wat niet. Ik ga hem vooral voor thuis gebruiken en misschien in een bandje van 15 tot 100 watt zowat.
Mijn budget is van <0 en 500>

Zouden jullie wat tips kunnen geven ?

Nobrain
8 juli 2007, 21:29
uuhh 500 euro?? misschien een Vox ac15 :roll:?

fenderke
8 juli 2007, 21:33
is 15 watt niet weinig

gothax
8 juli 2007, 21:36
ligt eraan, als je voluit clean wilt blijven blazen is die AC15 geen aanrader :) ik kan nu wel zeggen, kijk mij.. ik heb een peavey classic 30 in de verkoop! maar dadelijk komen er toch weer allemaal adviezen met; spaar door voor een koch ofzo. weet je ongeveer waar je 'm voor gaat gebruiken? rocken? ballads? en welk genre ongeveer en wat je ongeveer zoekt in een amp. dan kunnen mensen wat versterkers adviseren en kun jij ze gaan uitproberen :)

fenderke
8 juli 2007, 21:39
ik wil zowel clean als vervormend spelen.

Ik dacht aan de roland cube 30x en de vox ad30vt en de marshall mg 30 dfx

Maurice_732
8 juli 2007, 21:41
ik wil zowel clean als vervormend spelen.

marshall mg 30 dfx
Heb ik ook prima versterker

gothax
8 juli 2007, 21:42
ga je veel pedaaltjes gebruiken? wat voor overdrive zoek je ongeveer? (bluesy/rock of echt high gain?)

Metoshade
8 juli 2007, 22:11
Dan zou ik zeker ook eens kijken naar de Trademark 30 van Tech21. Daar zitten een paar knetter-goede geluiden in!

caliban
8 juli 2007, 22:23
Blijf gewoon van die mgseries weg, je betaalt daar veel te veel geld aan en erna wil je toch ook een tubebak.

Squier4ever
8 juli 2007, 22:51
voor 500 euro zou ik ook zeker weten een buizenbak kopen. bijv. zo'n ac15. die gaan knijterhard, blaast je de oortjes van je koppie af!

gothax
8 juli 2007, 23:06
voor 500 euro zou ik ook zeker weten een buizenbak kopen. bijv. zo'n ac15. die gaan knijterhard, blaast je de oortjes van je koppie af!

maar die ga je niet clean houden als ie voluit staat te blazen

Squier4ever
8 juli 2007, 23:09
die zul je wss niet vaak voluit hoeven zetten en als het wel moet draai je de volumeknop van je gitaar iets terug en word het alsnog clean (evt. met randje)

heb persoonlijk liever clean met randje dan klinisch clean

LCH
9 juli 2007, 11:14
Ik dacht aan de roland cube 30x en de vox ad30vt en de marshall mg 30 dfx
De 15 watts van een buizenversterker als de Vox AC15 gaan oneindig veel harder dan 30 transistorwatts. Als je in een bandje wilt spelen zou ik sowieso niet naar deze 3 amps kijken. Als je er alleen thuis mee wilt spelen is een AD30 een prima ampje.

Jim Haagmans
9 juli 2007, 16:04
gewoon proberen, wat de mensen hier al zeggen.

heb je trouwens die fender highway al eens met een fender mexican standard strat vergeleken? ik vond die mexicaanse zelf namelijk stukken beter, en het scheelt je toch 2 honderdjes ofzo.. zou het zeker even naast elkaar zetten als je dat nog niet hebt gedaan!

Hallie
10 juli 2007, 23:22
meneer/mevrouw fenderke

ik zou niet voor de marshall mg gaan. daar is niemand over te spreken.
de Cube is wel goed :) .

toch laat ik het aan jou over!.

Piekhaar
10 juli 2007, 23:31
Persoonlijk vind ik de Cube30x veel beter dan de Marshall MG 30 dfx. Zelf vind ik een 30 watt transitor toch wel te weinig om in een band mee te oefenen (tenzij je hem weer gaat uitversterken ofzo wat met de cube goed gaat via de line-out).

Als je tot € 500,- wilt gaan zou ik minimaal een 50 watt combo versterker zoeken (mijn voorkeur om ook nog eens een buizenbak te nemen) die naar jou mening goed klinkt.

Ga zeker geen versterker kopen zonder dat je hem met je eigen gitaar getest hebt.

new deep
10 juli 2007, 23:33
Momenteel zijn de ac15 versterkers 600 € en zoveel zie je ze niet 2e hands. Maar idd een goede keuze.

staat er een op gitaarmarkt zie ik net.