PDA

View Full Version : mesa boogie dual rectifier



FrankieGntb
16 januari 2003, 12:01
Ben van plan om een dual rectifier te kopen. alleen heb ik nog wat vragen?

1.wat zijn jullie ervaringen met dual rectifier.

2.De sound die ik nodig heb is ala madball. of voor mensen die dat niet kennen. sepultura. Is dit DE versterker daarvoor, of hebben jullie andere ideen?

3. Zit te twijfelen tussen 2e hands of nieuw. suggesties???

4. prijzen???


Alvast bedankt.

Rectifier
16 januari 2003, 12:43
Engl Powerball misschien eens checken?
Heeft ook nog een fatsoenlijk clean. De Rectifier clean is niet om naar huis over te schrijven.

FrankieGntb
16 januari 2003, 12:57
nee, weet ik. heb beide versterkers al eens gehoord. heb in principe het cleane kanaal ook niet nodig...gaat puur om een rouw stampend geluid!

toch bedankt

Ibanez RuleZ
16 januari 2003, 13:12
dat zeg je nu. misschien over een jaar of 4 denk je er anders over, en dan krijg je haast niets meer voor die versterker terug. Ik zou zeggen, ga verder kijken dan je neus lang is (lees mesa). Ga alle versterkers eens af, want de mesa is veel te duur voor wat je er voor krijgt. Ik stel je ech voor om naar de Engl Powerball te kijken. Ik heb beide versterkers bespeeld, en mijn voorkeur gaat echt uit naar die Engl, temeer omdat ie zo veelzijdiger is dan die mesa.

edit: ze zijn goedkoper dan mesa's en dan houd je ook nog ruim voldoende over om een mooie gitaar te kopen, t staat nl een beetje apart om een epiphone en een mesa dual te hebben :grin:

harrald

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez RuleZ op 2003-01-16 13:15 ]</font>

Janneman
16 januari 2003, 15:34
Volgens mij blijven de boogies hun waarde heel goed behouden. Kijk nu maar eens naar wat ze 2e hands waard zijn. Het is vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Gibson gitaar die ook uit Amerika komt. Die stijgen hier alleen maar in waarde. Dit zie je bij versterkers natuurlijk minder, maar het gegeven blijft dat ze weinig in prijs dalen.

BLOK182
16 januari 2003, 15:59
Dual Recto's zijn heel mooi maar ook heel duur speelgoed. Je kan idd de Powerball eens checken, of misschien ook de Peavey XXX / 5150 (II), ook flinke scheurbakken. De recto's zijn onlangs vernieuwd, en ik meen dat Mesa het "clean" probleem heeft opgelost, het zullen nog steeds geen geweldige clean versterkers zijn, maar volgens mij is de nieuwe 3 kanaals serie al beter dan de oude.

Rectifier
16 januari 2003, 16:30
Het schijnt wel dat het 3e kanaal op "modern" mode een stuk scheller is dan de oude 2e kanaals Dual.

Rectifier
16 januari 2003, 16:30
Het schijnt wel dat het 3e kanaal op "modern" mode een stuk scheller is dan de oude 2e kanaals Dual.

Rectifier
16 januari 2003, 16:31
Haha, als je't hebt over DUAL RECTIFIER...

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Swan
16 januari 2003, 16:35
ik zou naar een 5150 of n ENGL kijken, daar krijg je ook die sound (misschien zelfs een betere) voor minder geld

Willlem
16 januari 2003, 17:56
en wat vinden jullie van Hughes en Kettner, bijv de triamp, in vgl met mesa boogie of engl?

Braindead
16 januari 2003, 18:22
Wat is dat toch met Engl,
koop je zo'n 530 voor minder dan de helft als die 580, is het verschil groot?
Of kun je die 530 gewoon vergeten als je een vette sound wilt.
Dus hoe is de 530?
en hjoe is ie in vergelijking met een 580 of mesa Triaxis.
Thanx

gerrekat
16 januari 2003, 19:17
Ik heb zowel een ENGL powerball als een PEAVEY triple XXX.

geloof me de triple XXX is niet een betere versterker maar wel een betere metal/hardcore (wat is het verschil tussen thrash metal en hardcore, weinig!!) dan de 5150.

de ENGL is ook fantastisch, ze ontlopen elkaar niet veel, ik hab het geld in handen gehad voor een mesa, maar hij is gewoon niet beter dan de bovengenoemde versterkers, en zoals gezegd is de clean bijzonder slecht.

Niet dat een clean mji iets zegt maar, als je het erbij "krijgt" is het toch meegenomen voor als je ballads gaat spelen, HAHAHAHAHA

FrankieGntb
16 januari 2003, 20:44
hmmmmmm. nou mischien moet ik toch die engl powerball maar weer eens proberen. heb hem een tijdje geleden geprobeerd, vondt hem toen echt vet klinken. maar heb altijd zoiets gehad van+ mesa is toch DE shit!!!. begin nu weer hard te twijfelen. heeft iemand een idee wat de prijsverschillen tussen die 2 zijn??? ennee..... volgens mij kan eeen epiphone en een mesa best goied samen hoor! hoe het staat laat ik in het midden, maar 'k speel regelmatig over de mesa van onze andere gitarist, en vindt het geluid toch behoorlijk vet!!!!

In iedergavel iedereen bedankt voor je reacties alvast!

FrankieG.

http://www.noturningback.nl

lars
16 januari 2003, 20:51
een 2e hands mesa zou ik zeggen. dat ze hun waarde verliezen is stierepoep, dat doen ze namelijk juist totaal niet. tis alleen lastig er een te vinden.

BLOK182
16 januari 2003, 20:55
Op 2003-01-16 20:44, schreef FrankieGntb:
volgens mij kan eeen epiphone en een mesa best goied samen hoor!

FrankieG.

http://www.noturningback.nl

Ja hoor, een Epiphone en een Mesa gaan prima samen :wink:

gerrekat
16 januari 2003, 21:48
Op 2003-01-16 20:44, schreef FrankieGntb:
hmmmmmm. nou mischien moet ik toch die engl powerball maar weer eens proberen. heb hem een tijdje geleden geprobeerd, vondt hem toen echt vet klinken. maar heb altijd zoiets gehad van+ mesa is toch DE shit!!!. begin nu weer hard te twijfelen. heeft iemand een idee wat de prijsverschillen tussen die 2 zijn??? ennee..... volgens mij kan eeen epiphone en een mesa best goied samen hoor! hoe het staat laat ik in het midden, maar 'k speel regelmatig over de mesa van onze andere gitarist, en vindt het geluid toch behoorlijk vet!!!!

In iedergavel iedereen bedankt voor je reacties alvast!

FrankieG.

http://www.noturningback.nl


Ik heb de TRiple XX gekocht voor 1400 EURO, die is ook echt megavet, heel vergeljikbaar met de ENGL, ik heb hem toen boven de MESA verkozen (en ik had het geld voor een MESA)

De ENGL heb ik incl footswitch en verzendkosten gekocht voor 1498 EUR, een mesa kost bij Feedback in Rotterdam meer dan 2500 EUR!

tel uit je winst! mnee man MESA is echt niet DE shit, slechts een status symbool!

Een jaar of wat geleden was er niet zoveel concurrentie voor de MESA en toen was het je van het ja,maar nu zijn er verschrikkelijk veel goed high gain heads, en steeds meer mensen beseffen dat de MESA's verschrikkelijk "overpriced" zijn, en persoonlijk vind ik ze iets modderig worden op hogere (band) volumes.

gerrekat
16 januari 2003, 21:50
Epiphones zijn overigens prime, alleen de elementen stinken meestal, maar uit een triplex plank kun je nog een heel aardig geluid krijgen met de juiste elementen (natuurlijk nooit zo goed als uit een goed stuk hout, maar geloof me klnkt heel acceptabel!!)

En epiphones worden toch uit mahonie gemaakt dus dat zal best goed klinken in combinatie met een gelijmde hals!

Alleen wat wel zo is dat het vreemd is dat je 1000'den euro's voor en gitaar nerlegt en een relatief goedkope gitaar koopt!

Daar ging het vol;gens mij om!

Ibanez RuleZ
16 januari 2003, 21:57
precies. overigens vind ik wel dat ze waarde verliezen. Als je zo'n ding nieuw koopt, kost je dat (min of meer slag in de lucht) 3000 euro. Als je hem daarna weer verkoopt, levert het je maximaal 2000 op. dat noem ik waardeverlies!

harrald