PDA

View Full Version : Gripmaster



energydrinker
8 juli 2007, 21:05
Ik heb gister een gripmaster over de post gehad, ik vind het wel aardig werken, ik had hem besteld omdat de pink niet erg wou..

gelijk wat meer kracht in mijn vingers, 5 minuten beetje de vingers strekken en bewegen en dan zijn ze ook nog snel :satisfie:

http://www.8thstreet.com/images/gripmaster.jpg

best een aanrader als sommige vingers niet meewerken, alleen de snelheid een beetje oefenen :speed:

Maurice_732
8 juli 2007, 21:16
Waar koop je zo'n ding?
Wou er al een tijdje 1 maar wist niet waar ik m kon kopen

appyhaan
8 juli 2007, 21:47
Je hebt hem in verschillende sterktes. Ik heb zelf de blauwe, die is geloof ik light. Er zit nog een onder de extra light dat ik. Dan heb je nog rood en zwart, waarvan zwart het zwaarst is. Voor beginners raad ik aan de blauwe te doen. Deze is al aardig zwaar namelijk, eventueel na een aantal weken elke dag te hebben geoefend, zou je de rode kunnen doen. Alhoewel dat misschien enigszins overdreven is, gitaristen hoeven geen extreme spieren te kweken. Kracht voor bindingen(hammer on's, pull off's) is wel belangrijk, maar voornamelijk is de souplesse en behendigheid belangrijk. Verwacht overigens geen wonderen van het apparaat, 't is niet dat je er beter van gaat spelen je moet het combineren met een goed lesprogramma. Daarnaast kun je voor klassiek vingerspel ook je rechterhand ontwikkelen met de gripmaster. De resultaten zijn dan wel iets minimaler maar, dat is vaak voor de rechterhand al aardig wat.

energydrinker
9 juli 2007, 00:29
ik heb de rode(medium) van feedback.nl

Davidian
11 juli 2007, 17:24
Dikke RSI kwekers zijn het.

MizZoo
11 juli 2007, 18:36
Dikke RSI kwekers zijn het.

Volgens mij juist het tegenovergestelde. Dat zegt de gripmaster website tenminste: http://www.gripmaster.net/gripmaster/computerstress.html

Butger
15 juli 2007, 23:49
Ik zit op m'n werk de hele week te rotten achter mijn computer beeldschermpjes, en RSI krijg je echt niet van de Gripmaster. Ik zit er altijd mee te pielen tussendoor en moet zeggen dat het wel echt werkt.
Vooral de pink kun je er idd goed mee trainen. Heb zelf de rooie, vond hem érg zwaar in het begin.
Gebruik hem altijd voordat ik op moet, heb ik meteen de vingers los.

Heb em gekocht bij Bever Sport :satisfie: Blijkt dat ze ook gebruikt worden door bergbeklimmers.

Luke-wannabe
16 juli 2007, 00:16
Wat is dan het doel van zo'n ding?

Arvoitus
16 juli 2007, 15:31
Wat is dan het doel van zo'n ding?
Kracht en snelheid in je vingers brengen.