PDA

View Full Version : Ernstige storing/ruis tascam us 122



Frankiefrank2
8 juli 2007, 20:58
Hallo,

Ik heb afgelopen donderdag wat muziek opgenomen met mijn bandje middels een tascam us 122 en cubase LE. We hebben eerste de drums en keys opgenomen, en later de gitaren enzang erover heen opgenomen, (kunnen maar 2 mics aansluiten en mixer is geen optie omdat ik nog effecten wil kunnen gebruiken en volume's bijstellen enz.)
Toen ik echter de drums en keys wilde afspelen via de pa om de gitaren op te nemen kwam er een zeer ernstige 50 hertz storing uit de speakers... en hard ook. Het kwam uit mijn laptop door naar de tascam de pa in. Nu heb ik wel ontdekt dat als ik de adapter van mijn laptop uit het stopcontact haal de storing weg is. Maar het is natuurlijk wel nodig die aan te sluiten. Ik heb niet veel verstand van dit soort zaken, maar is er een simpele oplossing? ... dat dit door de usb aansluiting komt lijkt me sowieso geen goede zaak omdat er ook wel eens gevoelige aparatuur op aangesloten is.

Maar goed, een simpele oplossing dus met betrekking tot mijn laptop of adapter...

Groeten Frank

p.s. Als ik door de koptelefoon luister dan hoor ik de storing niet, maar als ik de koptelefoon uitgang aansluit op de actieve mixer, dan weer wel. De line out uitgang doet hetzelfde.

bert k
8 juli 2007, 21:16
Ik ken het probleem. Adapter op een ander stopcontact aansluiten, liefst eentje zonder randaarde. Anders de randaarde op de stekkers effe isoleren met een stukje gaffatape.

Frankiefrank2
8 juli 2007, 22:05
bedankt Bert K.


Ik ga het donderdag meteen proberen. Als alles goed is gegaan, dan komt de zangeres een keer bij mij thuis de zang inzingen, en dan zal ik even wat posten op het forum.
Muziek editen ben ik niet echt goed in, ik ben 20 jaar jong maar van de oude garde...:)
Ik hou niet zo van dat digitale gebeuren.. misschien ook wel omdat ik er niets van kan. Ik neem het liever zo mooi mogelijk op met goeie mics en buizengitaarversterkers misschien leen ik van mijn oom een buizenmicrofoon voorversterkertje, wat volume's aanpassen zodat het een mooie mix wordt, en that's it. Misschien als ik wat vaardiger ben dat ik het nog is een keer ga bekijken.

Groeten Frank

bass blom
8 juli 2007, 22:10
ik ben 20 jaar jong maar van de oude garde... http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/ilomkcbm.gif