PDA

View Full Version : Versteker "bekleden"



Superaction.nl
8 juli 2007, 20:44
Ik heb onlangs 2 oude marshall kasten voor een prikkie op de kop getikt die ik nu heb gedemonteerd en vervolgens wil gaan opknappen.
Ik had al een mooie rode tolex gezien om hem mee te 'bekleden'. Nu kreeg ik van iemand de tip om hem met skay te bekleden omdat dit voordeliger is en omdat hier meer variaties mbt design in zijn. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik heb namelijk het idee dat skay wat dunner is en daardoor veel sneller beschadigingen oploopt. Ik hoor graag jullie mening hierover !

pepe1001
8 juli 2007, 21:31
we hadden er ook 2, niet met skai overtrokken, maar met pluche stof, rood harig.
skai als er een stukje kapot gaat, zonde. met pluche.......ff afstoffen dmv stofzuiger ertegen aan zetten.
tal van kleuren te verkrijgen en is relatief goedkoop

G.G.
9 juli 2007, 02:36
Ik heb onlangs 2 oude marshall kasten voor een prikkie op de kop getikt die ik nu heb gedemonteerd en vervolgens wil gaan opknappen.
Ik had al een mooie rode tolex gezien om hem mee te 'bekleden'. Nu kreeg ik van iemand de tip om hem met skay te bekleden omdat dit voordeliger is en omdat hier meer variaties mbt design in zijn. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik heb namelijk het idee dat skay wat dunner is en daardoor veel sneller beschadigingen oploopt. Ik hoor graag jullie mening hierover !

Net een cab en top met skai bekleed. Ziet er leuk uit, maar ik doe het nooit meer. Werkt rot, gaat uitzaken. beschadigd al als je er naar kijkt.

Geef dat beetje extra uit en koop tolex.

almarvk
9 juli 2007, 08:28
Klopt, skai werkt niet echt fijn. Ik deel de ervaring van G.G.

De 'goedkope' tolex van bijv. tonefactory werkt echter wel prima!

pe_10
9 juli 2007, 15:42
En als je naar de plaatselijke tapijtzaak gaat, kan je daar vinyl kopen. Wordt normaal gebruikt om je vloer of een wand mee te bekleden. Het is iets dikker dan tolex, maar ik denk dat je daar ook wel mee weg kunt. Er zijn leukere motieven in te vinden, dan de basiskleuren/snakeprint/olifantenprint in tolex.

Dude
10 juli 2007, 12:05
Als het echte oude marshall kasten zijn is het het misschien waard om orgineel materiaal te gebruiken ? Ivm waarde ed ?