PDA

View Full Version : Furch D22 SM verkopen



Alcotesto
8 juli 2007, 19:49
Hallo allemaal,

In 2002 heb ik een nieuwe Furch D22 SM gekocht. Vervolgens 5x in mijn handen gehad en nooit meer aangeraakt. Ik heb inmiddels een spaanse gitaar gekocht, een Esteve. Deze gitaar en muziekstijl bevalt mij 10x beter dan de western. Daarom weet ik zeker dat ik er nooit meer op ga spelen
Heb nu eindelijk de knoop doorgehakt en besloten om de Furch te verkopen. Voor hoeveel zou ik hem/haar te koop kunnen zetten?

Flint Stone
8 juli 2007, 23:58
Hallo allemaal,

In 2002 heb ik een nieuwe Furch D22 SM gekocht. Vervolgens 5x in mijn handen gehad en nooit meer aangeraakt. Ik heb inmiddels een spaanse gitaar gekocht, een Esteve. Deze gitaar en muziekstijl bevalt mij 10x beter dan de western. Daarom weet ik zeker dat ik er nooit meer op ga spelen
Heb nu eindelijk de knoop doorgehakt en besloten om de Furch te verkopen. Voor hoeveel zou ik hem/haar te koop kunnen zetten?

Tsja, als je hem nieuw koopt is hij al tweedehands zodra je de winkel uitstapt. Een tijdje terug stond er op internet een advies voor het kopen via MP e.d. : 50 tot 65% van de laagste prijs die erop de markt nieuw voor gevraagd wordt. 65 % is een beetje afhankelijk van de conditie en de going prices. Dat is meestal het max. bedrag dat ik me zelf opleg als ik ergens op af ga en dan hoor ik meestal tot de hoogste bieders !!!

Zo’n Furch wordt niet veel aangeboden, maar is ook niet een gitaar waar je het warm of koud van krijgt. Als ik even snel op de site van Vox Humana kijk, zou € 650 in mint condition en met koffer het maximale bedrag zijn als ik hem graag wilde hebben,. Zonder specifieke belangstelling voor deze gitaar word ik pas onder de € 400 nieuwsgierig (niet gelijk gaan mailen : ik zoek nu een mooie nylon string :cheerup: :cheerup: :cheerup: ) . En dan maar duimen, dat iemand de moeite neemt om even de specs. op te zoeken.

Nou succes met de verkoop.

Laser
9 juli 2007, 12:27
Even gekeken: de D22 SR kost 1095.
Ik weet niet hoveel je zelf betaald hebt.

Als je geduld hebt kan je er voor mint conditie 650 voor vragen, en wachten tot er iemand langskomt.

Zelf zou ik wél naar een Furch kijken, en er een ommetje voor maken, want ik vind ze erg goed. Zo heb ik mijn Furch ook tweedehands gekocht. Maar het zijn nog geen "kaskrakers".

Voel je in een gesprek dat de koper toch naar beneden wil, stel dan eerst voor jezelf de bodemprijs vast, en start met onderhandelen. Mits wat geven en nemen van beide kanten kom je er dan wel uit.

Het is altijd een beetje spelen... you win some, you lose some...

Veel succes!

Alcotesto
10 juli 2007, 01:23
Bedankt voor jullie reactie!
De reden dat ik het ook moeilijk vind om de prijs te bepalen is omdat de Furch gitaren de laatste jaren populaider zijn geworden. Hierdoor zijn de prijzen gestegen. Bij mijn aankoop werd ook al gezegd dat dit de verwachting was. Wanneer ik dan de gitaat in de toekomst evt zou willen verkopen, zou ik er een goed bedrag voor kunnen krijgen.

Uitgaande wat jullie zeggen over de prijs klopt dit ook wel want ik heb er 700 voor betaald, in de aanbieding.
Of zeggen jullie, nu dat je mijn aankoopbedrag weet, dat ik er na 4,5 jaar nooit +/- 600,- voor kan vragen? (hij is in mint conditie).

Laser
10 juli 2007, 10:54
In de aanbieding 700 euro,
mint conditie,
dan kan je vanaf 600 beginnen vragen meen ik.
Wees wel bereid om dan nog wat te zakken in prijs bij de onderhandelingen.
Zelf zou ik tot 500 durven dalen, verder niet.
Het blijft een kwaliteitsgitaar, ook al is ze minder gekend en gevraagd op de internationale markt.

Succes!