PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar ipv nieuwe pickups



bart_g
8 juli 2007, 17:13
Ik was eigenlijk van plan om de pickups in mij Epi Dot te upgraden. Totdat ik vandaag een goed bod op de gitaar kreeg en hij verkocht was.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe gitaar.

Budget +/- € 500. Bij voorkeur 2 humbuckers en geschikt voor voornamelijk rock/hardrock en blues. Nieuw of tweedehands boeit me niet zo.

Van de ene kant zit ik erg te geilen op een les paul model. Bijvoorbeeld de les paul kopie van Swing (bij tonefactory). De samples op de site vind ik erg goed klinken. Na wat zoeken hier op het forum lees ik wel wat goede reacties, maar echt veel zijn het er niet. Goed zullen ze dus wel zijn, maar zijn ze bijvoorbeeld beter als een hagstrom o.i.d.? Hasselt is namelijk nogal een eindje rijden om iets te testen wat mogelijk niet bevalt.

Maar op marktplaats kwam ik ook een aantal JS100 modellen van Ibanez tegen voor prijzen van max € 400,-. Deze vind ik erg mooi en hij schijnt ook behoorlijk veelzijdig te zijn. Er zit echter een floyd rose op die ik niet gebruik en die ook nog eens behoorlijk slecht blijkt te zijn. Daarnaast was ik niet blij met de nekken van andere ibanezzen. Bij nameten blijkt echter dat de nek van deze JS maar 1 mm dunner is als die van mijn Epi Dot. En daar was ik wel tevreden mee.

Ook kwam ik een Parker P40 tegen voor een prijs van € 400,-. Ten eerste vind ik deze gitaar er geweldig uit zien. Ten tweede is hij super veelzijdig. Ten derde is hij erg apart, wat mij ook wel aanspreekt. Nadelen: tremelo die ik niet gebruik. HSS ipv HH config. Ik las ook wel dat deze gitaren een vrij dunne nek hebben. Dat spreekt mij dus ook niet zo aan.

Wat zouden jullie doen?

Edit: kwam ook nog een MusicMan SUB1 tegen. Hoe zijn deze? Heeft dit model dezelfde lekkere nek als de AXIS? Edit 2: deze valt al af, de prijs is toch te hoog.

bart_g
8 juli 2007, 23:22
Excuses voor de vroege bump, maar ik moet snel zijn met die Parker. Ze bieden er nogal voor.

Niemand die hier meer over kan vertellen? Ik heb wel de review van de P38 van skabouter gelezen en volgens mij is dit nagenoeg hetzelfde model, maar ik weet dat dus niet zeker.

Helaas staat de gitaar een flink stuk bij mij vandaan, dus ik wil wel graag wat meer weten voordat ik evt. zou gaan testen.

jimihattricks
9 juli 2007, 09:56
over de prijs: 450 is zo'n beetje de hoofdprijs voor een dergelijke gitaar denk ik, dus het is geen 'steal'..

verder zijn parkers natuurlijk hartstikke VET! :rockon:

bart_g
9 juli 2007, 12:13
over de prijs: 450 is zo'n beetje de hoofdprijs voor een dergelijke gitaar denk ik, dus het is geen 'steal'..

verder zijn parkers natuurlijk hartstikke VET! :rockon:

450 ga ik er dus ook niet voor betalen. De verkoper gaf gelijk al aan dat hij voor 400 weg mag. Daar moet dus nog wel wat af kunnen.

Heb jij enig idee hoe de nek is? Is deze echt zo dun als wat ik gelezen heb?

Daarnaast hoor ik ook wel dat de pickups niet bijster goed zijn. Wat is daar van waar?

jimihattricks
9 juli 2007, 14:10
ik heb helaas nog nooit een parker in handen gehad, dus met die twee vragen kan ik je niet helpen.. dat zou dus een kwestie van testen worden denk ik.. de hals is idd wel een geval apart wat ik van horen zeggen heb (maar niet per se negatief)

bart_g
9 juli 2007, 18:04
Na wat verder zoeken op internet en nog wat mailen met de verkoper, heb ik besloten om van de parker af te zien. Reden hiervoor is dat de pickupconfig me niet 100% aan staat en dat de nek waarschijnlijk veel te dun is naar mijn zin. Het risico is me te groot om 180 km te rijden.

De JS100 gaat het ook niet worden. Buiten het feit dat ik er bijna alleen maar slechte dingen over lees, ben ik sowieso geen fan van een floyd rose.

Dan kom ik toch weer uit op een les paul kopie. Iemand de modellen van Swing al eens geprobeerd?

DarknessAwaits
9 juli 2007, 22:54
Geen ervaring mee, maar deze (http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=176_174&products_id=2984) zou ik wat graag eens proberen.

q-elvis-p
9 juli 2007, 23:18
ik zag op ebay dat je in usa een gibson sg voor 400 euro kon kopen... 100 euro shippen en je hebt een gibson voor 500€ en nieuw !!!!!

q-elvis-p
9 juli 2007, 23:22
ik zag op ebay dat je in usa een gibson sg voor 400 euro kon kopen... 100 euro shippen en je hebt een gibson voor 500€ en nieuw !!!!!

http://item.express.ebay.com/__Guitars_GIBSON-SG-SPECIAL-FADED-BROWN-3-DAY-AUCTION-NEW_W0QQitemZ110147659641QQihZ001QQptdnZGuitarsQQp tdiZ59QQcmdZExpressItem

DarknessAwaits
9 juli 2007, 23:32
En dan nog 21% importkosten over het gehele bedrag betalen he. Bovendien zijn de SG-faded volgens mij sowieso niet zo duur, ik dacht 700-800 euro bij Feedback.

q-elvis-p
9 juli 2007, 23:35
die belasting valt wel te omzeilen

bart_g
10 juli 2007, 07:05
die belasting valt wel te omzeilen

Is niet nodig, een SG is niet mijn ding.

Ben wat aan het bieden op tweedehands LP studio's. Hopelijk komt daar wat uit, anders rij ik zaterdag maar eens naar tonefactory.

dunnoaname
10 juli 2007, 10:31
Ik was laatst erg onder de indruk van de grelicte Les Pauls van het merk Vintage. Echt lekkere gitaren voor de prijs. Je moet ze wel uitproberen, de 3 die ik heb vasgehad waren compleet verschillend in gewicht, feel en geluid.

bart_g
10 juli 2007, 12:37
Ik was laatst erg onder de indruk van de grelicte Les Pauls van het merk Vintage. Echt lekkere gitaren voor de prijs. Je moet ze wel uitproberen, de 3 die ik heb vasgehad waren compleet verschillend in gewicht, feel en geluid.

Bedank voor de tip, ga ik ook eens naar kijken!

Edit:

ben vanmiddag bij Feedback geweest. Veel getest. Epiphone gaat het duidelijk niet worden. Ik heb twee les paul standard modellen getest en beiden vielen ze me vies tegen. Mijn ES was veeeel beter.

Ook nog een paar modellen uit de PRS SE lijn getest. De soapbar was ook niet mijn ding. De Custom was wel goed, maar helaas boven mijn budget.

Ook nog wat Ibanezzen getest, maar dat zijn gewoon mijn gitaren niet. Ze zien er super uit, maar die nekken zijn allemaal veel te dun voor mij.

De absolute winnaar van de dag was een Hagstrom Super Swede. Loodzwaar, maar super afgewerkt, super geluid, een lekker dikke nek en hij ziet er echt super uit. Ik heb nog een paar biedingen op Gibson Les Pauls uit staan, als die niet geaccepteerd worden, ga ik de Swing modellen testen en dan gaat het tussen de hagstrom en de swing.