PDA

View Full Version : Linkshandige bassen, importeren of hier kopen, evt links toevoegen...



pepe1001
8 juli 2007, 13:58
Wie van jullie linkshandige bassisten heeft ook moeite om de juiste bas te vinden?
gitaar winkels hebben weinig op voorraad.

check www.leftybass.com , hier staan voldoende links op.

graag als jullie een winkel weten waar ook een juiste prijs gehanteerd wordt....GRAAG!

wie heeft er ervaring met lefty's importeren vanuit de U-naait-me-Steeds (USA)?

Saf
9 juli 2007, 23:22
http://www.myrareguitars.com/lefthandcollection.html Ga na de zomer die mosrite bass bestellen.

http://www.leftyguitars.be/prod03bass.htm heel erg nette prijzen.

Ik speel ook sommige bassne gewoon o pde kop. (draai wel de snaren om)
heb twee lefty fender musicmasters ''74 en ''76, een lefty harmony jazzbass en een lefty hohner koploze bas. Dan een zelfbouw bas ook lefty. De rest is allemaal origineel rechthandig een epiphone EB-0, elite semie-akoestische bas, een viool bas, SD Curlee standard one en een dean stylist bas. Vind die ok de kop look ook wel wat hebben al geld dat niet voor mijn explorer bas die is echt kut op z''n kop.

DK2
12 juli 2007, 13:07
Ik koop mijn spullen hoofdzakelijk op tweedehandswebsites. Ik ben (door schade en schande wijs geworden) wat huiverig voor op de gok bestellen van bassen zonder deze eerst geprobeerd te hebben, dus koop het liefst spullen die ook echt bij een winkel op voorraad zijn, of die ik eerst bij de verkoper kan testen. Uitzondering is de Ibanez ATK300 die ik laatst op eBay heb gekocht, maar die wilde ik gewoon al heel lang hebben en ik kwam een mooi buitenkansje tegen (Japanse ATK uit 1996, niet een Koreaan uit diezelfde tijd of een huidig Chinees model). Verder heb ik een custom Precision-kopie van een onbekende Nederlandse bouwer (Jan Bak) waar ik min of meer toevallig tegenaan liep bij Mupo in Zwaag en die ik niet meer uit mijn hoofd kon zetten, een Yamaha TRB5II (getest bij een winkel in Amsterdam maar uiteindelijk besteld bij Rock Palace) en een Ellio Martina Forza (particulier, via Marktplaats).

Het leuke van particulier kopen is dat verkopers van een linkshandige bas vaak nog meer linkshandige bassen in huis hebben waar je op mag spelen. Zo krijg je de kans instrumenten te leren kennen die je in een winkel niet snel tegen zou komen. Zo heb ik bij de verkoper van de Ellio Martina thuis op een erg leuke vijfsnarige Wishbass fretless gespeeld, en bij de verkoper van de MrBassman No Sweat die ik kort heb gehad heb ik eveneens op twee Wishbassen gespeeld, een zessnarige fretless en een identieke zessnaar mèt frets. Ook heb ik op die manier al eens een prachtige MM Stingray in mijn handen gehad. En welke Nederlandse winkel heeft er nou linkshandige Stingrays op voorraad?







(ik moet mijn gebruikersnaam eens veranderen trouwens... Ben hier in geen jaren geweest volgens mij, en de gitaar waarnaar mijn account is vernoemd heb ik al lang niet meer...)

Roro92
12 juli 2007, 13:16
IBANEZ ATK300! ME wants that too :) Vertel eens alles wat je erover vindt :)

Saf
12 juli 2007, 20:42
ik koop het leifste ook alles via marktplaatsen dergelijke. Zeker inderdaad als je hem op gaat halen. Staat eignelijk altijd wel een andere lefty te kijken. Nu heb ik zelf buiten dat in linkshandig ben ook nog een voorkeur voor shortscale bassen. Wat het aanbod nog verder indamt en houd ik persoonlijk niet van die bassen met ""mooie"" exotisch houten bodies maar meer van de standaard modellen of juist erg vreemde bassen. Maar een lefty mosrite bas model (is toch een van de mooist gitaar modellen ever) is echt helemaal nergens te vinden ik durf te stellen dat ik denk dat ze nooit in productie zijn geweest. De prijs van die eastwood dingen valt best mee, zeker met de huidig dollar/euro koers. Heb nog wat geld over van de uitverkoop van afgelopen paar maanden.

En ben wel weer op zoek naar een nieuw avondtuur. Ken niemand die er een in zijn handen heeeft gehad, behalve een gast op marktplaats die een rechtshandige te koop aanbood. Hij was zeker te spreken over de kwaliteit. EN de lijst endorsment is erg lang met, met name namen uit de alternatieve scene. Dus ik durf die gok wel te gaan nemen.

pepe1001
15 juli 2007, 11:27
geleerd op rechtshandige bassen te spelen, op de kop, deze voorkeur heb ik nog steeds. zojuist een longhorn / danelectro erbij gekocht, rechtshandig, deze laat ik ombouwen naar links, mooie van deze bas is dat hij symetrisch is.
verder zelf nog een rechtshandige jazz bass van Burns uit 1963, en de rest allemaal linkshandige yamaha's en cort acc. bass

Denk dat we maar eens een linkshandig dagje ervan moeten maken...

Saf
15 juli 2007, 13:39
opzich misschien wel een grappig iedee, nemen we dan ook alle omgevormde rechthandige bassen mee?

DK2
16 juli 2007, 12:09
IBANEZ ATK300! ME wants that too :) Vertel eens alles wat je erover vindt :)

Vette bas! Funky as hell, maar produceert ook een vet en strak rockgeluid. Ik moest wennen aan het gemis van een halselement om je duim tegenaan te zetten, maar voor de rest is het een erg goed bespeelbare en heel vet klinkende bas. Ben er erg blij mee, ik was al een tijdje op zoek naar een echte Japanner maar kon steeds alleen Koreanen vinden.

Ik vraag me af of ze van dat nieuwe Indonesische model nog een lefty gaan uitbrengen. Ze hebben wel een lefty van de signature van die Slipknot-gast, maar daar wil ik nog niet dood mee gevonden worden ;-)

Roro92
16 juli 2007, 13:10
Slipknot sig, is dat niet die mongool met dat masker op de site van Ibanez?

Hoe is de hals? Aangezien dat best wel een forse is, voor zover ik gehoord heb. Al heb ik wel grote handen (Kolenschoppen volgens m'n ma :p )

Over dat halselement zou voor mij geen probleem moeten zijn, omdat ik 'em laat customizen http://noodlesisdaman.free.fr/pics/bass.jpg. Zoals deze, die bas is van Greg Kriesel, bassist van The Offspring (<3). Hij heeft naast de (triplebucker?) ook nog een J-bass element.

Als ik dat laat doen, en die lampjes erin laat zetten (onder het fretboard). Wat zou ik dan kwijt zijn in totaal, dus voor de bas zelf (2de hands), lampjes, J-bass element een witte slagplaat en een nieuwe spuitbeurt? (rood). Don;t tell me that will be €700+...cuz that means I gotta to work :(

pepe1001
16 juli 2007, 21:46
iemand ook ervaring met rechthandige bassen ombouwen?

ik heb een Longhorn / Danelectro gekocht, deze moet natuurlijk naar links toe,

jimihattricks
17 juli 2007, 12:13
Slipknot sig, is dat niet die mongool met dat masker op de site van Ibanez?

Hoe is de hals? Aangezien dat best wel een forse is, voor zover ik gehoord heb. Al heb ik wel grote handen (Kolenschoppen volgens m'n ma :p )

Over dat halselement zou voor mij geen probleem moeten zijn, omdat ik 'em laat customizen http://noodlesisdaman.free.fr/pics/bass.jpg. Zoals deze, die bas is van Greg Kriesel, bassist van The Offspring (<3). Hij heeft naast de (triplebucker?) ook nog een J-bass element.

Als ik dat laat doen, en die lampjes erin laat zetten (onder het fretboard). Wat zou ik dan kwijt zijn in totaal, dus voor de bas zelf (2de hands), lampjes, J-bass element een witte slagplaat en een nieuwe spuitbeurt? (rood). Don;t tell me that will be €700+...cuz that means I gotta to work :(

lampjes kosten over het algemeen genomen erg veel geld (het is ook nogal een karwei natuurlijk).. er zijn wat mensen in het zelfbouw-forum die het mss voor een aardiger prijsje kunnen doen (dunno)

Roro92
17 juli 2007, 13:11
Hmm, dan wacht ik daar maar mee...is geen grote nood :) En de rest?