PDA

View Full Version : hardcore metal pedaal



dimebagdarrell
8 juli 2007, 12:42
Wat is het verschil tussen Randall RG75 en RAndall RX75???
en wat is het beste???

robert-gitarist
8 juli 2007, 13:15
Line6 uber metal, zoom tri-metal (geloof ik dat ie heet).
Maar wil je zn scheur als Dimebag heeft/had (gezien je naam denk ik dat :P ) zou ik sparen voor een Randall amp. Gains/drives/distortion klinkt gewoon 100 keer beter uit een versterker dan uit een pedaal vind ik.

Izegrim
8 juli 2007, 14:55
De Tri-Metal vind ik fantastisch maar het geluid is wel keihard en extreem. Hmmm... Ik denk eigenlijk dat het best richting Dimebags geluid gaat eigenlijk. Een heel koud geluid maar wel wel vet en lomp. Ik denk dat de ÜberMetal meer geschikt is voor hardcore metal (metalcore?). Je zoekt toch meer een amerikaanse stack geluid a la rectifier.

Put
9 juli 2007, 13:01
er is maar 1 verstekrer voor onze stijl muziek .. das een Peavey 5150 .. punt uit !
we praten hier niet over meningen he makkertje

Reel Big Fish
9 juli 2007, 13:14
Het is jammer dat de demo van ons nog niet binnen is, anders had je kunnen horen hoe een Uber Metal met een Epi LP Std. over een Line 6 Spyder klinkt. Ik ben iig wel tevreden over de sound van de Uber Metal hoor, veelzijdig pedaaltje! :)

Tho
9 juli 2007, 13:54
stel een Boss Metal zone goed af en je hebt ook een hele vette scheur. De Boss Metal Core schijnt kut te zijn

robert-gitarist
9 juli 2007, 13:55
er is maar 1 verstekrer voor onze stijl muziek .. das een Peavey 5150 .. punt uit !
we praten hier niet over meningen he makkertje

Wat een grote onzin.
Zat andere amps voor dit soort muziek, Randall, ENGL, Mesa etc

robert-gitarist
9 juli 2007, 13:56
stel een Boss Metal zone goed af en je hebt ook een hele vette scheur. De Boss Metal Core schijnt kut te zijn

Metal Core is wel leuk maar niet voor nu-metal/hardcore. Dingen als Slayer, oude Metallica etc is ie zeker wel geschikt voor. Ik heb hem een weekendje hier gehad om uittetesten namelijk ;) Leuk pedaal, erg veel bass zit er in maar ja de distortion vond ik wat te korrelig. De een houd er van en de ander niet. Hij klinkt wel lekker rauw verder.

Balthazar
9 juli 2007, 17:26
Maxon OD-9, of Ibanez ts-9, in combinatie met de crunch van een dikke buizenamp