PDA

View Full Version : Morris!!!



groovieguitarguus
7 juli 2007, 23:36
Beste Morris,

Ik zie heel veel posts van je... en ook veel antwoorden op posts.
Oftewel... een zeer actief member.

Als ik je setup zie... en comentaren, heb je veel gemeen met Toto / Steve Lukather.

Vertel eens wat meer over jezelf... tenminste... als je wilt...
Ben je een prof of is het een zwaar uit de hand gelopen hobby?
Heb je persoonlijke contacten met Steve Lukather?
Wat is de beste gitaar die je ooit hebt gehad of nog hebt?
Wat doe je nog meer naast Fahrenheit?

Ben erg benieuwd?

Hopenlijk beschouw je deze vraag ook als positief!!!

Groeten Guus Blankman
(Vind Steve Lukather Super.... trotse bezitter van enkele Valley Arts... je begrijpt wel waarom ;-)

Djiszi
8 juli 2007, 10:35
Sorry dat ik reageer op iets wat bestemd is voor Morris. Maar het is eigenlijk meer een vraag voor jou. Hoe speelt de Valley Arts. Ik ben namelijk ook Fan van Steve Lukather en met name zijn sound en gitaarspel. Als ik lees dat jij een paar Valley Arts gitaren hebt dan ben ik ook benieuwd naar jouw gear.
Maar volgens mij heb jij ook een Custom Audio preamp 3+ SE en een VHT eindtrap zoals Steve en Morris. GR. Sjakie

Mitch
8 juli 2007, 11:35
Morris zit nog in Frankrijk dus je zal even geduld moeten hebben ;)

groovieguitarguus
8 juli 2007, 14:08
Tja... een Valley Arts... ik vindt ze te gek.
Heeft ook te maken met de Looks.
Als je even gaat kijken op valleyartsguitars.com dan vindt je daar alles over de oude, goed Valley Arts (soort pre CBS verhaal met Fender).
Daar is ook een Registry daar staan de 3 gitaren die ik heb ook op.
Serienummer 0715 -01010 - 02246.
De 0715 klinkt het beste... en is ook in een topstaat.
De 1010 speelt het lekkerste, is ook een 7/8 schaal, net als de MusicMan Luke. De 2246 het minst favoriet. Heeft eigenlijk ook een opknapbeurt qua fretwerk e.d. nodig...

Ik heb geen Custom Audio of VHT versterkers. Ik speel met een Mesa Triaxis een mesa 50/50 eindtrap en een G-system. Bevalt me erg goed, maar wellicht is doet een Custom Audio nog wel een keer zijn intrede.
Voor het werk dat ik speel (coverband) is deze setup erg allround.
Ik weet helaas niet hoe ik plaatjes kan up-loaden...

gr. Guus

dickie
8 juli 2007, 14:23
De 1010 speelt het lekkerste, is ook een 7/8 schaal, net als de MusicMan Luke.

Sorry, moet je even corrigeren...

De Musicman Luke is echt GEEN 7/8 schaal! Hij heeft gewoon de Fender mensuur van 25.5"

De Luke doet misschien compact aan maar dat komt o.a. door de neck die diep in de body zit en de 4/2 kop (korter dus...)

groovieguitarguus
8 juli 2007, 16:27
Hoi Dick... excuus voor het wellicht beledigen van de Luke.
Ik moet zeggen... petje af voor jou collectie. Ziet er puik uit!
Wat betreft de oude collectie... zijn deze gitaren ondertussen al weer verkocht o.i.d.?
Zo te zien zit daar ook nog 1 of 2 Valley Arts tussen.
Ik neem aan de de VA die je nog hebt een Steve Lukather Signatur is?
Staat deze ook op de Valley Arts Site???

Groeten Guus

dickie
8 juli 2007, 20:58
Geeft nie...

Nou ik moet bekennen dat mijn foto-site niet erg up-to-date is op dit moment!

Heb toch weer wat verkocht en gekocht...

Momenteel heb ik:

-Valley Arts Custom Pro Lukather (gesigneerd door Luke zelluf!)
-Valley Arts M-series in custom green
-Musicman Luke Limited Edition 2006 (for sale)
-Musicman Luke in Desert Gold
-Musicman VanHalen
-Fender Strat 1979
-Fender Strat 1963

Zoals je merkt is het meeste afgeleid van een Strat... Daar kom ik gewoon het beste mee weg live...

O ja, mijn Valley signature staat ook op de Valley site...

Gr. Dick

Johannes
8 juli 2007, 22:13
Lukather heeft ook best wel wat merken ge-endorsed. Sowieso Musicman, Valley Arts, Ibanez en Fernandes. Er heeft ooit een Fernandes "lukather sig" strat op marktplaats gestaan een jaar of 2 terug, maar die kerel wilde m opeens toch niet meer wegdoen helaas. Wel een paar fototjes van, misschien leuk voor de luke fans hier.

http://img511.imageshack.us/img511/1219/bodyjs2.th.jpg (http://img511.imageshack.us/my.php?image=bodyjs2.jpg)

http://img252.imageshack.us/img252/9062/headwa1.th.jpg (http://img252.imageshack.us/my.php?image=headwa1.jpg)

http://img252.imageshack.us/img252/4832/totalgi7.th.jpg (http://img252.imageshack.us/my.php?image=totalgi7.jpg)

arjanb01
8 juli 2007, 22:24
Die Fernandes heeft hij volgens mij gespeeld in de periode rond 1982. Check maar eens op de live beelden van toto in tokio, daar speelt ie op die fernandes.
En die heeft te koop gestaan? Jemig, waarom weet ik dat nu pas !
Waarschijnlijk kwam die gozer erachter dat die fernandes tijdens die japanse tour is gebruikt, dus heeft hij de ad verwijderd natuurlijk !
Jammer jammer....
Ik heb zelf ook een MM Luke Sig, heerlijke gitaar !

Johannes
9 juli 2007, 00:20
Ik gok niet precies DIE :D haha, maar een soortgelijke ja. Hij vroeg er 450 voor, dus ik dacht "kopen!!!" en deed bellen, en toen kreeg te horen , ja ehm , ik hou m toch maar, want het is wel een lekkere gitaar... JA DAAR GING IK OOK VANUIT grrrrrrr. In ieder geval, daarna heb ik er nooit meer een gezien.

groovieguitarguus
9 juli 2007, 19:48
Ik heb een oud collega gehad die op zo'n Fernandes speelde.
Hij heeft destijds de originele Floyd Rose, die destijds nog zonder fijnstemmers was uitgevoerd, laten vervangen door een Head Crasher, een Fernandes kloon... stom natuurlijk van hem ;-)
Hij was toen wel meer dan te spreken over mijn Valley Arts, hij vond de VA stukken beter... hi hi...

groovieguitarguus
9 juli 2007, 19:52
Alhoewel dit onderwerp niet op dit Forum thuis hoort, zeur ik nog even door over De Music Man Luke en de Valley Arts.
- Hoe krijgen velen zo makkelijk hun gitaar gesigneerd door Steve? Is hij rond een optreden zo makkelijk te benaderen?
- Wat is je Favoriete gitaar?
- Zijn de Music Man Luke zoveel beter of anders???

Nou Dick weer bedankt ;-)

Gr. Guus

dickie
9 juli 2007, 20:18
Alhoewel dit onderwerp niet op dit Forum thuis hoort, zeur ik nog even door over De Music Man Luke en de Valley Arts.
- Hoe krijgen velen zo makkelijk hun gitaar gesigneerd door Steve? Is hij rond een optreden zo makkelijk te benaderen?
- Wat is je Favoriete gitaar?
- Zijn de Music Man Luke zoveel beter of anders???

Nou Dick weer bedankt ;-)

Gr. Guus

Nou, voor zo ver ik weet is Luke zeker bij de wat kleinere gigs (solo) redelijk makkelijk te paaien.... Ikzelf ben vorig jaar 2 dagen met Toto's voorprogramma "Cooper Inc." in Duitsland mee op tour geweest. Geweldige ervaring... hele dag rondhangen op t podium, overal aan snuffelen en na afloop gezellig nababbelen met Toto aan de bar... Helaas dit jaar een zelfde soort kans gemist ivm mijn vakantie... Gelukkig is mijn goeie vriend J-Ape wel weer mee geweest als drumtech voor Cooper Inc. Dit jaar heeft de band een foto van mijn 8 weken oude dochter "Toto" (geen grap!) gesigneerd - geweldig toch?! (kopie te zien bij Offtopic - Trotse papa's... of zoiets)

We wijken af.... haha

De gitaren: de Luke II is gewoon een hele andere gitaar - ander hout; elzen ipv swamp ash van de Valley - het karakter is daardoor behoorlijk anders. Om over de Floyd en Niet-Floyd nog maar te zwijgen!

Ik heb niet echt een favouriet - vind de Luke wel het meest veelzijdig. (swamp ash klinkt namelijk een beetje glaziger; vind ik niet overal even mooi voor...)

Hoop dat dit een beetje een antwoord geeft op je vragen...

Gr. Dick

arjanb01
10 juli 2007, 15:55
Alhoewel dit onderwerp niet op dit Forum thuis hoort, zeur ik nog even door over De Music Man Luke en de Valley Arts.
- Hoe krijgen velen zo makkelijk hun gitaar gesigneerd door Steve? Is hij rond een optreden zo makkelijk te benaderen?
- Wat is je Favoriete gitaar?
- Zijn de Music Man Luke zoveel beter of anders???

Nou Dick weer bedankt ;-)

Gr. Guus

- Ik ben Steve L. nooit tegengekomen. Was in 2004 in Hardenberg waar Toto optrad, maar die gasten waren meteen na de laatste noot niet meer te bereiken. Hordes security eromheen, typisch voor Amerikaanse bands.
- Mn favo is absoluut de MusicMan Luke 2. Heb van een goeie vriend een Valley Arts Standard Pro mogen bespelen, toffe gitaar maar voor mij voelde de nek niet fijn aan. Qua tone en klankkleur vind ik ze niet veel verschillen. Misschien dat de MusicMan wat warmer klonk.
Maar die nek is gewoon voor mij DE fijnste gitaarnek die er is. Misschien komt het door de geoliede hals, misschien door de V-shape, ik weet het niet.

Dus dat zijn mijn ervaringen met zowel de MM als de VA.

morris
15 juli 2007, 13:39
Beste Morris,

Ik zie heel veel posts van je... en ook veel antwoorden op posts.
Oftewel... een zeer actief member.

Als ik je setup zie... en comentaren, heb je veel gemeen met Toto / Steve Lukather.

Vertel eens wat meer over jezelf... tenminste... als je wilt...
Ben je een prof of is het een zwaar uit de hand gelopen hobby?
Heb je persoonlijke contacten met Steve Lukather?
Wat is de beste gitaar die je ooit hebt gehad of nog hebt?
Wat doe je nog meer naast Fahrenheit?

Ben erg benieuwd?

Hopenlijk beschouw je deze vraag ook als positief!!!

Groeten Guus Blankman
(Vind Steve Lukather Super.... trotse bezitter van enkele Valley Arts... je begrijpt wel waarom ;-)


Hoi Guus,

Sorry voor de late reactie, zoals Mitch al zei, ik zat in Frankrijk, heb wat zon voor jullie meegenomen ;-)

Om je vragen te beantwoorden :


Als ik je setup zie... en comentaren, heb je veel gemeen met Toto / Steve Lukather. Ehhh, dat valt zwaar tegen haha ! Maar hij is wel een van mijn helden als je dat bedoelt ja!


Vertel eens wat meer over jezelf... tenminste... als je wilt... Ben je een prof of is het een zwaar uit de hand gelopen hobby? Het was wel de bedoeling dat ik prof zou worden, maar door een gecompliceerde polsbreuk toen ik 18 was is dat de mist ingegaan. Ik heb toen 2 jaar nauwelijks wat kunnen doen. Adieu conservatorium en toen ben ik maar iets anders gaan doen. Achteraf ben ik daar niet rouwig om, ik heb veel vrienden in het wereldje en uiteindelijk is het vaak een leven vol compromissen en doe je niet de dingen die je eigenlijk zou willen. Er zijn er maar weinig die hun eigen ding doen en er goed van kunnen leven. Nu is het voor mij een (zwaar) uit de hand gelopen hobby. Ik heb wel een studiootje samen met een vriend, waar we allerlei projectjes mee doen (opname en produktie).


Heb je persoonlijke contacten met Steve Lukather? Ik heb hem leren kennen via een vriend (http://www.christian-tolle.de) van mij, Chris. Hij speelt ook in Cooper Inc. waar Dick het over had. Als Toto in Europa is ben ik er meestal wel bij (behalve afgelopen weken helaas). In 2005 heb ik wat toetsen en gitaardingen gedaan op deze cd (http://www.stevelukather.net/Session.aspx?id=335), die overigens ook in onze studio is afgemixt.


Wat is de beste gitaar die je ooit hebt gehad of nog hebt? Op dit moment is mijn Suhr de favoriet, samen met een Tokai Love Rock. Twee compleet verschillende gitaren, hier kan ik in principe alles mee! Ik heb nooit een VA gehad, ik ben vorig jaar bij VA in Nashville geweest, maar de nieuwe series konden mij niet bekoren. Ik heb vroeger wel vaak staan kwijlen over de Custom Pro series, toen die nog bij Valley Arts in Keulen werden verkocht. Echter, toen was ik een arme student...


Wat doe je nog meer naast Fahrenheit?
Ik doe hier en daar wat studiowerk (op bescheiden schaal), we nemen bands op in onze studio en produceren dat (o.a. Mindfold, vorig jaar op Pinkpop, helaas nu ter ziele) en ik doe wat los/vast inval werk voor diverse andere bands, over het algemeen funk en soul. Daarnaast begin ik in augustus met een nieuwe band, en ga ik met Chris nummers schrijven voor een nieuwe CD van CTP. Het is nog allemaal wat los zand, maar tegen het einde van het nieuwe jaar heb ik vast en zeker wat interessants te melden.

Groetjes
Morris

Harm
15 juli 2007, 17:35
Leuk stukje Morris!!!

Zo leer je de mens even snel een heel klein beetje kennen!!!

Harm

boss
15 juli 2007, 17:51
Net de MP3's beluisterd Morris, fraaie gitaar geluiden hoor.
Vooral het cleane geluid in Something Got Me Started is erg mooi!

sebastiaan88
15 juli 2007, 18:47
Ik heb een Valley Arts Standard Pro, de swamp ash versie met 24frets, een kahler, en 2x single coil emg en 1 hum emg in de brug.
Ik heb Een marshall jcm900 ondanks zijn veel besproken overdrive klinkt het allemaal nog steeds erg lukather, met clean een chorus, en met overdrive een delay.

en ben zelf errrrrrg toto/lukather fan, dus was hier ook naar opzoek.
Erg veelzijdige gitaar, maar denk dat ik altijd een lespaul ernaast zou willen houden. En wil eigenlijk ook nog een fender strat, voor die typische fender clean sound.

groovieguitarguus
16 juli 2007, 22:06
Hoi Morris,

Allereerst, dank voor je openhartige en positieve reactie...!

Bijzonder eigenlijk dat op een vraag aan jou eigenlijk zo'n uitgebreide forum discussie is gekomen... Ben dus niet de enige die nieuwsgierig was... ;-)

Heb uiteraard de links even goed bekeken en beluisterd... en wat betreft de demo's van Fahrenheit moet ik zeggen... Chappeau! Klinkt erg lekker... Ik sluit aan, mooie sounds, lekker gitaarwerk en zeker een heerlijke band.

Denk dat op zo'n manier met je hobby omgaan mooier is dan het als een Prof in Nederland er je geld mee verdienen... Nu doe je waar je zin in hebt, het geeft je energie... ach, dan die 40 uur per week maar opofferen voor wat brood op de plank... en het kapitaal om af en toe een mooie Eiersnijder van Music Man of Suhr aan te kunnen schaffen... ha!
De manier waarop je het doet maakt me wel jaloers. Ik ben nu zelf 38, achteraf had ik even wat beter mijn best moeten doen en had dan nu op een ander niveau en met andere mensen gespeeld... Desondanks ben ik zeker niet ontevreden met wat ik Muzikaal doe...

Morris, Erg leuk en boeiende story. We spreken elkaar vast nog wel vaker op dit Forum.... Ben wel jaloers op je ontmoetingen met Steve Lukather.
Te gekke gitarist met weinig ster allure's (of het moet de poepert van een Groupie zijn... ohhhhh ;-). En volgens mij kan je schandalig met hem lachen, gewoon een muzikaal varken... Dus hoop hem nog eens te onmoeten.

Morris Thanks, een warme muzikale groet van Guus Blankman