PDA

View Full Version : Demonteren floyd-rose hendel



Robin.ke
7 juli 2007, 21:23
Ik heb voor mij Jackson een orginele koffer op de kop weten te tikken. De gitaar past hier perfect in, echter moet de tremelohendel hiervoor gedemonteerd worden. Ik kan de moer van de hendel 1 slag los draaien, vervolgens lijkt hij zich weer vast te draaien. Volgens mij moet deze moer toch gewoon loskunnen, of zie ik iets over het hoofd. Het gaat overigens over een Jackson floyd-rose patent tremelo.

robert-gitarist
7 juli 2007, 22:26
Hmm volgens mij hoef je die moer er niet uit te draaien enkel de hendel. Althans, dat is bij mijn Jackson wel zo. Of je schroefdraad is kapot, dat zou ook nog kunnen.

Robin.ke
7 juli 2007, 22:36
Dit is de eerste keer dat er aan deze moer gedraaid wordt, dus dat het schroefdraad beschadigd is lijkt me sterk. Kun je hem er bij jou gewoon uitrekken en maakt dan de stand van de moer nog wat uit ?

robert-gitarist
7 juli 2007, 22:56
Er zit een moer die in de floyd rose zit, in die moer draai je de tremelo hendel. Om de tremelo hendel eruit te halen draai je alleen aan de tremelo hendel en niet aan die moer.

Robin.ke
7 juli 2007, 23:16
Inderdaad :o , hij is eruit. Ik was in de veronderstelling dat de moer de hendel op z'n plaats hield. Bedankt !!!!!, topic mag van mij dicht.

robert-gitarist
8 juli 2007, 00:12
Graag gedaan ;)
Enne een tip: draai de hendel niet te vast etc. Schroefdraad gaat soms vrij snel stuk helaas (ik ken het weten want heb nog steeds een plank staan waar een nieuwe floyd in moet odmat het schroefdraad kapot is :( )